Lambda lampan lyser lite hjälp felsökning behövs! samt går dåligt 940 ftt

Bompeman
8 februari 2011 · 679 Inlägg

Kom felet helt plötsligt ? eller har det varit så ända sen du köpte bilen ? hade liknade problem på min 745a att det var bara massa felkoder, efter mycket sökande visa det sig att kamremen låg fel

mikkep
8 februari 2011 · 147 Inlägg

Bompeman skrev:
Kom felet helt plötsligt ? eller har det varit så ända sen du köpte bilen ? hade liknade problem på min 745a att det var bara massa felkoder, efter mycket sökande visa det sig att kamremen låg fel

Nej, Jag köpte den sådan fast trodde inte det var så illa som det var. Men om kamremen ligger fel borde väl den typ knappt gå??

Bompeman
8 februari 2011 · 679 Inlägg

mikkep skrev:

Bompeman skrev:
Kom felet helt plötsligt ? eller har det varit så ända sen du köpte bilen ? hade liknade problem på min 745a att det var bara massa felkoder, efter mycket sökande visa det sig att kamremen låg fel

Nej, Jag köpte den sådan fast trodde inte det var så illa som det var. Men om kamremen ligger fel borde väl den typ knappt gå??

Säg inte det, Min 745a var svinslö och massa felkoder, dock lättstartad osv , kamremen låg cirka 3 kugg fel

mikkep
9 februari 2011 · 147 Inlägg

Bompeman skrev:

mikkep skrev:

Bompeman skrev:
Kom felet helt plötsligt ? eller har det varit så ända sen du köpte bilen ? hade liknade problem på min 745a att det var bara massa felkoder, efter mycket sökande visa det sig att kamremen låg fel

Nej, Jag köpte den sådan fast trodde inte det var så illa som det var. Men om kamremen ligger fel borde väl den typ knappt gå??

Säg inte det, Min 745a var svinslö och massa felkoder, dock lättstartad osv , kamremen låg cirka 3 kugg fel

Okej, alltså min är ju inte svinslö direkt  vid 3,5 tusen rpm så drar den ju på ! men inte innan... får ta å kolla kammen tips?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang