3558
Sök

Lacka strålkastar insatser S60?

595 Inlägg
11 oktober 2010
Trådstartare
Hallå hallå!

Tänkte lacka mina strålkastar insatser på S60n.
Vad behöver jag för att kunna sätta tillbaka glaset?

Någon som gjort detta för jätte gärna beskriva lite fort hur du gått till väga.. smile

3 Inlägg
27 januari 2011
du har ju fixat det nu big_smile ser lyckat ut i alla fall.  så du kanske kan förklara för oss hur du gjorde.

595 Inlägg
27 januari 2011
Trådstartare
Tackar!! smile Det blev mycket bättre än trodde det skulle bli! Supernöjd.

Jag värmde limmet, sen drog jag försiktet av glaset, lite i taget.. Värmde mer, drog, värmde, osv. Sen mattade jag ner insatsen med lite finare sandpapper. (Tror jag använde 1000 korn.) Sen grundade jag, mattade lite igen, o sen på med lite mer grund, sen va de bara å spraya med önskad färg. Låt det torka osv.. tongue Sen ere bara å smälla ihop igen ; värm limmet, tryck dit glaset, värm mer, tryck. Jag körde med två tvingar för att hålla ihop det. Sen för att vara på den säkra sidan så la jag en sträng Tätningsmassa (Volvos ogrinal som används) för att säkerhetställa att ingen fukt kommer in.

Obs! Värm inte på glaset för mycket. Det gjorde jag.. Ena sprack pröjsa 800 spänn för ett nytt glas. Va sådär kul!

Lycka till!

3 Inlägg
27 januari 2011
okej okej .. låter lagom enkelt bara man har lite tålamod antar jag. hoppas jag lyckas fixa det lika fint.
använde du värmepistol för o värma ? är det värmetålig färg du använde ?

595 Inlägg
27 januari 2011
Trådstartare
Ja, mitt råd är att INTE stressa, de gjorde jag å det resulterade i ett spruket lyktglas.. lol
Japp använde mig av värmepistol, hört att man kan slänga in lyktan i ugnen också. Men har ingen erfarenhet av de.

Använde bara vanlig sprayfärg på bruk från Corrostabil. Fungerar finfint
Senast redigerat av eacan (27 januari 2011)

3 Inlägg
27 januari 2011
TACK ! har funderat på det här ganska länge men inte vågat göra det, men nu känner jag att jag fixar det. wink

595 Inlägg
27 januari 2011
Trådstartare
Jadå, det är inget svårt smile

Sök