Eftersnack: Vallåkraträffen 21-22/8 2010

Zak Proud Member of Kööken Racing!
23 augusti 2010 · 1 056 Inlägg

Jag gissar på följande text: "Onödigt körande och störande i tätbebyggt område". Har själv åkt dit för det. Lite skrattretande.

Behöver du nått specialtillverkat? Ask me!
Proud member of kööken Racing
Bmw E30 Supercharged "Hellsifür - Mean but clean!" http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=116196
Projekt jag är delaktig i: Bmw M3 E30 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=167936
BMW E30 kompressor "Hellsifur - Clean but mean" (1985)
BMW Z3 Coupé "Lillebror" (1999)
Hamilton
23 augusti 2010 · 8 872 Inlägg

Inbördes tvister tas bäst via PM eller E-post att dividera personliga meningsskiljaktigheter i forumet är OT så håll er till ämnet.

Värt att tänka på när man skickar PM:

Att skicka PM till en moderator eller admin för att inte få sina PM publicerade är inget att rekommendera då det är den som postar inlägget som är ansvarig och så länge inlägget inte bryter mot reglerna så får den ju publiceras.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
Mikael247 Buddha
23 augusti 2010 · 43 Inlägg

Bra talat Hamilton!

Finns det ingen som har lite roliga berättelser från träffen? Nån som såg nån riktigt fin bil? Träffade några roliga människor? Något annat kul att berätta?

Själv var jag bara på träffområdet och bara under söndagen. Det var första mitt första besök på Vallåkraträffen.

Det jag tyckte var bra var bl.a. hur de jobbade med parkeringen och att insläpp/utsläpp gick åt olika håll. Jag träffade en del trevliga människor, såg många fina bilar, såg en del kul i företagsmontrarna mm.

Visst kan man klaga lite på att det fanns många sletna (som vi säger i Göteborg) bilar, men de stod ju lite för sig själva och var ju lätta att gå förbi. Fördelen med att de släpps in är, tror jag, att de killar och tjejer som har dom vill nog gärna göra något åt dom till kommande år då de ju inte får någon uppmärksamhet alls i det skick dom är nu. Kanske kan bli ett startskott för en del...

Vidare så gillar jag helt klart att man får gå nära bilarna. Den som inte vill ha folk för nära, eller är lite orolig för barnvagnar, klumpfotar mm, kan ju sätta band eller annat runt sin bil ganska enkelt för att slippa det och då bara släppa in dom man vill för att titta närmare. (Dom flesta är ju trots allt försiktiga)

Kom igen nu, få höra lite roliga saker från träffen!!!! smile

Bilder från Vallåkra 2010 ute på min blogg.
Masen_Racing Euro 6 vad e det?
23 augusti 2010 · 616 Inlägg

Lite positiva saker nu vill se BILDER big_smile Var nämligen inte där!

Drfrasse Trabant und Saab Uber alles:) 14
23 augusti 2010 · 1 035 Inlägg

finaste bilen va ju självklart den lilla trabin cool

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14
Saab 9000 cse 2.3T a50 "Fidelli" (1998)
Mazda 323 GLC "Kadaffi rwd" (1979)
Trabant 1.1 "Sportcombi Trabi" (1990)
Mikael247 Buddha
23 augusti 2010 · 43 Inlägg

MasenRacing: Både jag, Drfrasse och en kille till (som jag inte minns namnet på nu i hastigheten) har postat länkar till bilder. Mina hittar du genom att klicka på länken "Min blogg" i min signatur!

EDIT: Och de andras genom att läsa tidigare inlägg i tråden!

Senast redigerat av Mikael247 (23 augusti 2010)

Bilder från Vallåkra 2010 ute på min blogg.
Mikael247 Buddha
23 augusti 2010 · 43 Inlägg

Drfrasse: Är det denna du menar?

http://www.motor247.se/wp-content/uploads/2010/08/135.jpg

Bilder från Vallåkra 2010 ute på min blogg.
Drfrasse Trabant und Saab Uber alles:) 14
23 augusti 2010 · 1 035 Inlägg

japp big_smile snackade med ägaren flera gånger gav tips till växellådao dylikt smile

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14
Mazda 323 GLC "Kadaffi rwd" (1979)
Saab 9000 cse 2.3T a50 "Fidelli" (1998)
Trabant 1.1 "Sportcombi Trabi" (1990)
Mikael247 Buddha
23 augusti 2010 · 43 Inlägg

Minns du skrev om det tidigare i tråden. Själv såg jag många jag gillade, skulle få väldigt svårt att bara välja EN favorit, så mycket kan jag säga....

