Hej jag va med om en riktig skräckhistoria med min Volvo S60 T5 förra året och vill varna för denna firma.
Bor själv i Jönköping och under föregående vår ringde jag till Powerchip Göteborg XXX 070X-XXXXXX
XXX som ägde firman svarade och förklarade att de kunde chippa min bil och att de va marknadsledande med stora kontakter i tyskland inom biltrimmning, en kontakt som tydligen hette JÖRG.
Åkte iallafall dit och kom fram till ett vanligt villahus till min stora förvåning. XXX hade inte ens ett garage utan skulle plocka ur min styrbox utomhus på hans garageuppfart i halvregn, han hade inte ens arbetskläder och jag frågade han om han verkligen klarade av detta då han knappt fick ut styrboxen.
Efter många om och men fick han ut den och vi gick ner i källaren på huset där det mesta som fanns där va gamla isärplockade tvapparater och videos osv...
Efter ett tag kommer det fram att kille i sig inte kan lägga i ny programvara utan måste plocka ut programvaran och skicka det via msn till sin kontakt i Tyskland vid namn GÖRG / JÖRG.
Då får jag ser att namnet på filen han skickar heter volvo s60 2.5t och jag konfronterar han att min motor heter volvo s60 2.3 T5 och att 2.4 / 2.5t är en helt annan motor, han förklarar att jörg i tyskland ser va det är för fil och fixar till den ska du se.
Hur som helst kommer nya programvaran in i bilen och jag provkör och märker verkligen inte något då hävdar XXX att eftersom jag har automat så måste bilen gå ca 50 mil för att automatlådan måste ställa in sig och den hindrar motorn att gå på fullt och sänker därmed laddtrycket.
Jag kör mina 50 mil och det är ingen skillnad bortsett från att min bil drar dubbelt så mycket bränsle.
Ringer upp han och han säger att jag måste komma och gör om processen men det blir likadant igen.
Tillslut ringer jag han tredje gången och säger åt han att jag ska ha mina pengar tillbaka och att han får sätta din org programvaran han löser det efter några diskussioner.
Denna okunskap av XXX han kostat mig bränslekostnader då jag fått åka från Jönköping till nästa göteborg vid tre tillfällen och jag vill verkligen varna för dessa amatörer som finns på marknaden.
Tack för mig. / Kolsyra
Senast redigerat av chrizz (13 oktober 2011)