4504
Sök

Omkodning stereo Volvo c70 -99 import

28 Inlägg
4 april 2011
Trådstartare
Tjenare!

Det är så att jag skulle plocka fram caben här om dagen så hade bateriet dragit slut, helt tvärslut. Så när jag drog igång den med kablar så funkade inte stereon. Det stog "CODE" på displayen och den funkar inte över huvud taget. Vad ska jag göra? Den är import och jag har ingen instruktionsbok. Tack på förhand.

* Voff voff *
10 670 Inlägg
4 april 2011
aydeen skrev:
kontakta volvo...

Precis! Volvo får fram din kod för 0-300:- ungefär (verkar variera)!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

28 Inlägg
9 april 2011
Trådstartare
Jag var inne och fixade koden till stereon igår men när jag skulle skriva in det så gjorde jag det 3 ggr. Sen stog det LOCK trots att jag slog in rätt kod 3 ggr. Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Åker in till Volvo idag om jag hinner och ser vad dom säger.

* Voff voff *
10 670 Inlägg
9 april 2011
emilboylarsson skrev:
Jag var inne och fixade koden till stereon igår men när jag skulle skriva in det så gjorde jag det 3 ggr. Sen stog det LOCK trots att jag slog in rätt kod 3 ggr. Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Åker in till Volvo idag om jag hinner och ser vad dom säger.

Då var det inte rätt kod!

Detta kan t.ex. bero på att någon bytt ut stereon sedan bilen var ny (för du gav Volvo ditt regnummer, eller hur?)!

//Brådhis

28 Inlägg
9 april 2011
Trådstartare
Ja, jag gav mitt regnr. Det verkar ju jävligt konstigt om någon skulle bytt stereo till en annan org. stereo. Det är Dolby Surround ljud å vanliga spelarn utan cd växlare som sitter i. Låt oss säga att jag får tag på en annan stereo, eller köper en ny. Behöver jag koden till min nuvarande stereo för att kunna använda den eller får jag med en ny kod till den? Tack för svar!

Lastbilsschaffis
886 Inlägg
9 april 2011
Nya brukar inte ha någon kod. Men du kan om du vill programera in på vissa.

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team

* Voff voff *
10 670 Inlägg
9 april 2011
emilboylarsson skrev:
Ja, jag gav mitt regnr. Det verkar ju jävligt konstigt om någon skulle bytt stereo till en annan org. stereo. Det är Dolby Surround ljud å vanliga spelarn utan cd växlare som sitter i. Låt oss säga att jag får tag på en annan stereo, eller köper en ny. Behöver jag koden till min nuvarande stereo för att kunna använda den eller får jag med en ny kod till den? Tack för svar!

Den kan ju t.ex. ha blivit stulen!?

Men... Du skriver att du har "vanliga spelaren utan CD-växlare", är det då SC-805 du har eller vilken menar du?

Det finns ingen utan inbyggd CD-växlare som har stöd för Dolby Surround, så har du inte inbyggd växlare i stereon har du helt säkert ej samma stereo som från början i bilen!

//Brådhis

28 Inlägg
9 april 2011
Trådstartare
Ja, det är sant. Jag tror iaf inte att jag har en cd-växlare. Spelar aldrig cd skivor, kör med fm-sändare från iphonen. Har ingen möjlighet att kolla på stereon och se vilken modell det är. Kan prova bifoga en fil. http://img845.imageshack.us/i/stereo.png/    kolla på länken

1 878 Inlägg
9 april 2011
emilboylarsson skrev:
Ja, det är sant. Jag tror iaf inte att jag har en cd-växlare. Spelar aldrig cd skivor, kör med fm-sändare från iphonen. Har ingen möjlighet att kolla på stereon och se vilken modell det är. Kan prova bifoga en fil. http://img845.imageshack.us/i/stereo.png/    kolla på länken

Det är en Volvo SC-805. om batteriet har dragits ur och du inte har någon kod så får du kontakta volvo.
Eller så googlar du runt efter några.. tror jag gjorde det för ca: 4 år sedan och fick fram 20-30st olika koder. och några utav dem funka!.

28 Inlägg
9 april 2011
Trådstartare
Frozen1985 skrev:
emilboylarsson skrev:

Det är en Volvo SC-805. om batteriet har dragits ur och du inte har någon kod så får du kontakta volvo.
Eller så googlar du runt efter några.. tror jag gjorde det för ca: 4 år sedan och fick fram 20-30st olika koder. och några utav dem funka!.

Ja, jag var ju inne till volvo och fick en kod. Slog in den 3 ggr. Sen stog det LOCK och det gick inte å göra någonting alls. Verkar som det var som en pinkod där man hade 3 försök. Så jag vet inte riktigt hur jag ska gå till väga nu.

Lastbilsschaffis
886 Inlägg
9 april 2011
Den låser upp sig själv efter någon timme med tändningen påslagen. Då kan du försöka igen.

Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team

28 Inlägg
9 april 2011
Trådstartare
jok3 skrev:
Den låser upp sig själv efter någon timme med tändningen påslagen. Då kan du försöka igen.

Okej! Men om jag mot förmodan inte skulle kunna låsa upp den så hitta jag en beg.  SC-805 med tillhörande kod på blocket för en femhundring. Är det bara å byta då?

Lastbilsschaffis
886 Inlägg
9 april 2011
emilboylarsson skrev:
jok3 skrev:

Okej! Men om jag mot förmodan inte skulle kunna låsa upp den så hitta jag en beg.  SC-805 med tillhörande kod på blocket för en femhundring. Är det bara å byta då?

Det bör det bara att vara. Det är dem nyare med canbus som strular ibland men man vet aldrig förens man provat. Har du möjlighet prova innan du köper men 500 är ju inte så mycket ändå.

Angry Drift Team

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
10 april 2011
jok3 skrev:
Nya brukar inte ha någon kod. Men du kan om du vill programera in på vissa.

Innan man gett en specifik kod brukar fabriksinställningen vara: 0000

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

4 823 Inlägg
10 april 2011
emilboylarsson skrev:

om du har stereon på bilden så har du inget surround ljud i bilen, för att få det så måste du till en början ha en SC-900 eller en SC-901 för det är bara på dom som man kan välja antingen vanligt stereo ljud , 3 kanal eller dolby och sen behöver du även ljudprocessorn samt centerhögtalaren.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

28 Inlägg
19 april 2011
Trådstartare
skulle bara säga att det löste sig. volvo fick fram den rätta koden till slut. och allt var gratis, bra service!

Sök