Android

mrfjonsson DäckSprängarLigan
16 januari 2011 · 449 Inlägg

Garaget.org funkar någolunda på min HTC telefon med Android operativsystem men det går inte att logga in och därmed går det inte att skriva några inlägg.
Går det att lösa eller går det att göra en garaget-app?

Projekttråden Saab 9-3
Bilradiocentrum i Stenungsund levererar högtalarna från DLS.
Saab 9-3 2.0T SE "Fluffer" (1999)
chrizz Administratör
16 januari 2011 · 11 790 Inlägg

Låser tråden upp igen.

Ska titta på det, men det borde fungera utan problem mrfjonsson

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
eacan
16 januari 2011 · 595 Inlägg

Har också problem med min HTC Deisre, "knapparna" längst upp (PM,Gästbok, Kommentarer osv) Är väldigt buggiga, klickar jag på Gästbok kommer jag till PM osv..

Ngt som kan ses över? smile

BMW 545i Sport "eacan edition IV" (2004)
chrizz Administratör
16 januari 2011 · 11 790 Inlägg

eacan skrev:
Har också problem med min HTC Deisre, "knapparna" längst upp (PM,Gästbok, Kommentarer osv) Är väldigt buggiga, klickar jag på Gästbok kommer jag till PM osv..

Ngt som kan ses över? smile

Ja, om Android bättrar sin webbläsare smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
eacan
16 januari 2011 · 595 Inlägg

chrizz skrev:

eacan skrev:
Har också problem med min HTC Deisre, "knapparna" längst upp (PM,Gästbok, Kommentarer osv) Är väldigt buggiga, klickar jag på Gästbok kommer jag till PM osv..

Ngt som kan ses över? smile

Ja, om Android bättrar sin webbläsare smile

Ajfan! smile Lär ju dröja då lol

BMW 545i Sport "eacan edition IV" (2004)
mrfjonsson DäckSprängarLigan
16 januari 2011 · 449 Inlägg

Jag kan meddela att det är webbläsaren som krånglar.
Jag laddade ner en annan webbläsare, Opera mini hete den. Då funkade garaget bra men andra sidor krånglade.
Så nu har jag en webbläsare till g.org och en läsare till allt annat.

Projekttråden Saab 9-3
Bilradiocentrum i Stenungsund levererar högtalarna från DLS.
Saab 9-3 2.0T SE "Fluffer" (1999)
Neuro Administratör
17 januari 2011 · 139 Inlägg

Jag tror tyvärr den enda lösningen är att försöka hitta en webbläsare (tex Opera mini som mrfjonsson skrev ovan) som fungerar bättre än standardläsaren. Vi använder en hel del avancerade script för mycket av funktionerna på siten och vi har inte möjlighet att testa i den uppsjö av mobila webbläsare som finns utöver de läsare vi testar funktionaliteten med i vanliga fall.

Alla webbläsare har sina specialtolkningar för Javascript. På datorer kan man komma runt det genom att känna till och testa sig fram till alla webbläsares små egenheter i och med att det rör sig om ganska små skillnader. På mobilplattformarna är det oftast rätt stora skillnader och ganska stora "block" av funktionalitet som inte stödjs alls, så det blir mycket knepigare att få till samma funktionalitet där.

firefreak Eldknast
18 januari 2011 · 915 Inlägg

Jag stör mig som fan på samma sak. Allt ser rätt ut rent grafiskt. Allt fungerar kalas på sidan med utom menyn längst upp med gästbok, kommentarer osv. Den tar alltid ikonen bredvid den man pekar på. Först väljer den rätt sen "glider" den i sidled och tar en av dem som ligger bredvid istället. Absurt störigt. Försöker man sen peka bredvid istället för att kompensera så väljer den någon annan som ligger intill istället. Kan ta 30-40 försök att hitta rätt. De är ganska små dessutom och varje gång man pekar fel så laddas sidan om och då måste man zooma in på nytt vilket tar en himla tid.

En liten app i mobilen för att läsa och svara på kommentarer och gästbok i den egna profilen samt att läsa forumen hade varit kalas. På så vis slipper man lägga tid på att lösa problemet på hemsidan?

Det lilla audiforumet Nordicaudi har en liten app som gör precis detta. Inget märkvärdigt men grymt smidigt.

