3200
Sök

Behöver hjälp angående b230f trim!

140 Inlägg
20 april 2011
Trådstartare
#1
tjena, ska bygga en b230f till turbo, har ett sånt block stående på gården så ska bygga utav det!
har förstått att jag behöver större spridare, a-kam svarva av kolvarna lite, porta toppen, bygga eget insug/grenrör.
men behöver hjälp med:
vad för storlek på spridare?
funkar original sprutanordning?
vilken turbo lämpar sig bäst?
hur mycket behöver jag ta av på kolvarna?
hur mycket mer effekt med en 531 topp?
siktar på cirkus 200hk, tror ni det håller?
säger tack så mycket i förväg!
mvh andreas smile


Forummoderator
26 349 Inlägg
20 april 2011
#2
Har du ens provat att söka på det i forumet?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
20 april 2011
#3
varför ska du bugga ett eget insug ???
original turbospridare funkar
vad sitter det för sprut på nu ???
funkar bra med en standard t3 turbo eller td04 13c
kolvarna behöver du inte ta av om du köper dubbla packningar eller en tjockare
siktar du på ca 200 så blir det ca 200 med 531 toppen funkar bra med 530 toppen med
tror jag det kommer att hålla .. nja en stund i alla fall

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

140 Inlägg
20 april 2011
Trådstartare
#4
jag blir inte så mycket klokare att söka.
men blir det inte knas med kamslagen om man sätter toppen högre upp?
är det stakarna som går av isåfall? får köpa H-profil?
sprutet är 2,2LH tror jag
vet faktiskt inte varför jag ska bygga eget insug, men är det bra flöde och så i original?


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
20 april 2011
#5
svarden skrev:
jag blir inte så mycket klokare att söka.
men blir det inte knas med kamslagen om man sätter toppen högre upp?
är det stakarna som går av isåfall? får köpa H-profil?
sprutet är 2,2LH tror jag
vet faktiskt inte varför jag ska bygga eget insug, men är det bra flöde och så i original?

original insug räcker gott och väl till 200
satsa på ett ft eller fk block istället för h-profil om du inte ska ha så mycket häst.
och köp dig ett lh2,4 så blir det lättare

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

140 Inlägg
21 april 2011
Trådstartare
#7
motorn ska alltså ner i en annan bil, så tänkte lite,
är det mer lönt att köpa tex en t5 för cirkus 5-6 tusen, sen åka original? det kändes nästan som det var billigare än att köpa alla grejjer?


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
21 april 2011
#8
svarden skrev:
motorn ska alltså ner i en annan bil, så tänkte lite,
är det mer lönt att köpa tex en t5 för cirkus 5-6 tusen, sen åka original? det kändes nästan som det var billigare än att köpa alla grejjer?

t5an går ju inte ner utan att det måste moddas
vad är det som är dyrt ???
ft\fk-block = 1000-1500
lh2,4 = ca 1000
turbospridare + motstånd = 500
grenrör + turbo ca 2000
lmm = 500

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

140 Inlägg
21 april 2011
Trådstartare
#9
jag får kolla lite på det



Sök