Nu börjar det hända lite saker med Golfen igen! Från att jag köpte bilen 26.10.2007 till slutet på maj 2010 har jag gjort en rad olika förändringar som blev version 1 av bilen!
Version 2 av bilen kommer att gå mera mot OEM-hållet och det första steget i den riktningen togs under jullovet genom att sälja mina 18" Rial Nogaro. Var detta projekt landar i slutändan återstår att se!
Otroligt fina bilder på GTi:n Det var ett nöje att följa projekttråd Version 1
Tack Sam!
Det som hittills blivit gjort på version 2 är att jag sålde 18-tummarna, som jag redan nämnde.
Sålda! Och en riktigt bra peng fick jag för dom!
2011!
Fick paket från Tyskland idag!
Nya fälgar! Beställda från JMS Fahrzeugteile i Tyskland, kostade hälften av vad de skulla ha kostat i Finland!
Det jag kan säga om nya fälgarna är att dom är bredare än dom gamla (1,5" bredare bak) och har "bättre" ET! Och däcken kommer att stretchas skapligt mycket!
Idag testmonterade jag fälgarna för att se var i hjulhusen de kommer att hamna! Kunde konstatera att dom ligger perfekt i hjulhusen!
Framfälg till vänster, bakfälg till höger!
Tajt! (Sjaskiga coils! )
Tajt vid bakaxeln!
Ännu tajtare vid coilsen!
Fälgarna rullar fritt utan spacers, fast det är tajt. Nu gäller det att få däck på fälgarna, och finns det rum utåt ännu efter det kan man ju alltid slänga på lite spacers!
Idag skulle däcken monteras på mina nya fälgar, men det slutade med att endast framdäcken blev monterade. Däckfirman fick inte på bakdäcken, 205/40R17 på 9,5" blev lite för extremt, Falkens däck är i smalaste laget och har väldigt styva däcksidor. Säkert skulle det ha varit möjligt att få på däcken men med tanke på hur det började se ut fram (195/40R17 på 8,5") så tror jag 205 på 9,5" hade blivit för extremt för min smak! Beställde istället 215/40R17 till bakfälgarna!
Är iaf sjukt nöjd med utseendet och stretchen på framdäcken!
Riktigt snygg stretch på Falken ZE912!
8,5x17" med 195/40 ET30 med 5mm spacer. Blir att sänka lite till våren och köra 5-6mm spacers så hamnar fälgkanten utanför skärmkanten och slitageytan på däcket innanför! Perfekt!
195 på 8,5" vs. 195 på 6,5"!
Fixade även en beställning från www.typ-17.de ikväll! Mera uppdateringar kommer om några veckor!