4021
Sök

BMW E46 ET passar eller ej

111 Inlägg
8 januari 2011
Trådstartare
Hej folks...sökte och hittade äntligen Volkracing rime attack AKTIGA fälgar och här är moåtten som jag behöver hjälp med. Kommer de att ta i eller ej?

http://www.driftworks.com/shop/wheels-b … 10775.html

Fram om man använder 235/35/18går det antar jag,för att ajg såg pi andra trådar att folk körde med 225/40/18 och de hade mkt plats kvar.

Bak-vad är det högsta? 255/35/18? Eller245/35/18?

PS: det är med lågprofilen 35 gillar jag smile annars kan man ändra till 40 tongue

Mvh
R

Random Hero
4 047 Inlägg
8 januari 2011
Du har et 47 original på din bil fälgen här har 35. så på med ett så smalt däck som möjligt så kan det säkert gå, nu är ja ingen däckexpert men det här verkar vara inom rimliga gränser

Dog food lid. Backwards

111 Inlägg
8 januari 2011
Trådstartare
DusanMandick skrev:
Du har et 47 original på din bil fälgen här har 35. så på med ett så smalt däck som möjligt så kan det säkert gå, nu är ja ingen däckexpert men det här verkar vara inom rimliga gränser

haha tack för ett svar, annars brukar folk oftast hoppa över o går vidare smile så nu höngde jag inte med, menar du att det går att ha de här fälgarna med smala däck? menar du profilen eller bredden på däcken? tongue

Random Hero
4 047 Inlägg
8 januari 2011
Du bör ha så smala däck som möjligt, Vet du skillnaden på ET och profil ? du verkar ha blandat ihop det hela smile Jag är ganska så säker på att du får på de här fälgarna med ett par däck med så liten bredd som möjligt. ex 245or

Dog food lid. Backwards

111 Inlägg
8 januari 2011
Trådstartare
DusanMandick skrev:
Du bör ha så smala däck som möjligt, Vet du skillnaden på ET och profil ? du verkar ha blandat ihop det hela smile Jag är ganska så säker på att du får på de här fälgarna med ett par däck med så liten bredd som möjligt. ex 245or

Ok. Men kommer de se relativt bred ut bakifrån, typ fet menar jag eller ska jag sätta spacers för att de ska sticka ut lite? Nu talar jag om bak däcken. Och om du vet nån sida som har likadana priser med de typ av däck som jag är ute efter, släng hit ett pm till mig;)

Random Hero
4 047 Inlägg
8 januari 2011
azmaz skrev:
DusanMandick skrev:

Ok. Men kommer de se relativt bred ut bakifrån, typ fet menar jag eller ska jag sätta spacers för att de ska sticka ut lite? Nu talar jag om bak däcken. Och om du vet nån sida som har likadana priser med de typ av däck som jag är ute efter, släng hit ett pm till mig;)

du får nog ta o läsa på lite om ET. Har du et 47 original o den här fälgen har 35 så kommer den VERKLIGEN att ta emot skärmkanten om du slänger på en spacer. det är därför du ska ha så smala däck som möjligt.

Läs här så får du lite bra läsning http://www.nordendack.se/152/page/Falgskola.html

Dog food lid. Backwards

Sök