2606
Sök

NÅn som installerat Cargard 950S ? hjälp med kopplingsdragning

119 Inlägg
8 september 2010
Trådstartare
#1
Hej

Har kopplat allt utom spänningsmatning till larmet, kabel märkt "2"  NÄr jag sedan kapar, den befintliga kabeln vid tänd-låset för att skarva på "nr 2" till larmet behöver jag då säkring mellan ? 15A?

Bifogar en bild på elschemat för tändlåset och har rödmarkerat det jag tror är rätt kabel. Kom med feedback, är jag jag helt fel ute, eller är det rätt?
Bilen är för övrigt en Opel astra gsi -93


http://img405.imageshack.us/img405/976/ … 908at1.jpg



/L.K.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
8 september 2010
#2
Du ska alltid sätta en säkring när du drar nya kablar och kopplar i ny utrustning. Dock vilken säkring du ska ha vet jag ej då det beror på kabelns tjocklek osv osv. Står det ej i kopplingsschemat? Vet att mitt larm är säkrat med 10A, men det säger ju egentligen inget.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

1 008 Inlägg
8 september 2010
#3
Svart kabel nr 2 skall  kopplas in parallellt på en kabel som har "tändningspluss/15-matning" alltså  enbart spänning när Nyckeln är i position II (tändning påslagen) och III (startmotor)
Alltså, du skall Inte kapa bilens kabel vid inkoppling av denna.

Det är enbart startspärrkretsen som du skall kapa bilens kabel du skall koppla in dig på och bryta.

Den på schemat du länkar bör fungera, verkar vara dubbla "15" utgångar på tändningslåset.

Kabeln behöver Ej avsäkras då ingen betydande ström går igenom denne, kabeln informerar endast larmet när tändningen är påslagen,

Däremot skall Röd och Röd-vit avsäkras med separata säkringar, antingen nya egna eller befintliga.


119 Inlägg
8 september 2010
Trådstartare
#4
Tack 240bns -  alltid bra svar smile

kan ja enkelt löda dit kabeln vid kopplingsplinten/utgången ihop med den befintliga som lämnar tänd-låset...?
de borde väll gå.

/LK


Sök