Då var första trackdayn avslutat och måste säga att de var rätt bra uppslutning för att va första gången. bra variation på bilarna, två Nissan GTR och ett par tre porsche och subaru en mazda och ett gäng bmw för att nämna några. inga olycker så jag satt sysslolös som flaggvakt, vilket är bra och hann kolla på lite racing och de såg bra ut
tyck gärna till om va ni tyckte va bra o vad som behövs förbättras till nästa gång så hoppas vi på ännu bättre uppslutning då. tack till alla som kom!
kommer antagligen dyka upp lite bilder från idag så småningom
Suveränt tyckte jag det vart. Första gången för mig på bana med bil, så det vart lite annorlunda jämfört med Race Hoj. Gick väl lite si och så över banan mellan åt, men kul var det och värt de pengarna för som någon nämnde mer eller mindre obegränsad körning. Bara synd att bilens bromsar inte pallar med, men det är väl lite också hur man plågar dem mellan åt och far kors och tvärs. Kul var det och få testa på detta också. Blir garanterat fler gånger.
Bilen bete'r sig jäkligt annorlunda på banan måste jag säga, så nu fick man känna hur hon känns när det blir lite hårdare tag.
6,5 mil blev facit på denna banan idag och en tre kvarts tank.
Jag körde inte men har kört på sturup förr, åkte med tyckte allt var bra förutom "grupp sorteringen" tycker att folk över skattade sin körförmåga. Banan är svår krävs rätt många varv att komma in i den, Fanns en del som var i "snabba" gruppen om man säger så som slöade ner ganska duktigt, Bla en porsche carrera tror jag det var låg liksom 50 i vissa svängar där andra låg i nästintill dubbla hastigheten. Annars var det bra tycker bara att det ska vara bättre sortering för det är ganska jobbigt att ligga bakom någon som kör slött speciellt på den banan där man inte har så många bra omkörnings platser på ifall man inte har en snabb bil
Fort går lilla Hondan med sina slitna 90 hästar, å fort att växelspaken gick rakt av under bilen (såklart) med lite hjälp av Sturup Raceways svets så var den ihop igen efter en timme dock.
Med R-däcken på så var det bara att gasa & svänga & se glad ut, oavsett hastighet i svängarna så bara gick bilen dit man styrde den, 4-hjulskasningarna in i startsvängen var medvetna för att se vart det släppte.
Fort går lilla Hondan med sina slitna 90 hästar, å fort att växelspaken gick rakt av under bilen (såklart) med lite hjälp av Sturup Raceways svets så var den ihop igen efter en timme dock. http://www.geting.se/image.php/303865-P5120057.JPG
Ett klipp från första körningen från Sturup Raceway den 12 Maj 2011. Filmat med Iphone och kvalitet är som det är. Har bara slängt ihop de olika klippen som jag filmade. Inget redigerat osv. Men lite klipp alla fall från dagen. Diggade skarpt Blå Bmw compakten. Han visste vart gasen satt .
Mycket regn i tisdags. ¨Men det var en del action på banan, tre avåkningar med.vädret klarnade upp senare dock. var en rätt pigg MX-5:a där, vit EVO-VI som inte klarade av att köra om.
Mycket regn i tisdags. ¨Men det var en del action på banan, tre avåkningar med.vädret klarnade upp senare dock. var en rätt pigg MX-5:a där, vit EVO-VI som inte klarade av att köra om.
Ja fy fan va den MX-5.an gick kasst väder sist men där va rätt många som skulle köra men dom fega när de börja regna.
Ja fy fan va den MX-5.an gick kasst väder sist men där va rätt många som skulle köra men dom fega när de börja regna.
Hoppas vädret bara blir kanon den 7/6. Nu när jag endå har dig på tråden Slim Jim....Ordnar ni sådant här även på Knutstorp eller?