Varning för engelsk bil scam!!!

jimbo1
24 februari 2011 · 4 Inlägg

som rubriken lyder så vill jag varna er för en möjlig Scam.

Jag blev i dag torsdag den 24 kontaktad av en man som säger sig heta Gray samrain sam_rain@hotmail.co.uk

han hade hittat min bil här på forumet och var mycket intresserad av att köpa den, han skulle stå för alla kostnader för att frakta den till sitt hem i London men han ville veta vad jag skulle ha för den, jag sa att den inte va till salu, men till rätt pris så kan jag tänka mig att göra affär... så jag skrev att jag ville ha 65000kr för bilen som då är en audi 80 avant -95. wink

mannen tyckte att det lät som ett bra pris och ville göra affär?  yikes , det var då det började lukta skumt, är han så rik eller slut i huvudet!?  Jag kollade upp saken och det visar sig att just dom raderna han har skrivit i mailet till mig finns skrivet på ett forum där dom just diskuterade en scam på en volvo 855 GLT och det inlägget gjordes redan 2007 så detta har säkert pågott ett tag!? om det inte är ett mycket lustigt sammanträffande? vilket jag betvivlar.


så här står det i mailen han skickat

Han skriver:::
Viewed your Car listing on garaget.otg and I aminterested. I will like to know if you still havethis Car up for sale?

Mitt svar:::
Hello! well i still have the car but i dont know if its for sale, to the right prise maby i can sell it!  i still have the seats up for sale if you are interested.


Hans Svar:::
Hi mate, I have looked at it a few times now, and after looking around, i'm satisfied with the great condition but what's your actual price for it. I love a bargain, so i would like to get it as soon as i can. I would be able to make payment through paypal, i find it the easiest way to use my credit card safely and is a safe and reliable method of payment... Let me know your price for it . I hope to hear from you soon, and i will make all transportation preparations for the it to be transported to my home in London,UK. If possible can you send me some recent picture or video of the item ?


Mitt svar:
If you pay me what i want for the car i might sell it, becus in my eyes the car is a jewel/treasure but if you pay me 65000sek /kr i will reluctantly sell it to you.

Hans svar:::
Thanks for your response.65000sek is nice and acceptable price and I will be adding the 3.9% PayPal surcharge to the total amount i will be paying you. So i will be paying directly into your PayPal account without any delay, and i hope you have a PayPal account.
If you have one already, just send me the address to send it to, which is the email address you use for it or you can send me a PayPal money request, so once i receive the details i will go ahead with the payment through PayPal and then i will contact my shipping company after you get the payment. I will need your home address for the merchandise to be Picked Up by the Shipping Company.

Have a nice day.




Mitt svar på det var :::

How do i know that you are for real? smells like a scam to me!  the deal is that you will get your ass och a plane and make a deal with me face to face. ok?

ska bli spännande och se vad jag får för svar big_smile det är troligen ett automat svar


Blir iaf ingen affär.... jag gillar min bil! big_smile

Senast redigerat av jimbo1 (24 februari 2011)

Uttelito Kung
24 februari 2011 · 603 Inlägg

Finns redan x antal trådar om detta på forumet, det är ett bedrägeri som pågår och dessa rader som han skickat till dig har han skickat till hundratals andra bilägare, googla hans namn eller mailadress så får du upp en hel del.

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.
jimbo1
24 februari 2011 · 4 Inlägg

ja jag har läst igenom ett antal....
men det är dock bra att det står mer och mer om det så att inte någon godtrogen sate blir lurad!

johanj87
9 mars 2011 · 38 Inlägg

Fick ett likadant mail på en Bmw jag hade på blocket..kändes fel så de blev verkligen ingen affärsmile vilka lirare de finns där ute..

Hört på krogen: "Jag har en 200hästars BMW med rak v6a"!
Hamilton
9 mars 2011 · 8 873 Inlägg

Inlägg postat i helt fel forum.
Låser och hänvisar trådskaparen att läsa reglerna som finns här
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Lurendrejare har det funnits på nätet sedan dag 1 så det är inget nytt, finns förövrigt flera trådar i ämnet

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang