Onödig / korkad info i bilannonser

whoiswho
12 september 2011 · 445 Inlägg

Jag har stirrat mig blind på blocket annonser den senaste månaden.. Men jag har bara stött på en massa annonser som verkar skumma, Tex, vw Jetta i bra skick inte mycket rost blabla, och sen när man frågar när man kan komma och kolla på den, så får ja bara svaret "kom nu! och sen gatuadress"..

Sen vad det en annan annons på en bil som tydligen var nyrenoverad och jättebra i skicket allt var bytt och helt rostfri renoverat och annonsören sa att "den" var bilmekaniker och pysslat om bilen, Men det enda som jag reagerade på att bilden var tagen från i vintras och jag ville därför ha flera bilder tagna på hur bilen ser ut i nuläget. Då kom alla bortförklaringar,
1. "Jag är för snål för att skicka bilder via mms för att jag vet inte om du är intresserad av den"
2. "Jag har bara en mobilkamera"
3. " kan bli svårt för jag är inte hemma nu" osv osv...
Sen visade det sig att det var bara lite rost på ena dörren men det va ju så lätt fixat "bara att byta dörr"
Vad hände med rostfri tänkte jag ? hmm

Sen så tyckte jag att han kunde väl skicka fler bilder i nuläget på bilen på inredning och hur motorrummet ser ut via mailen istället så man får ett bra intryck av bilen innan man åker och kollar. Men "den" tyckte då istället att man får ett väldigt bra intryck utav bara en bild. "den" skickade faktist några bilder.. PÅ random tagna bilder från google Och jag kan tillägga att det var INTE på bilen som jag var intresserad utav! Sen kom slutstöten " antingen så åker du och kollar på bilen och utgår från att bilden i vintras är riktig som bilen i nuläget och bilderna jag skickade, Eller så får du kolla efter andra bilar" (Sen kom standard frasen) "Det ska komma flera andra som ska kolla på bilen så om du vill ha den, så måste du nog skynda dig" Jag tyckte då att jag kunde kolla på andra bilar och tackade för mig.

Då fick jag svaret att jag var löjlig och inte visste något om bilannonseringar..

Det bästa är att när jag går in och kollar blocket så finns annonsen fortfarande kvar:) undra om han var lika otrevlig mot dom andra spekulanterna eftersom att bilen ligger kvar?

Sen en annan sak, avskyr dom som vägrar att lämna ut regnr på bilen.. bara en till sak som dom försöker dölja..

Tack det var allt för mig ! //Rasmus

Senast redigerat av whoiswho (12 september 2011)

Saab 9-3 "nio-trean" (1999)
Pavva
12 september 2011 · 1 215 Inlägg

whoiswho skrev:
Jag har stirrat mig blind på blocket annonser den senaste månaden.. Men jag har bara stött på en massa annonser som verkar skumma, Tex, vw Jetta i bra skick inte mycket rost blabla, och sen när man frågar när man kan komma och kolla på den, så får ja bara svaret "kom nu! och sen gatuadress"..

*Text //Rasmus

Vad är de för fel att någon vill att du ska komma direkt o köpa? Han ville antagligen underlätta och bli av med bilen snabbt.

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥
BMW E36 325i Turbo "Trettisexan" (1993)
whoiswho
12 september 2011 · 445 Inlägg

Pavva skrev:

whoiswho skrev:
Jag har stirrat mig blind på blocket annonser den senaste månaden.. Men jag har bara stött på en massa annonser som verkar skumma, Tex, vw Jetta i bra skick inte mycket rost blabla, och sen när man frågar när man kan komma och kolla på den, så får ja bara svaret "kom nu! och sen gatuadress"..

*Text //Rasmus

Vad är de för fel att någon vill att du ska komma direkt o köpa? Han ville antagligen underlätta och bli av med bilen snabbt.

Jo det ville han säkert, men när jag skrev att jag hade 18 mil enkel resa så slutade han svara totalt. Så det blev inget med de.

Saab 9-3 "nio-trean" (1999)
Pavva
12 september 2011 · 1 215 Inlägg

whoiswho skrev:

Pavva skrev:

whoiswho skrev:
Jag har stirrat mig blind på blocket annonser den senaste månaden.. Men jag har bara stött på en massa annonser som verkar skumma, Tex, vw Jetta i bra skick inte mycket rost blabla, och sen när man frågar när man kan komma och kolla på den, så får ja bara svaret "kom nu! och sen gatuadress"..

*Text //Rasmus

Vad är de för fel att någon vill att du ska komma direkt o köpa? Han ville antagligen underlätta och bli av med bilen snabbt.

Jo det ville han säkert, men när jag skrev att jag hade 18 mil enkel resa så slutade han svara totalt. Så det blev inget med de.

då förstår jag.

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥
BMW E36 325i Turbo "Trettisexan" (1993)
Andromeda Rumpmas
12 september 2011 · 3 860 Inlägg

Det har ju varit uppe förut, men man blir bara så irriterad.

http://www.blocket.se/stockholm/Saab_93 … =9&w=2

http://i55.tinypic.com/oawwty.jpg

Saab 93 aero
Fullservad, väl omhändertagen 1 ägare.
Rök och djurfri.
Skattad och bes.

yada yada yada...

Vad då väl omhändertagen? Den är ju så jäkla skitig att man inte ens ser om den är rostig. Vad tänker säljaren?

"Fan om man skulle ta och sälja bilen någon dag kanske. Ja för bövelen, jag säljer ta mej fan bilen här och nu!
Nu jävlar skall det plåtas som om det inte finns någon morgondag, det kan inte vänta tills jag tvättat bilen!"
*Går ut och knäpper kort på sin skitiga bil*

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Andromeda Rumpmas
12 september 2011 · 3 860 Inlägg

skalman1 skrev:
Så jävla skitig är den väl ändå inte, kanske bara har kört hem bilen från biltvätten när det har regnat.

Jag tycker att den ser matt ut i lacken, säkert inte vaxad på bra många månader. Dessutom, om man tänker skriva "väl omhändertagen" i annonsen bör man väl se till att bilen också är skitsnygg på korten? Sådär skitig var min bil när jag hade tagit en 150 mils-vända till Öland i varierande väder.

Senast redigerat av Andromeda (12 september 2011)

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Peggy_red
13 september 2011 · 142 Inlägg

beror mycket på vad man plåtar med också smile

trippelturbo Trucker
13 september 2011 · 2 710 Inlägg

Tycker som Andromeda smile
Visst kan de bli smutsig efter en mil i ruskväder men då tar man korten INNAN så köper får en bra bild av bilens egentliga skick o att den stämmer överens med beskrivningen smile

Fart missbrukare
whoiswho
13 september 2011 · 445 Inlägg

BMWgrabben skrev:
Tycker som Andromeda smile
Visst kan de bli smutsig efter en mil i ruskväder men då tar man korten INNAN så köper får en bra bild av bilens egentliga skick o att den stämmer överens med beskrivningen smile

WORD! smile

Saab 9-3 "nio-trean" (1999)
_Tony_ ???
13 september 2011 · 661 Inlägg

"bränslesnål diesel" inte onödig men fan så kul haha

ja stör mig på att folk har ett pris på bilen och ett bytespris.....WHY!!!!
annonser utan bild helt eller mörk bild/skitig bil....

Pavva
13 september 2011 · 1 215 Inlägg

_Tony_ skrev:
"bränslesnål diesel" inte onödig men fan så kul haha

ja stör mig på att folk har ett pris på bilen och ett bytespris.....WHY!!!!
annonser utan bild helt eller mörk bild/skitig bil....

vad är det som är så kul med det?

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥
BMW E36 325i Turbo "Trettisexan" (1993)
_Tony_ ???
13 september 2011 · 661 Inlägg

lite offtopic nu men.
Sålde imprezan för nått år sen.
kollade på skoj på hur dom låg i pris osv NÄR JAG HADE LAGT UT DEN redan.

hittade min bil på annons av en annan säljare med betydligt högre pris än mig. men samma info, bilder och allting.

Blev lite nyfiken så ringde på den och frågade lite, slutade med att killen försökte sälja bilen år mig utan min vetskap och han tyckte att om han sålde bilen åt mig skulle han få mellanskillnaden haha.
Han ville då vara en förmedlare.
efter en rejäl utskällning av mig försvarade han sig med att han inte sett sina barn på över ett år och behövde pengar för att få träffa dom....

Hur fan är vissa funtade, Slutade med en polisanmälning mot honom :p

_Tony_ ???
13 september 2011 · 661 Inlägg

Pavva skrev:

_Tony_ skrev:
"bränslesnål diesel" inte onödig men fan så kul haha

ja stör mig på att folk har ett pris på bilen och ett bytespris.....WHY!!!!
annonser utan bild helt eller mörk bild/skitig bil....

vad är det som är så kul med det?

flåt, skrev fel såg ja nu, bensin snål diesel stog de :p fingrarna va för snabba :p

Pavva
13 september 2011 · 1 215 Inlägg

_Tony_ skrev:

Pavva skrev:

_Tony_ skrev:
"bränslesnål diesel" inte onödig men fan så kul haha

ja stör mig på att folk har ett pris på bilen och ett bytespris.....WHY!!!!
annonser utan bild helt eller mörk bild/skitig bil....

vad är det som är så kul med det?

flåt, skrev fel såg ja nu, bensin snål diesel stog de :p fingrarna va för snabba :p

de va de jag tänkte att du menade wink

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥
BMW E36 325i Turbo "Trettisexan" (1993)
whoiswho
13 september 2011 · 445 Inlägg

Pavva skrev:

_Tony_ skrev:

Pavva skrev:

vad är det som är så kul med det?

flåt, skrev fel såg ja nu, bensin snål diesel stog de :p fingrarna va för snabba :p

de va de jag tänkte att du menade wink

Hahaha! bäste ! big_smile

Saab 9-3 "nio-trean" (1999)
whoiswho
13 september 2011 · 445 Inlägg

No offence nu! Men när det är en person med utländsk bakgrund så stor det typ alltid "Röst" istället för Rost! Seriöst har dom kommit överrens om att det ska heta just "Röst"big_smile Jag har som sagt kollat på blocket varenda dag den senaste månaden efter bil och dessa annonser dyker upp oftare än man tror:D

Saab 9-3 "nio-trean" (1999)
Andromeda Rumpmas
13 september 2011 · 3 860 Inlägg

_Tony_ skrev:
"bränslesnål diesel" inte onödig men fan så kul haha

ja stör mig på att folk har ett pris på bilen och ett bytespris.....WHY!!!!
annonser utan bild helt eller mörk bild/skitig bil....

Bytespris som är högre?

Hade jag haft en bil jag kunde tänka mig att lika gärna byta bort som sälja skulle jag också vilja ha ett lite högre värde för bilen jag tar i byte. Man vet vad man har, men inte vad man får. Och bytesaffärer med lite äldre bilar brukar sluta med att man får lite "fix" på köpet, medvetet som omedvetet.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
13 september 2011 · 17 592 Inlägg

whoiswho skrev:
No offence nu! Men när det är en person med utländsk bakgrund så stor det typ alltid "Röst" istället för Rost! Seriöst har dom kommit överrens om att det ska heta just "Röst"big_smile Jag har som sagt kollat på blocket varenda dag den senaste månaden efter bil och dessa annonser dyker upp oftare än man tror:D

Glöm inte klassikern Sterio. Ofta har bilar också dragkrock och tacklucka. Även personer med ursvensk härkomst stavar ibland åt helvete helt enkelt.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
whoiswho
13 september 2011 · 445 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

whoiswho skrev:
No offence nu! Men när det är en person med utländsk bakgrund så stor det typ alltid "Röst" istället för Rost! Seriöst har dom kommit överrens om att det ska heta just "Röst"big_smile Jag har som sagt kollat på blocket varenda dag den senaste månaden efter bil och dessa annonser dyker upp oftare än man tror:D

Glöm inte klassikern Sterio. Ofta har bilar också dragkrock och tacklucka. Även personer med ursvensk härkomst stavar ibland åt helvete helt enkelt.

hahaha, jag vet jag vet:D Men det kändes så komiskt bara:D

dragkrock och tacklucka kändes ju jävligt stabilt:D haha, ne det är humor!

Saab 9-3 "nio-trean" (1999)
Aerocombi Xenoholic
13 september 2011 · 2 559 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

whoiswho skrev:
No offence nu! Men när det är en person med utländsk bakgrund så stor det typ alltid "Röst" istället för Rost! Seriöst har dom kommit överrens om att det ska heta just "Röst"big_smile Jag har som sagt kollat på blocket varenda dag den senaste månaden efter bil och dessa annonser dyker upp oftare än man tror:D

Glöm inte klassikern Sterio. Ofta har bilar också dragkrock och tacklucka. Även personer med ursvensk härkomst stavar ibland åt helvete helt enkelt.

O glöm inte heller alla som har "KJOLPACKET" lol Trodde det hette KJOLPAKET big_smile

Senast redigerat av Aerocombi (13 september 2011)

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang