Onödig / korkad info i bilannonser

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
4 september 2011 · 14 082 Inlägg

1EVOXIN1 skrev:

jorgen72 skrev:

1EVOXIN1 skrev:

Du vet ju hur mycket snyggare en bil blir med snyggare fälgar smile

Håller med om det där med en bild, de som har Garaget brukar ju lägga en bild och sedan " Mer bilder på http://www.garaget.org/?car=XXXXXX"

Visst är det surt msd fälgar o andra saker som inte följer men jag tycker att det är ännu värre när dom lägger upp en bild på en helt annan bil i fint skick o skriver inte min bil på bilden men en likadan

Haha blir verkligen arg när de lägger upp en annans bild!

Lägga upp en annans bild är väl till och med olagligt i vissa fall.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
gamlingen
4 september 2011 · 5 198 Inlägg

Vettemannen skrev:

1EVOXIN1 skrev:

jorgen72 skrev:

Visst är det surt msd fälgar o andra saker som inte följer men jag tycker att det är ännu värre när dom lägger upp en bild på en helt annan bil i fint skick o skriver inte min bil på bilden men en likadan

Haha blir verkligen arg när de lägger upp en annans bild!

Lägga upp en annans bild är väl till och med olagligt i vissa fall.

/Benny

Vi får börja anmäla sådana annonser,,, få se om nåt händer..

_DamnIt R1 driver!
4 september 2011 · 5 128 Inlägg

Vettemannen skrev:

1EVOXIN1 skrev:

jorgen72 skrev:

Visst är det surt msd fälgar o andra saker som inte följer men jag tycker att det är ännu värre när dom lägger upp en bild på en helt annan bil i fint skick o skriver inte min bil på bilden men en likadan

Haha blir verkligen arg när de lägger upp en annans bild!

Lägga upp en annans bild är väl till och med olagligt i vissa fall.

/Benny

Kanske jag som är trög, men hur kan det va olagligt? :S

trippelturbo Trucker
4 september 2011 · 2 710 Inlägg

_DamnIt skrev:

Vettemannen skrev:

1EVOXIN1 skrev:
Haha blir verkligen arg när de lägger upp en annans bild!

Lägga upp en annans bild är väl till och med olagligt i vissa fall.

/Benny

Kanske jag som är trög, men hur kan det va olagligt? :S

Frågar du ej ägaren så anses det som kopiering/snatteri!

Senast redigerat av BMWgrabben (4 september 2011)

Fart missbrukare
Nitrometanskada Gött mos
4 september 2011 · 1 096 Inlägg

BMWgrabben skrev:

_DamnIt skrev:

Vettemannen skrev:

Lägga upp en annans bild är väl till och med olagligt i vissa fall.

/Benny

Kanske jag som är trög, men hur kan det va olagligt? :S

Frågar du ej ägaren så anses det som kopiering/snatteri!

Snatteri? Haha, skojarn där.

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
Volvo_Mannen Volvoskadad
4 september 2011 · 6 017 Inlägg

jorgen72 skrev:
Visst är det surt med fälgar o andra saker som inte följer men jag tycker att det är ännu värre när dom lägger upp en bild på en helt annan bil i fint skick o skriver inte min bil på bilden men en likadan

Sett två helt olika blocket annonser där mina bilder används, mailade säljarna och rapporterade till blocket och förklarade hur det låg till, och anonnserna försvann

Jonas
killercow
8 september 2011 ·

Volvo_Mannen skrev:

jorgen72 skrev:
Visst är det surt med fälgar o andra saker som inte följer men jag tycker att det är ännu värre när dom lägger upp en bild på en helt annan bil i fint skick o skriver inte min bil på bilden men en likadan

Sett två helt olika blocket annonser där mina bilder används, mailade säljarna och rapporterade till blocket och förklarade hur det låg till, och anonnserna försvann

Råkat ut för samma men annonsören nöjde sig inte med att bara använda bilden utan hela annonsen enda som var ändrat var namn å nummer å pris (dyrare) annat län oxå
Antagligen tänkte han kolla intresset för den i sitt län sen köpa min bil å sälja den dyrare

killercow
8 september 2011 ·

En störande sak är när dom skriver att bilen måste bes senast om en månad men borde gå igenom utan problem... "säljes i befintligt skick" brukar oxå ingå i annonsen

Mmm säkert. varför inte bes den då å sen sälja den som ny bes å få ett bra mycket bättre pris.

antagligen full med fel.

frågar man säljaren av en sån annons så får man i 99% av fallen svaret att han inte känner till nått fel men att det kan ju alltid finnas nått som han inte märkt. Han har inte haft tid å bes den bara...