Senast redigerat av Mikael247 (23 augusti 2010)

Bilder från Vallåkra 2010 ute på min blogg.
Volvo-lollungen
23 augusti 2010 · 602 Inlägg

Grymt bra träff tyckte jag med bra stämning och vädret höll sig någorlunda iaf.
Kommer säkert nästa år igen men då har jag nog fixa till bilen lite bättre tror jag.

Någon som råka fota min lilla Ragnar? tongue

Volvo S70 "Ragnar" (1997)
Mikael247 Buddha
23 augusti 2010 · 43 Inlägg

Zakademus och Enchzzz: Spara dom böteslapparna och visa för era barnbarn nån gång i framtiden! smile

Bilder från Vallåkra 2010 ute på min blogg.
Volvo-lollungen
23 augusti 2010 · 602 Inlägg

Masen_Racing skrev:

Bodegan skrev:
Någon mer som hittade sin bil utan xc grill efter lördagsnatten? Jävla tattare som inte kan ge fan i andras saker! Blir så sjukt besviken på att folk gör så här mot likasinnade människor som har ett stort bilintresse och många åker långt för att besöka Vallåkra. Detta kostar mig 2000 kr, hoppas du/ni mår bra era kräk!!

http://forumbilder.se/thumbs/df3201085708P8343.jpg

mm grymt trist detta hmm vet hur det är. tycker det är så jävla onödigt.

Volvo S70 "Ragnar" (1997)
Zak Proud Member of Kööken Racing!
23 augusti 2010 · 1 056 Inlägg

Mikael247 skrev:
Zakademus och Enchzzz: Spara dom böteslapparna och visa för era barnbarn nån gång i framtiden! smile

Ska kolla i en gammal plånbok om dom finns kvar.
Har för mig att jag sparat dom.


Min favorit på vallåkra var nog dom här 2 grabbarna.
Dom har inte funderat på om rotationsriktningen är åt rätt håll
eller rätta mig om jag har fel.
Väldigt spännande att köra i regn med dom där skulle jag tro!

http://www.zakademus.com/mcpolis.jpg (stor bild)

Behöver du nått specialtillverkat? Ask me!
Proud member of kööken Racing
Bmw E30 Supercharged "Hellsifür - Mean but clean!" http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=116196
Projekt jag är delaktig i: Bmw M3 E30 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=167936
BMW Z3 Coupé "Lillebror" (1999)
BMW E30 kompressor "Hellsifur - Clean but mean" (1985)
Smajly
23 augusti 2010 · 3 059 Inlägg

Andreas79 skrev:
Dock kan jag INTE förstå varför man ska gå med barnvagnar o.s.v och
annat just vid våra utställningsbilar, det e inte konstigt man lätt kan få
repor på sin bil... och att det lätt kan hända, många går hur nära som helst !

Syftar även på där det är trångt som bara den - just där det är smockfullt
med folk då det är uppvisningar på rakan... det finns faktiskt folk som
är rädda om sina bilar... man blir ju nervös när man ser hur nära folk
går vid bilarna. Gäller även människor som går NÄRA bilarna och har kläder
på sig som lätt kan repa lacken m.m.

Fler som håller med ?

Och fortfarande släpper Vallåkraträffen in många skrotbilar, som verkligen
inte hör hemma där, fortfarande kör många in bara för att få gratis inträde,
det hörde jag ett antal gånger som vanligt där.

Så skärpning på det mad

Kan hålla med där.. men bilarna som stod längst med flygrakan (även din tyckte jag mig se) stod väldigt nära varandra. Har man vatt på träffen tidigare så vet man att det är uppvisning och publik kommer att stå där och även gå där..
Var det arrangörerna som sade att bilarna skulle stå så nära avspärrningen och att dom skulle stå så tätt ihopa??
När bilarna står så tätt som dom gjorde där är det inget kul att titta på heller för det är för trångt för att gå runt dom.. inte vill man kolla på en front bara.

Mikael247 Buddha
23 augusti 2010 · 43 Inlägg

Zakademus: Jag är ingen expert på däck, men det ser ju onekligen lite skumt ut....De kanske backar ofta! smile

Bilder från Vallåkra 2010 ute på min blogg.
Volvo-lollungen
23 augusti 2010 · 602 Inlägg

Frostfjord skrev:

Static35 skrev:

Lyngmo skrev:
tjena alla. det som var skit att när dom körde vid ättekulla i lördags natt vid 2 så var det en kille och tjej som hade med sin son som var knappt 4 år. allså HALLÅ kl 2 snackar vi om. totalt vansine. den stackars lilla killen skulle ju sova för 7 timmar sen. fan jag bli as förbannad över det.

