Tjenare, jag tänkte dela med mig lite av mitt projekt!
Jag köpte bilen med orginalmotor den 27e April dock innan så satt det en 2,3L motor i innan.
Spec på det som är gjort på den just nu:
HKS Silent Hi-Power
HKS LA Clutch Koppling
HKS SSQV
Perrin 3" Downpipe
3" hela vägen
Perrin Intercooler
Stålomspunna Bromsslangar
Lackad Ventilkåpa
Tein Sänkfjädrar S-Tech
Fjäderbensstag Fram + Bak
Brembo Röda Bromsok
EBC Bromsskivor Fram + Bak
EBC Belägg Fram + Bak
BBS 17"
Recaro Svart Skinn/Mocka
Inredning Omklätt i Mocka
Pioneer AVH-P5000
Pioneer CD-BTB200
MDS FR12W baslåda
MDS Torque - T3
Accolade Front Endurance R1
Seibon Kolfiber Huv
MR Baklysen
Hajfenor
Lackade insatser fram
Dubbla Lager Klarlack
Tonade rutor
En liten del av vad som skall göras:
500 HK
APR Vinge
HKS Camp 2
Coilovers
Sparco stolar
18" fälgar
RS diffar
Ev bur
APR vinge
Lite bilder av arbetet..
Här tas strokade motorn ut.
I med orginal motor
Jag ville såklart inte åka med orginal avgassystem så ett HKS Silent Hi Power monterades och då passade jag även på att montera en sänkningssats från Tein.
Här monteras avgassystem, intercooler, sänkfjädrar samt dumpventil.
Tein S-Tech
Större Intecooler
HKS SSQV
Resultatet
Senare kände jag att jag behövde byta till en vassare koppling så det vart en HKS LA Clutch koppling
Sedan vart jag sugen på lite fetare fälgar så jag bytte till mig ett set Rota Torque Drift 18" vita med R-däck
FINT...
Tyvärr så passade dom inte, dom tog i bromsoken samt så var det fel ET...
Jag åker på mina vanliga svarta 17" nu men det kommer såna som ovan fast med rätt ET!
Efter ett tag så började jag bygga mig allt närmare Steg 1, bilen åkte in till JRM där dom satte på en 3" downpipe
Såhär ser bilen ut just nu..
Alcantara inredning samt lackade detaljer..
Påväg till American Car Show - Norrtälje
Uppdateras inom kort!!