Har en gammal rutten 740 med motor ras som jag tänkte försöka få snurr på. En polare har en B230 FT till salu relativt billigt.
Det är ju som sagt en 8v E-Motorn som sitter i just nu, så jag undrar hur allting fungerar, jag antar att motorfästen inte är någonting som behöver röras men kablar, styrboxar och växellåda passar allting utan att behöva göra en allt för stor operation?
Har en gammal rutten 740 med motor ras som jag tänkte försöka få snurr på. En polare har en B230 FT till salu relativt billigt.
Det är ju som sagt en 16v maskin som sitter i just nu, så jag undrar hur allting fungerar, jag antar att motorfästen inte är någonting som behöver röras men kablar, styrboxar och växellåda passar allting utan att behöva göra en allt för stor operation?
MVH AiRB0x
bara byta motor och motorbalk. sedan reg besikta. eftersom glt och turbo har samma bromsar m.m
Det var en 8v E-Motorn... Tydligen jag som hade otur när jag tänkte. Underlättar det eller försvårar? Besiktning kommer inte att ske då det bara ska vara en lekbil på isen.
Du behöver boxar till ft:n och en kabelhärva. Enklast är en härva från 240 med lh-2,4 då boxar och allt passar direkt, dock behöver man löda dit spridarmotstånd och förlänga lmm-kabel. Allt annat krimskrams så som växellåda motorfästen etc passar.