Fortkörning 111h km/h på 50 väg

vento_93
20 juni 2011 · 27 Inlägg

hej..jag råkade ligga i 111 på 50 väg för en månad sedan och blev stoppad i en hastighetskontroll.
jag jobbar som taxichaufför och behöver körkortet på jobbet.
har lämnat in intyg från jobbet o yttrat mig osv.
hur länge tror ni jag blir av med kortet  är frågan ?

Senast redigerat av vento_93 (21 juni 2011)

Toyota supra MKIV RZ TT "stock twins" (1993)
trippelturbo Trucker
20 juni 2011 · 2 710 Inlägg

"råkade" ligga i 110 på 50väg, lät rolig tongue

Kan bli att du bara blir av med det villkorlig. Känner lastbilschaufförer som fått så smile

Fart missbrukare
vento_93
20 juni 2011 · 27 Inlägg

får man tillbaka det då efter en viss tid ?

Toyota supra MKIV RZ TT "stock twins" (1993)
trippelturbo Trucker
20 juni 2011 · 2 710 Inlägg

Beror på hur länge du haft det, villkorlig innebär att du bara blir "av med det" under vardagen. Alltså får du köra till jobbet & från jobbet, inget mer! Har du nog med argument kan det gå bra, annars får du ta smällen wink

Fart missbrukare
Hamilton
20 juni 2011 · 8 873 Inlägg

Eftersom du överskred hastigheten med mer än 41 km/h på en 50 väg så går det direkt till en åklagare.
Risken är stor att det blir vårdslöshet med tanke på att du har bilkörning som yrke och Transportstyrelsen tar som vanligt beslut om hur länge du blir av med kortet men räkna med minst 3mån.
Värt att tänka på är att taxilegitimationen blir automatiskt ogiltig under den tid körkortet är återkallat

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
Geiros Low is a lifestyle
20 juni 2011 · 956 Inlägg

bara en fråga.. man råkar väl inte ligga i 110km/h på 50 sträcka? Bör man ens ha körkort då?

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se
Audi A4 "Bagged" (2005)
saab_sonett Handledare
20 juni 2011 · 1 481 Inlägg

BMWgrabben skrev:
"råkade" ligga i 110 på 50väg, lät rolig tongue

Kan bli att du bara blir av med det villkorlig. Känner lastbilschaufförer som fått så smile