Tänkte lägga upp en tråd om en BMW E30 320 som ja nyligen inhandlat för en rimlig summa pengar men som ja tycker är för fräsch för att bara köra ihjäl
Kort info om bilen: ¤BMW E30 320ik Coupé -88 med tacklucka ¤Har "bara" gått 20000 mil ¤Lachssilber metallic ¤Svensksåld och i oskruvat orginalskick med väl ifylld servicebok (bortsett från eftermonterad lamelldiff från 325)
Till å börja med ska ja byta lite slitdelar och laga lite rost sen får ja se vilket stuk det blir på bilen, gillar iaf bilen skarpt och det är ett ganska bra utgångsobjekt. Håll till godo!
Första bilden på bilen på väg hem efter köpet, 2011-03-08
ser sjukt fin ut, gött när man får tag i välbevarade bilar gör något roligt av den
mvh
Tackar! Ja dessa bilar växer ju inte på träd längre, gött med facelift karossen också Ska försöka hålla uppe tempot å uppdatera projektet så gott ja kan, Gillar ditt bygge ska bli kul å se film på hur den går med S38 ^^
ja nä verkligen inte, ja nä du fick helt rätt kaross jag fick bara tag i den gamle, men den hade bara gått 14.xxx mil, helt 95% rostfri och sjukt fräsh så det var därför, sen att det bara är något år kvar innan den är veteran bil har ju sina fördelar också härligt att höra, ja jag e rätt nyfiken jag också faktiskt
Nu har ja fått in bilen i garaget å tittat lite närmare på den, va lite rostigare än ja trodde Men mest i hjulhusen bak. Finns ju plåt och svets som tur är
Tyckte bilen slingrade som en orm när ja provkörde och här är nog svaret, Silentblock ala hockeypuck Nya är beställda på schmiedmann.se Här syns en del av hjulhusrosten också
Överblick på underredet, hyffsat fräscht iaf
Här är bakaxeln, vilket var anledningen till att ja köpte bilen. Resten av bilen är bara bonus S= Lamelldiff 3.91= Utväxling
Nått som är positivt är att bilen är ganska rak å fin i plåten och runt rutor och taklucka finns igen som helst rost. Snygga Pioneer 80-tals högtalare fick ja med också
Nu har ja fått tummen ur och bytt silentblocken Blev stor skillnad men tror vänster länkarm bak fått sig en smäll nån gång så bilen känns fortfarande lite spårig å hjulvinkeln är inte riktigt som den ska, får ta en närmare titt på detta nån dag.
Fick både elda borra å såga för att få bort dom gammla fanskapen
Nya fina grejer
Va tvungen å ta en provtur också för att testa diffen på torrt, låste upp riktigt fint