+1 . och folk som har med sina hundar till såna "events" lämna hunden hemma

Jag och min fru har ofta våra hundar med. De lider inte av det. De är vana och har inte problem av det. Under vallåkra träffen var våra bilar inte flygrakan och hundarnas svar på varvstopps driften var att somna... Gud vad illa de far. De vill vara med.

Sen ang speakern. LÄR DIG FÖR HELVETE SÄGA DONUTS!!!

Jadu jag tycker dock inte att Hundar passar in bland bilar. själv har man ju fått ett antal rediga repor i lacken pga det och jag tror tyvärr knappast att jag är ensam om det....

Volvo S70 "Ragnar" (1997)
Drfrasse Trabant und Saab Uber alles:) 14
23 augusti 2010 · 1 035 Inlägg

tycker att hundar ealmmänt jobbiga på träffar snart kanske hästen osså kommer in på dem roll

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14
Trabant 1.1 "Sportcombi Trabi" (1990)
Mazda 323 GLC "Kadaffi rwd" (1979)
Saab 9000 cse 2.3T a50 "Fidelli" (1998)
Volvo-lollungen
24 augusti 2010 · 602 Inlägg

Drfrasse skrev:
tycker att hundar ealmmänt jobbiga på träffar snart kanske hästen osså kommer in på dem roll

haha vem vet tongue oftast vill man som utställare gå en runda och kolla på dem andra bilarna men snart vågar man ju inte längre....

Volvo S70 "Ragnar" (1997)
Andreas79
24 augusti 2010 · 3 968 Inlägg

Masen_Racing skrev:
Lite positiva saker nu vill se BILDER big_smile Var nämligen inte där!

600 bilder cirka kommer upp inom några dagar! tar långt tid att gå igenom för mig och fixa bara smile

Det är från Vallåkträffen söndagen.

Senast redigerat av Andreas79 (24 augusti 2010)

Honda Accord Coupé "V6 3.0 VTEC" (2001)
Andreas79
24 augusti 2010 · 3 968 Inlägg

Smajly skrev:

Andreas79 skrev:
Dock kan jag INTE förstå varför man ska gå med barnvagnar o.s.v och
annat just vid våra utställningsbilar, det e inte konstigt man lätt kan få
repor på sin bil... och att det lätt kan hända, många går hur nära som helst !

Syftar även på där det är trångt som bara den - just där det är smockfullt
med folk då det är uppvisningar på rakan... det finns faktiskt folk som
är rädda om sina bilar... man blir ju nervös när man ser hur nära folk
går vid bilarna. Gäller även människor som går NÄRA bilarna och har kläder
på sig som lätt kan repa lacken m.m.

Fler som håller med ?

Och fortfarande släpper Vallåkraträffen in många skrotbilar, som verkligen
inte hör hemma där, fortfarande kör många in bara för att få gratis inträde,
det hörde jag ett antal gånger som vanligt där.

Så skärpning på det mad

Kan hålla med där.. men bilarna som stod längst med flygrakan (även din tyckte jag mig se) stod väldigt nära varandra. Har man vatt på träffen tidigare så vet man att det är uppvisning och publik kommer att stå där och även gå där..
Var det arrangörerna som sade att bilarna skulle stå så nära avspärrningen och att dom skulle stå så tätt ihopa??

När bilarna står så tätt som dom gjorde där är det inget kul att titta på heller för det är för trångt för att gå runt dom.. inte vill man kolla på en front bara.

Det var arrangörerna som bestämde vi skulle stå så ja. Dock var det tillräckligt med plats för
att gå emellan bilarna, däremot anser jag att man inte måste stå supernära bilarna (publiken) och
barnvagnar o djur o allt annat ... ändå oavsett var närmst flygrakan det gäller - publiken alltså.

Självklart medveten om det, men står man inte just nära flygrakan så slipper man det problemet,
men det är ju en slump varje år vart man hamnar med sina bilar, om det är nära flygrakan eller inte.

Så man får hoppas att det löser sig på bästa möjliga sätt framöver på Vallåkraträffen för alla
och allas skull. Så blir det kanon smile

Arrangörerna sa vi skulle stå så långt bak nära avspärrningarna ja. "kör fram/backa längre bak"
så alla stod i ungefärlig linje med varandra typ.. hade man stått några meter längre fram om
det hade gått så hade folk ändå stått i folksamlingar.. men vissa delar av vallåkra är det kanon
hur bilarna stod uppställt däremot.. men inte överallt.

Senast redigerat av Andreas79 (24 augusti 2010)

Honda Accord Coupé "V6 3.0 VTEC" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang