Fortkörning 111h km/h på 50 väg

Mankan1978 Son Of Murphy
20 juni 2011 · 782 Inlägg

Ja jag svarade ju först rade... Risk att lämpen försvinner och han får vänta 3-5 nya år innan han kan ta ny om han ens får det.
Jo jag har kört för fort, men fan inga 110 på 50-sträckor, eller 220 på motorväg. Man vet ju att håller man mer än 30över så blir man av med kortet och det innebär att jag blir av med mitt jobb. Och har dessutom c-kort så man vill inte ta om TVÅ kort för att man har lite kul en bråkdels sekund...

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
Muttley
20 juni 2011 ·

Mankan1978 skrev:
Ja jag svarade ju först rade... Risk att lämpen försvinner och han får vänta 3-5 nya år innan han kan ta ny om han ens får det.
Jo jag har kört för fort, men fan inga 110 på 50-sträckor, eller 220 på motorväg. Man vet ju att håller man mer än 30över så blir man av med kortet och det innebär att jag blir av med mitt jobb. Och har dessutom c-kort så man vill inte ta om TVÅ kort för att man har lite kul en bråkdels sekund...

Du får gärna plocka fram länk till info smile Det vore väldigt mycket bättre. Men vet om att legget lär få längre tid.

Mankan1978 Son Of Murphy
20 juni 2011 · 782 Inlägg

Läser inte folk alls?
RISK att lämpet förloras!!!

Och efter en sådan överträdelse skulle han inte ens ha körkort i mina ögon ocvh ännu mindre köra yrkestrafik

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
trippelturbo Trucker
20 juni 2011 · 2 710 Inlägg

Mankan1978 skrev:
Läser inte folk alls?
RISK att lämpet förloras!!!

Och efter en sådan överträdelse skulle han inte ens ha körkort i mina ögon ocvh ännu mindre köra yrkestrafik

Beror på hur man ser på de! Som yrkesförare vet jag att det är yrkesförarna som är bovarna i trafiken, finns inget som heter lag&rätt i transport, brukar jag säga! wink

Fart missbrukare
Muttley
20 juni 2011 ·

Du läste nog inte själv. Du skriver risk för . Jag bad om en länk. Så undrar vem som inte läste. Jag la iallafall 10 minuter för att vara sjysst och hitta en på nätet men orka inte leta mer.
Vi får väl se när han fått sin dom.

Mankan1978 Son Of Murphy
20 juni 2011 · 782 Inlägg

tkd_rille skrev:
Du läste nog inte själv. Du skriver risk för . Jag bad om en länk. Så undrar vem som inte läste. Jag la iallafall 10 minuter för att vara sjysst och hitta en på nätet men orka inte leta mer.
Vi får väl se när han fått sin dom.

Orka länka... Och onödigt!
Ja vi får se!

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
Muttley
20 juni 2011 ·

Mankan1978 skrev:

tkd_rille skrev:
Du läste nog inte själv. Du skriver risk för . Jag bad om en länk. Så undrar vem som inte läste. Jag la iallafall 10 minuter för att vara sjysst och hitta en på nätet men orka inte leta mer.
Vi får väl se när han fått sin dom.

Orka länka... Och onödigt!
Ja vi får se!

Var är information onödigt så att andra kan få se och läsa ?
Du var ju positiv ryck upp dig lite vettja.

DaAddez Volvofreak
20 juni 2011 · 356 Inlägg

Vilket jävla gnäll!

Har ni aldrig kört för fort elller? Klart att alla har det, TS bad inte er om vad ni tyckte om hans fortkörning,
utan om hur länge han skulle fåm vänta!!!

// Andreas
S40N T5-04
Muttley
20 juni 2011 ·

DaAddez skrev:
Vilket jävla gnäll!

Har ni aldrig kört för fort elller? Klart att alla har det, TS bad inte er om vad ni tyckte om hans fortkörning,
utan om hur länge han skulle fåm vänta!!!

De vet vi inte. Bestämmer väl inte vi heller utan de bestämmer ju åklagaren så lugna ner dig.  Allt från 3mån -1 år. Beror väl på hur dem dömer det.
Vi kan inte veta helt enkelt.

trippelturbo Trucker
20 juni 2011 · 2 710 Inlägg

Vad är det med vissa här inne, ska ni vara med o diskutera gör de då förfan som folk o stick ej upp i tak för att ni ej tycker om andras åsikter!! Annars så tycker jag ej ni har ngt o göra här! wink

Fart missbrukare
NiKeMaN Entreprenör
20 juni 2011 · 1 286 Inlägg

Räkna med MINST 5 månaders indraget.
Åkte själv dit på 134 km/h på 80-väg för två år sedan, och fick då 5 månaders indraget kort och 4000 i böter. Iom att jag var egen taxiåkare vid tillfället så fixade jag mängder med intyg och överklagade i två omgånger, men fick bara ner det till 3 månaders indraget kort.

Så räkna med 5 månader. Minst.

// Niklas Johansson
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
20 juni 2011 · 14 082 Inlägg

vento_93 skrev:
hej..jag råkade ligga i 110 på 50 väg för en månad sedan och blev stoppad i en hastighetskontroll.
jag jobbar som taxichaufför och behöver körkortet på jobbet.
har lämnat in intyg från jobbet o yttrat mig osv.
hur länge tror ni jag blir av med kortet  är frågan ?

Om du behöver kortet på jobbet ska du nog tänka dig för innan du ligger 110 på en 50-väg!!!! Oansvarigt är det!!!!! Du får skylla dig själv tycker jag.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Rayya
20 juni 2011 · 876 Inlägg

Vettemannen skrev:

vento_93 skrev:
hej..jag råkade ligga i 110 på 50 väg för en månad sedan och blev stoppad i en hastighetskontroll.
jag jobbar som taxichaufför och behöver körkortet på jobbet.
har lämnat in intyg från jobbet o yttrat mig osv.
hur länge tror ni jag blir av med kortet  är frågan ?

Om du behöver kortet på jobbet ska du nog tänka dig för innan du ligger 110 på en 50-väg!!!! Oansvarigt är det!!!!! Du får skylla dig själv tycker jag.

/Benny

instämmer

Volvo V70n "Likeface" (2001)
NiKeMaN Entreprenör
20 juni 2011 · 1 286 Inlägg

Vettemannen skrev:

vento_93 skrev:
hej..jag råkade ligga i 110 på 50 väg för en månad sedan och blev stoppad i en hastighetskontroll.
jag jobbar som taxichaufför och behöver körkortet på jobbet.
har lämnat in intyg från jobbet o yttrat mig osv.
hur länge tror ni jag blir av med kortet  är frågan ?

Om du behöver kortet på jobbet ska du nog tänka dig för innan du ligger 110 på en 50-väg!!!! Oansvarigt är det!!!!! Du får skylla dig själv tycker jag.

/Benny

Så du har aldrig kört 60 km/h för fort någonsin i hela ditt liv? Tvekar på detta....

Visst är det oansvarigt, dumt, klantigt, idiotiskt.... Men - det som har hänt har ju redan hänt. Så hjälp grabben istället för att leka viktig-pettrar.

// Niklas Johansson
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
20 juni 2011 · 14 082 Inlägg

NiKeMaN skrev:

Vettemannen skrev:

vento_93 skrev:
hej..jag råkade ligga i 110 på 50 väg för en månad sedan och blev stoppad i en hastighetskontroll.
jag jobbar som taxichaufför och behöver körkortet på jobbet.
har lämnat in intyg från jobbet o yttrat mig osv.
hur länge tror ni jag blir av med kortet  är frågan ?

Om du behöver kortet på jobbet ska du nog tänka dig för innan du ligger 110 på en 50-väg!!!! Oansvarigt är det!!!!! Du får skylla dig själv tycker jag.

/Benny

Så du har aldrig kört 60 km/h för fort någonsin i hela ditt liv? Tvekar på detta....

Visst är det oansvarigt, dumt, klantigt, idiotiskt.... Men - det som har hänt har ju redan hänt. Så hjälp grabben istället för att leka viktig-pettrar.

Jag har verkligen inte kört 60 km/h för fort på en 50-strecka...näe!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
NiKeMaN Entreprenör
20 juni 2011 · 1 286 Inlägg

Vettemannen skrev:

NiKeMaN skrev:

Vettemannen skrev:

Om du behöver kortet på jobbet ska du nog tänka dig för innan du ligger 110 på en 50-väg!!!! Oansvarigt är det!!!!! Du får skylla dig själv tycker jag.

/Benny

Så du har aldrig kört 60 km/h för fort någonsin i hela ditt liv? Tvekar på detta....

Visst är det oansvarigt, dumt, klantigt, idiotiskt.... Men - det som har hänt har ju redan hänt. Så hjälp grabben istället för att leka viktig-pettrar.

Jag har verkligen inte kört 60 km/h för fort på en 50-strecka...näe!

/Benny

Tänk efter lite mer noga...... 50-sträckor innefattar inte bara villakvarter.... Även genomfarter osv som ibland kan vara väldigt tomma på trafik, och vara en bit ifrån industrier eller hus. Att det hände på en 50-sträcka behöver absolut inte betyda det värsta. Så sluta måla fan på väggen.

// Niklas Johansson
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
20 juni 2011 · 14 082 Inlägg

NiKeMaN skrev:

Vettemannen skrev:

NiKeMaN skrev:
Så du har aldrig kört 60 km/h för fort någonsin i hela ditt liv? Tvekar på detta....

Visst är det oansvarigt, dumt, klantigt, idiotiskt.... Men - det som har hänt har ju redan hänt. Så hjälp grabben istället för att leka viktig-pettrar.

Jag har verkligen inte kört 60 km/h för fort på en 50-strecka...näe!

/Benny

Tänk efter lite mer noga...... 50-sträckor innefattar inte bara villakvarter.... Även genomfarter osv som ibland kan vara väldigt tomma på trafik, och vara en bit ifrån industrier eller hus. Att det hände på en 50-sträcka behöver absolut inte betyda det värsta. Så sluta måla fan på väggen.

Jag har oxå bil i tjänsten så man får tänka sig för. Är det nåt jag respekterar så är det 30, 40, 50, 60 och 70-streckor!! Jag har haft körkort sedan 1974!

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (20 juni 2011)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Rawad C20LET
20 juni 2011 · 1 041 Inlägg

Rayya skrev:

Vettemannen skrev:

vento_93 skrev:
hej..jag råkade ligga i 110 på 50 väg för en månad sedan och blev stoppad i en hastighetskontroll.
jag jobbar som taxichaufför och behöver körkortet på jobbet.
har lämnat in intyg från jobbet o yttrat mig osv.
hur länge tror ni jag blir av med kortet  är frågan ?

Om du behöver kortet på jobbet ska du nog tänka dig för innan du ligger 110 på en 50-väg!!!! Oansvarigt är det!!!!! Du får skylla dig själv tycker jag.

/Benny

instämmer

Man får ALLTID lika trevliga svar på garaget
Han vet att han får skylla sig själv o han har inte nekat o sagt jag har inte gjort fel, han undrar vad som kommer att hända med hans kort så svårt att läsa va tråden handlar om?!

Trevliga medlemmar har vi på garaget.org

Vi tycker olika vet jag, that's it
Opel Calibra Turbo 4x4 "Vicky" (1992)
zovix Maskinbefäl
20 juni 2011 · 1 038 Inlägg

Det beror jävligt mycket på vägen om det bör anses som en allvarlig eller vårdslös överträdelse anser jag. Det finns många exempel på ren idiotiskt satta hastighetsbegränsningar som gör att folk t.ex. Jag själv totalt tappar respekten för vad som står på skylten. Jag kan ta några bilder på några sådana "50" sträckor där jag med råge överskridit hastighetsgränsen, för att ni ska få se. Sedan finns det andra vägar där man måste vara rally proffs för att kunna hålla hastighetsgränsen.

Låt oss säga att T.S inident inträffade i ett indutiområde kl 3 på moronen på en bred dubbelfilig väg. Var det verkligen så allvarligt som vissa vill få det till då?

Självklart har han begått ett brott och förmodligen även varit jävligt medveten om det, specillt med tanke på hans yrke. Då är det lika självklart han blir orolig över påföljden. Det hade även jag blivit och jag kan gå till jobbet...

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...
Mitsubishi Galant "4x4 Race edition" (1993)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
20 juni 2011 · 14 082 Inlägg

zovix skrev:
Det beror jävligt mycket på vägen om det bör anses som en allvarlig eller vårdslös överträdelse anser jag. Det finns många exempel på ren idiotiskt satta hastighetsbegränsningar som gör att folk t.ex. Jag själv totalt tappar respekten för vad som står på skylten. Jag kan ta några bilder på några sådana "50" sträckor där jag med råge överskridit hastighetsgränsen, för att ni ska få se. Sedan finns det andra vägar där man måste vara rally proffs för att kunna hålla hastighetsgränsen.

Låt oss säga att T.S inident inträffade i ett indutiområde kl 3 på moronen på en bred dubbelfilig väg. Var det verkligen så allvarligt som vissa vill få det till då?

Självklart har han begått ett brott och förmodligen även varit jävligt medveten om det, specillt med tanke på hans yrke. Då är det lika självklart han blir orolig över påföljden. Det hade även jag blivit och jag kan gå till jobbet...

Mvh Magnus

Men tyvärr så är det den hastighet som står på skylten som gäller hur idiotiskt det än må vara. Sedan har inte TS sagt var fortkörningen hände, det kan ju vara på ett ställe där det betraktas som grov vårdslöshet och då kanske han ligger pyrt till.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang