Volvo amazon -62 Total renovering

volvocrille
21 mars 2011 · 287 Inlägg

dagen projekt :

punkta dit sandplåt och skärmkant höger bak:

https://www1.garaget.org/gallery/images/105/104701/104701-349d498330042d2065fda17d03428296.jpg

slipade även väck spacklet och grundfärgen på bagageluckan och riktade till den wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/105/104701/104701-3b42f3873af1ce95b9c5c90a1b7ff31a.jpg

over and out

Volvo Amazon "Low and slow" (1969)
hyperspace
21 mars 2011 · 138 Inlägg

Prenumation lagd! vad ska du göra härnässt? smile
btw vart köper man sånähär plåt?
mvh Hyperspace

Självmord är det enda alternativet.
volvocrille
21 mars 2011 · 287 Inlägg

hyperspace skrev:
Prenumation lagd! vad ska du göra härnässt? smile
btw vart köper man sånähär plåt?
mvh Hyperspace

härnäst är slipa bort resterade mängder av spackel, rostlaga taket och a stolpen på höger sida samt höger dörr. sedan är det massvis med finlirr kvar smile

all plåt köpt på Mekonomen.

Volvo Amazon "Low and slow" (1969)
hyperspace
21 mars 2011 · 138 Inlägg

volvocrille skrev:

hyperspace skrev:
Prenumation lagd! vad ska du göra härnässt? smile
btw vart köper man sånähär plåt?
mvh Hyperspace

härnäst är slipa bort resterade mängder av spackel, rostlaga taket och a stolpen på höger sida samt höger dörr. sedan är det massvis med finlirr kvar smile

all plåt köpt på Mekonomen.

Låter bra detta! ska själv lägga ut en projekttråd om min amazon 65 som ska renoveras som nu.cool

Självmord är det enda alternativet.
emil_92
21 mars 2011 · 460 Inlägg

Ja kom på innan att jag var o titta på denna bilen när den låg ute på blocket; provkörde o allt! tongue Vart för mycket jobb för mig men de känns som du klarar det!! smile Så fortsätt kämpa tongue

volvocrille
21 mars 2011 · 287 Inlägg

emil_92 skrev:
Ja kom på innan att jag var o titta på denna bilen när den låg ute på blocket; provkörde o allt! tongue Vart för mycket jobb för mig men de känns som du klarar det!! smile Så fortsätt kämpa tongue

haha okej, ja ville ha ett riktigt objekt och det kan man säga att jag fick smile

Volvo Amazon "Low and slow" (1969)
emil_92
21 mars 2011 · 460 Inlägg

jo hehe de ja främst kommer ihåg var att golvet var blött/brunt, baget stank bensin och ja var livrädd när ja provkörde den X)

volvocrille
21 mars 2011 · 287 Inlägg

emil_92 skrev:
jo hehe de ja främst kommer ihåg var att golvet var blött/brunt, baget stank bensin och ja var livrädd när ja provkörde den X)

då missade du den värsta rosten ändå xD

Volvo Amazon "Low and slow" (1969)
mr_yeahman Krom-fascisten
21 mars 2011 · 439 Inlägg

Allt det där är precis som hör till när man köper en sån gammal bil.

emil_92
21 mars 2011 · 460 Inlägg

jo ja märkte de i denna tråden! Jo och av nån konstig anledning var ja ändå sjukt sugen på att köpa den wink haha

volvocrille
21 mars 2011 · 287 Inlägg

emil_92 skrev:
jo ja märkte de i denna tråden! Jo och av nån konstig anledning var ja ändå sjukt sugen på att köpa den wink haha

ja man har ju en tendens till och vilja handla oavsett hur skrot det är xD

mr_yeahman skrev:
Allt det där är precis som hör till när man köper en sån gammal bil.

japp, speciellt dom som är billigast oxå xD

Volvo Amazon "Low and slow" (1969)
emil_92
21 mars 2011 · 460 Inlägg

kommer va så avundsjuk när den är i toppskick sen wink

mr_yeahman Krom-fascisten
22 mars 2011 · 439 Inlägg

volvocrille skrev:

emil_92 skrev:
jo ja märkte de i denna tråden! Jo och av nån konstig anledning var ja ändå sjukt sugen på att köpa den wink haha

ja man har ju en tendens till och vilja handla oavsett hur skrot det är xD

mr_yeahman skrev:
Allt det där är precis som hör till när man köper en sån gammal bil.

japp, speciellt dom som är billigast oxå xD

själv köpt en 5000kr-pv som jag räknade med ruttet golv.. visade sig att balkarna va friska iallafall. Skicket är likt som din amazon.

SnaakeShiT Amazonist, Javisst!
22 mars 2011 · 585 Inlägg

Bra jobbat, bara kämpa på smile

Amazon, den skiljer dig från mängden
volvocrille
22 mars 2011 · 287 Inlägg

volvo___power skrev:
Bra jobbat, bara kämpa på smile

tackar, Jaa man får försöka få till det smile

Volvo Amazon "Low and slow" (1969)
volvocrille
23 mars 2011 · 287 Inlägg

Första Skriftliga uppdateringen. Dagens Projekt har varit: svetsa klart skärmkanten Höger sida, svetsa fast inneskärmen, Slipa lite mer på bagageluckan. och konstaterat hur allvarliga rosthållen i taket är.

Volvo Amazon "Low and slow" (1969)
Volvo1968 Opptimistisk Pessimist
23 mars 2011 · 1 479 Inlägg

Du har fått rost smile Ser kul ut detta(menar med Amazonen i helhet), aldrig kul med så mycket rost dock, men destu roligare när det är klart wink

Lycka till big_smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
volvocrille
23 mars 2011 · 287 Inlägg

Volvo1968 skrev:
Du har fått rost smile Ser kul ut detta(menar med Amazonen i helhet), aldrig kul med så mycket rost dock, men destu roligare när det är klart wink

Lycka till big_smile

ja har inte mycket svetsjobb kvar smile börja luta åt finlirr nu smile

Volvo Amazon "Low and slow" (1969)
Volvo1968 Opptimistisk Pessimist
23 mars 2011 · 1 479 Inlägg

Håller också på med en stackars Amazon som lika gärna kunde hittats på skroten, inte så farlig rost egentligen, men destu mer inhoppad och tråkigt svetsjobb med nya dropplister hmm

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
volvocrille
23 mars 2011 · 287 Inlägg

Volvo1968 skrev:
Håller också på med en stackars Amazon som lika gärna kunde hittats på skroten, inte så farlig rost egentligen, men destu mer inhoppad och tråkigt svetsjobb med nya dropplister hmm

sånt är riktigt kass, Men men på något konstigt viss så är man så jävla nöjd efteråt sen är man vet att det är bra gjort tongue

Volvo Amazon "Low and slow" (1969)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang