Detta är statusen just nu, tror ingen behöver fråga om denna maskin kommer va igång till Knutan.
En "service-sats" med det vanliga har kommit hem från SP med, komplett kit för total renovering och så oljefilter med förstås
Tycker Mr EXD ska snabba upp tempot lite så nya kolvar och stakar kommer hem snart, vill ju åka med denna till Elmia (:
Nåja, får väl försöka vara lite positiv och visa att jag faktiskt gjort lite nytta och inte bara druckit pilsner om kvällarna!
En uppsättning med nya saker som ska i toppen.
Skillnaden mellan STD T5 kammar och 268/9.6
Gjorde ett försök att bättre på toppen lite vilket troligen gjorde mer skada än nytta men iaf så spetsade till väggen mellan kanalerna...
...och filade av sätena lite granna.
Kom fram till att det var ca 120 delar som skulle i innan den var klar för att läggas på hyllan i väntan på att få återförenas med blocket (:
Blev nya tätningar på alla ventiler och ite bara på 4 som sist toppen var av (: Fick tipset att spräcka hylsan på tätningarna så bara ramlar dom av istället för världens mest värdelösa tång!
Förra gången: 1.5 timme för 4 tätningar och sen gav jag upp
Denna gång: Ca 10 min för byte av alla 16!
Plocka kantareller någon?
Börjar allvarligt likna något vettigt detta nu, dags att ta till flaskan nu!
Gick ju bra med spriten även denna gång, tro det eller ej! (:
Avslutningsvis vill jag upplysa om att detta (modifierade) verktyg är en ovanligt dålig produkt från biltema, brukar vara bra saker annars men denna är inte OK!
Beslutade mig för att bygga om växellänkaget lite, ska försöka få till en förlängning/shortshift någon dag med Fasta växellägen med lite ljud som fortplantar sig i spakstället är manligt!Före
Under
Efter
Som vanligt så spårade det ur även med att bara måla till länkarmarna och fjäderbenenFöre, i mitt De-luxe lackerings-ställ
Ibland kan man faktiskt ha lite nytta av Oskar aka. "von-aron". Duktig är han när han inte har hela näven uppe i "räva" och bara sitter och tittar på!
Några av bromsslangarna och dess adaptrar för valfri vinkel, tack jobbet för rör och nipplar!
Nymålad styrväxel, nya inre + yttre leder och PF-bussningar.
Inte för att jag vet om de gör så mycket skillnad men fick bli PF istället för nya original
Fortsättningsvis så byggdes en liten fläns med ett par förkopplingsmotstånd till spridarna. Sitter hona och hane i andra änden så vill man åka hög-ohm är det bara att koppla bort dessa igen
Hade Oskar bara hållt käften hade jag ju kunnat dra ut lite mer på detta men det blir lite bilder på nya agget med (:Ska vara en Gt35 hyrid men måtten på kompressor impellern är lite för stora :S Stor är den iaf! Ett T3/T4 i bakrunden...
Agget till vänster ska tydligen vara gott till 400-450 säger de som vet. Jag har bara startat det och låtit bilen stå på tomgång i 20 sekunder
Lite lagom stor impeller!
Vart ju inte direkt kanon med den monteringen, får bli någon lyxig "Z-stång" för att lösa problemet!
Med rätt vinklar på sakerna så börjar det ju passa ganska så bra
Borde gå att besikta med detta tycker jag, ser ganska lagomt ut. Provmonterat på Oskars (von-aron) vagn för övrigt
Tycker dock att en portning av WG-kanalen borde göras, linjen är utsidan av klaffen. Ca 2-3mm borde väl räcka som tätningsyta?
Andra sidan av det hela.
Tack och bock för denna gången!