Senast redigerat av firefreak (18 januari 2011)

Tiden är rolig när det går fort... :)
Phaetoon
30 januari 2011 · 8 156 Inlägg

Jag har inte det problemet med min HTC Desire HD. Allting fungerar suveränt. Ska testa med en vanlig HTC Desire snart.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
jon-as
25 februari 2011 · 162 Inlägg

Jag har samma problem med dessa "teflonknappar" på min htc. Har man en röd plupp vid tex meddelande oc trycker på den så glider makören till knappen bredvid.

Phaetoon
25 februari 2011 · 8 156 Inlägg

Vilken version av webbläsaren WebKit är installerad på eran HTC?
3.1 är installerad i min Desire HD.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
jon-as
26 februari 2011 · 162 Inlägg

Verkar vara någon version som heter 2.2 om jag kollat rätt.

firefreak Eldknast
26 februari 2011 · 915 Inlägg

WebKit  3.1 i min Desire.

Tiden är rolig när det går fort... :)
Neuro Administratör
26 februari 2011 · 139 Inlägg

jon-as skrev:
Jag har samma problem med dessa "teflonknappar" på min htc. Har man en röd plupp vid tex meddelande oc trycker på den så glider makören till knappen bredvid.

Har också märkt detta på min HTC Desire HD. Men om man trycker strax ovanför knapparna så fungerar det. Det är mycket märkligt.

firefreak Eldknast
26 februari 2011 · 915 Inlägg

Neuro skrev:

jon-as skrev:
Jag har samma problem med dessa "teflonknappar" på min htc. Har man en röd plupp vid tex meddelande oc trycker på den så glider makören till knappen bredvid.

Har också märkt detta på min HTC Desire HD. Men om man trycker strax ovanför knapparna så fungerar det. Det är mycket märkligt.

Det fungerar inte för mig. Ibland får jag ge upp efter 20-25 försök att pricka rätt knapp. Det sjuka är att den markerar rätt knapp precis när man trycker men sen någon millisekund senare så flyttas valet till en knapp bredvid och så laddas den andra sidan istället. Man blir bara förbannad.

Tiden är rolig när det går fort... :)
jon-as
26 februari 2011 · 162 Inlägg

firefreak skrev:

Neuro skrev:

jon-as skrev:
Jag har samma problem med dessa "teflonknappar" på min htc. Har man en röd plupp vid tex meddelande oc trycker på den så glider makören till knappen bredvid.

Har också märkt detta på min HTC Desire HD. Men om man trycker strax ovanför knapparna så fungerar det. Det är mycket märkligt.

Det fungerar inte för mig. Ibland får jag ge upp efter 20-25 försök att pricka rätt knapp. Det sjuka är att den markerar rätt knapp precis när man trycker men sen någon millisekund senare så flyttas valet till en knapp bredvid och så laddas den andra sidan istället. Man blir bara förbannad.

Precis samma för mig!

Phaetoon
27 februari 2011 · 8 156 Inlägg

Kan det vara något med kalibreringen av "touchen" på era telefoner? Eller något som är fixat i senare revisioner av HTC Desire HD?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
firefreak Eldknast
27 februari 2011 · 915 Inlägg

Phaetoon skrev:
Kan det vara något med kalibreringen av "touchen" på era telefoner? Eller något som är fixat i senare revisioner av HTC Desire HD?

Nope. Klickar jag på en vanlig textlänk på garaget är den exakt. Så det har bara med grafiken i huvudmenyn att göra.

Tiden är rolig när det går fort... :)
Virrson
1 mars 2011 · 138 Inlägg

Det är som alla säger webbläsaren plus garagets sida. Den är inte mobil vänlig. Det saknar jag, en mobilsida för garaget hade varit underbart.

"Jag tror jag smällde tubron" Sthml Boogie.
Phaetoon
1 mars 2011 · 8 156 Inlägg

Nu har Jag stött på samma problem. För min del så gäller det notification-knappen. Oavsett hur mycket man zoomar in så klickar den på Friends-knappen, alternativt på Gorg-loggan. Den markerar först den riktiga länken. Frågan är om knapparna är mappade så att länkens mappning är större än knappen och att dom därför inkräktar på varandra? Ramen runt knappen (som uppstår när man klickar på knappen) ser dock ut att matcha knappen.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang