2564
Sök

Varning för bedragare!

3 259 Inlägg
12 december 2010
Trådstartare
Ville bara varna för en internetbedragare, kallar sig "Anton Meusen" och har Anton.meusen@hotmail.com som mailadress.

Utger sig för att ha (i mitt fall en minigrävare) diverse saker på blocket. Inget telenummer och det stod att grävaren fanns i halstahammar och till MYCKET förmånligt pris. Annonsen på minigrävaren är nu borttagen.

Mailar man så får man ett "googletranslator-översatt" mail där han påstår att han har bott i sverige men nu har flyttat hem till englad och det är där maskinen också finns. Han erbjuder sig att skicka den med ett företag som han påstår heter "PAS Transportföretag" och att företaget kommer kontakta mig när dom vill ha betalt för maskinen och det är "3-4 dagar innan leverans"... Ja den gamla vanliga "scamen" alltså! smile

Jag erbjöd mig att hämta den men det hade han väldigt många bortförklaringar på varför inte det skulle gå! big_smile

Hittade inget när jag googlade på mailadressen eller namnet så det är väl ett relativt nytt alias.. men googlar nån på honom nu så hittar dom ju denna tråd så hoppas den får ligga kvar så nån lättlurad stackare inte betalar honom pengar!

Mvh/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

3 259 Inlägg
12 december 2010
Trådstartare
Ett av mailen som jag fick:

Hej,

När det gäller ditt intresse på min mini-grävmaskin Jag vill låta dig veta hur jag vill gå vidare med transaktionen.
För leverans (transport) av mini-grävmaskin och betalning jag kommer att använda PAS Transport, är det ett specialverktyg rederi. De erbjuder dig en 24 timmar inspektion period och rätten att avböja mini-grävmaskin om det inte 100% tillfredsställa dina behov.
Alla skatter Frakt betalas av mig så du behöver inte oroa dig mer kostnader för de avgifter eller extra-pengar. Företaget levererar 7-8 minigrävare på en enda lastbil så sjöfarten skatten är acceptabel för mig.
Alla mini-grävmaskin dokument är OK och du kommer att ha tillgång till dem när du kommer att få mini-grävmaskin.

En snart jag kommer att ha dina personuppgifter Jag börjar transaktionen med företaget, kommer de att kontrollera de dokument och historia mini-grävmaskin, jag betalar skatt för transport och jag kommer att underteckna köpeavtalet och från den stunden Bolaget kommer att göra nästa steg:
De kommer att kontakta dig med information om transporter, spårning, betalning etc.You kommer att få köpeavtalet alltför redan undertecknat av mig.
När du fått deras kontakt måste du sätta in pengarna på PAS Transportföretag bankkonto som en garanti så att de kan kontrollera dig och vara säker på att du beställt mini-grävmaskin!
Efter att betalningen är bekräftad i högsta 3-4 arbetsdagar (beror på din plats, väder och trafik) du kommer att få mini-grävmaskin inklusive alla dokument som krävs och nycklar så att du enkelt kan flytta det till ditt namn.

Efter att du fått mini-grävmaskin kan du göra en lägesrapport vid en auktoriserad återförsäljare eller en provkörning på gatorna. Om du är nöjd att de kommer att registrera mini-grävmaskin på ditt namn och efter det kommer att ge mig pengarna. Om du inte gillar mini-grävmaskin när du får det, kan du stänga affären och du kommer att få dina pengar tillbaka utan problem eller avgifter. Mini-grävmaskin kommer att skickas tillbaka på min bekostnad och affären är avstängd!
Jag är säker på att du helt enkelt kommer att älska den mini-grävmaskin och det vann "inte vara några problem med försäljningen. är det säkraste och snabbt sätt för båda att avveckla transaktionen!

Så om du håller med villkor enligt ovan skicka mig din fullständiga uppgifter (namn, gata / hus / lägenhet nummer, zip / kod, stad / stat, land, passnummer och ditt telefonnummer där du kan nås) och efter att PAS Transport Company kommer att kontakta dig med nästa steg. Vänligen skicka mig dina uppgifter bara om du är 100% seriösa köpare. Jag vill inte alltför slösa tid och pengar om du inte ska köpa mini-grävmaskin.

Tack,

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

5 198 Inlägg
12 december 2010
varken första eller sista tråden om dessa bedrägerier, ,varför inte lägga in det i en bef.råd ?
Senast redigerat av gamlingen (12 december 2010)

Sök