Nej visst inte tid man har bara 5 mån på sig att bes å dom flesta av bilprovningens anläggningar har även öppet lördagar å en del söndagar

azid Det som inte dödar gör ont
8 september 2011 · 2 668 Inlägg

killercow skrev:
En störande sak är när dom skriver att bilen måste bes senast om en månad men borde gå igenom utan problem... "säljes i befintligt skick" brukar oxå ingå i annonsen

Mmm säkert. varför inte bes den då å sen sälja den som ny bes å få ett bra mycket bättre pris.

antagligen full med fel.

frågar man säljaren av en sån annons så får man i 99% av fallen svaret att han inte känner till nått fel men att det kan ju alltid finnas nått som han inte märkt. Han har inte haft tid å bes den bara...

Nej visst inte tid man har bara 5 mån på sig att bes å dom flesta av bilprovningens anläggningar har även öppet lördagar å en del söndagar

Det stämmer nog till viss del det du ha fram, men besikningen funkar lite si och så tycker jag personligen.
Hade en motorcykel som jag var tvungen att få iväg innan hösten och den behövde besiktas. Närmaste tid i västernorrland "hela" var 4 veckor efter körförbud inträtt. Jo jag kunde besiktat den tidigare men möjligheten fanns inte då.

Skulle dock aldrig lita på nån som lovar att den går igenom endå eller att han inte haft tid att besikta, men skyller han på att det inte finns några inga tider så kan det endock ligga nån sanning i det.

Senast redigerat av azid (8 september 2011)

2slow
killercow
8 september 2011 ·

azid skrev:

killercow skrev:
En störande sak är när dom skriver att bilen måste bes senast om en månad men borde gå igenom utan problem... "säljes i befintligt skick" brukar oxå ingå i annonsen

Mmm säkert. varför inte bes den då å sen sälja den som ny bes å få ett bra mycket bättre pris.

antagligen full med fel.

frågar man säljaren av en sån annons så får man i 99% av fallen svaret att han inte känner till nått fel men att det kan ju alltid finnas nått som han inte märkt. Han har inte haft tid å bes den bara...

Nej visst inte tid man har bara 5 mån på sig att bes å dom flesta av bilprovningens anläggningar har även öppet lördagar å en del söndagar

Det stämmer nog till viss del det du ha fram, men besikningen funkar lite si och så tycker jag personligen.
Hade en motorcykel som jag var tvungen att få iväg innan hösten och den behövde besiktas. Närmaste tid i västernorrland "hela" var 4 veckor efter körförbud inträtt. Jo jag kunde besiktat den tidigare men möjligheten fanns inte då.

Skulle dock aldrig lita på nån som lovar att den går igenom endå eller att han inte haft tid att besikta, men skyller han på att det inte finns några inga tider så kan det endock ligga nån sanning i det.

Absolut finns det en och annan som trott de skulle vara lättare sista månaden att få tid, särskilt svårt är de ju på på våren närmare sommaren när alla ska bes mc, husvagn, husbil och sommarbilarna. men nu i sep är det inget större tryck på bilprovningen.

å dom flesta som lägger ut en sån annons vet nog igentligen att det är nått som gör att den inte går igenom

azid Det som inte dödar gör ont
8 september 2011 · 2 668 Inlägg

killercow skrev:

azid skrev:

killercow skrev:
En störande sak är när dom skriver att bilen måste bes senast om en månad men borde gå igenom utan problem... "säljes i befintligt skick" brukar oxå ingå i annonsen

Mmm säkert. varför inte bes den då å sen sälja den som ny bes å få ett bra mycket bättre pris.

antagligen full med fel.

frågar man säljaren av en sån annons så får man i 99% av fallen svaret att han inte känner till nått fel men att det kan ju alltid finnas nått som han inte märkt. Han har inte haft tid å bes den bara...

Nej visst inte tid man har bara 5 mån på sig att bes å dom flesta av bilprovningens anläggningar har även öppet lördagar å en del söndagar

Det stämmer nog till viss del det du ha fram, men besikningen funkar lite si och så tycker jag personligen.
Hade en motorcykel som jag var tvungen att få iväg innan hösten och den behövde besiktas. Närmaste tid i västernorrland "hela" var 4 veckor efter körförbud inträtt. Jo jag kunde besiktat den tidigare men möjligheten fanns inte då.

Skulle dock aldrig lita på nån som lovar att den går igenom endå eller att han inte haft tid att besikta, men skyller han på att det inte finns några inga tider så kan det endock ligga nån sanning i det.

Absolut finns det en och annan som trott de skulle vara lättare sista månaden att få tid, särskilt svårt är de ju på på våren närmare sommaren när alla ska bes mc, husvagn, husbil och sommarbilarna. men nu i sep är det inget större tryck på bilprovningen.

å dom flesta som lägger ut en sån annons vet nog igentligen att det är nått som gör att den inte går igenom

Klart det är många som "bluffar", men det stämmer inte att det är bara försommar som är problemet. jag sökte tid från 20onde juli och fick närmaste tid 27 aug i h-sand. I resten av länet var det långt in i september som tiderna började bli aktuella.


Sry oft.

Senast redigerat av azid (8 september 2011)

2slow
onej84
8 september 2011 · 1 854 Inlägg

En klassiker! Skrapade fälgar och självklart så är det gamla ägaren! Yeah right

Andromeda Rumpmas
8 september 2011 · 3 860 Inlägg

onej84 skrev:
En klassiker! Skrapade fälgar och självklart så är det gamla ägaren! Yeah right

Är fälgarna skrapade så är de ju, spelar väl ingen roll vem som gjort det? Eller tänkte du på hjulinställningar och så?

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
8 september 2011 · 14 082 Inlägg

Andromeda skrev:

onej84 skrev:
En klassiker! Skrapade fälgar och självklart så är det gamla ägaren! Yeah right

Är fälgarna skrapade så är de ju, spelar väl ingen roll vem som gjort det? Eller tänkte du på hjulinställningar och så?

Jomen om hjulinställningen är fel så spelar det ingen roll vem som fixat till det ju. Skadan är ju redan skedd.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
940R
8 september 2011 · 1 567 Inlägg

Kan ha tagits upp i tråden innan men folk som skriver "billigare NU kommer bli DYRARE till våren" etc etc..
Jag menar får man inte sålt bilen för tex 80.000:- för att sedan lägga ut den för 100.000:- ett par veckor/ månader senare ihop om att få sälja bilen.Folk måste inse att man får inte tillbaka de pengar man lagt ut på extra tillbehör.

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
Andromeda Rumpmas
8 september 2011 · 3 860 Inlägg

Vettemannen skrev:

Andromeda skrev:

onej84 skrev:
En klassiker! Skrapade fälgar och självklart så är det gamla ägaren! Yeah right

Är fälgarna skrapade så är de ju, spelar väl ingen roll vem som gjort det? Eller tänkte du på hjulinställningar och så?

Jomen om hjulinställningen är fel så spelar det ingen roll vem som fixat till det ju. Skadan är ju redan skedd.

/Benny

Jag tänkte lite mer som så att säljaren kanske säger att det var gamla ägaren som gjorde för tre år sedan, ingen fara med hjulinställningen då det inte slitit snett hittills. Istället för att säga att han själv gjort det för en vecka sedan och bara hunnit köra ett par mil sedan dess.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
8 september 2011 · 14 082 Inlägg

Andromeda skrev:

Vettemannen skrev:

Andromeda skrev:

Är fälgarna skrapade så är de ju, spelar väl ingen roll vem som gjort det? Eller tänkte du på hjulinställningar och så?

Jomen om hjulinställningen är fel så spelar det ingen roll vem som fixat till det ju. Skadan är ju redan skedd.

/Benny

Jag tänkte lite mer som så att säljaren kanske säger att det var gamla ägaren som gjorde för tre år sedan, ingen fara med hjulinställningen då det inte slitit snett hittills. Istället för att säga att han själv gjort det för en vecka sedan och bara hunnit köra ett par mil sedan dess.

Ok! Du menar så!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Hool
8 september 2011 · 1 067 Inlägg

940R skrev:
Kan ha tagits upp i tråden innan men folk som skriver "billigare NU kommer bli DYRARE till våren" etc etc..
Jag menar får man inte sålt bilen för tex 80.000:- för att sedan lägga ut den för 100.000:- ett par veckor/ månader senare ihop om att få sälja bilen.Folk måste inse att man får inte tillbaka de pengar man lagt ut på extra tillbehör.

Väl inget konstigt?   "Sommarbilar" som säljes på hösten är billigare än på våren då det är säsong.. 

Så har du is i magen så kan du mest troligt få mer om du sätter ut den på våren när "alla ska ha en" så att säga..

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
killercow
8 september 2011 ·

Hool skrev:

940R skrev:
Kan ha tagits upp i tråden innan men folk som skriver "billigare NU kommer bli DYRARE till våren" etc etc..
Jag menar får man inte sålt bilen för tex 80.000:- för att sedan lägga ut den för 100.000:- ett par veckor/ månader senare ihop om att få sälja bilen.Folk måste inse att man får inte tillbaka de pengar man lagt ut på extra tillbehör.

Väl inget konstigt?   "Sommarbilar" som säljes på hösten är billigare än på våren då det är säsong.. 

Så har du is i magen så kan du mest troligt få mer om du sätter ut den på våren när "alla ska ha en" så att säga..

Då är ju nästan dom annonserna mer korkade som det står tex:

Måste bort innan helgen är slut
Pris innan helgen är slut 80,000
Pris från måndag 100,000

å annonsen ligger kvar å man ser den på tisdagen å inte kollar vilket datum den är inlaggd.
sett några såna annonser där det inte står vilken helg dom menar å även råkat ut för att ja missade datumet annonsen var inlaggd som jag själv ringde på. blev bara irriterad när han ville ha de högre priset i annonsen fast han inte skrivit vilken helg han menade

killercow
8 september 2011 ·

hur nödvändig är denna infon ja precis såg i en annons?!

"det är rent inne i bilen"

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang