Onödig / korkad info i bilannonser

Mazdakillen Motormontör
3 juli 2011 · 437 Inlägg

AcesHigh666 skrev:
Mobilnumret kommer sällan fram och skulle jag göra det så ser jag till att alltid stänga av telefonen när jag inte vill bli nådd. Det hjälper inte att skriva mellan vilka tider dem kan ringa för det skiter dem i.

Hade en snubbe som ringde efter midnatt en vardag. Han var helt seriös lät det som. Jag sa till han att han var dum i huvudet sen la jag på och stängde av telefonen....

Haha kul snubbe lol

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara
Lexus Ct200H "F-sport" (2012)
killercow
4 juli 2011 ·

jag ser hellre att folk kontaktar mej via mejl då kan jag välja ut vem jag vill prata med å när.

Satte ut mobil nr i annons en gång å de gör ja inte igen. folk ringde på alla möjliga tider. nä då är de bättre köparen kontaktar via mejl å ja tar kontakten sen när jag har tid.

Jag kan förstå de med lånad mejl om de är Berit 68år som ska sälja nått å låtit barnbarnet lägga ut annonsen.

Om Göran 32år skriver lånad mejl i annnsen kan ja inte förstå de

Andromeda Rumpmas
4 juli 2011 · 3 860 Inlägg

killercow skrev:
jag ser hellre att folk kontaktar mej via mejl då kan jag välja ut vem jag vill prata med å när.

Satte ut mobil nr i annons en gång å de gör ja inte igen. folk ringde på alla möjliga tider. nä då är de bättre köparen kontaktar via mejl å ja tar kontakten sen när jag har tid.

Jag kan förstå de med lånad mejl om de är Berit 68år som ska sälja nått å låtit barnbarnet lägga ut annonsen.

Om Göran 32år skriver lånad mejl i annnsen kan ja inte förstå de

Blir lätt för min del att jag skiter i det om det inte finns något telefonnummer. Man vet ju aldrig när säljaren tänker sig att svara på mailet. Bättre att få prata live så att säga. Är det dessutom ett intressant objekt vill man ju vara först, inte samtidigt med 10 andra mail när säljaren bestämmer sig för att kolla igenom dagens skörd.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Mattsson_91 Självlärd
5 juli 2011 · 3 083 Inlägg

Här är nog en ny en

http://www.blocket.se/kalmar/Slumpas_WV … 18&w=1

"Ange även vilket telefonabonnemang du har så vi ringer från vår billigaste telefon."

Senast redigerat av Volvo142_73a (5 juli 2011)

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Andromeda Rumpmas
5 juli 2011 · 3 860 Inlägg

Volvo142_73a skrev:
Här är nog en ny en

http://www.blocket.se/kalmar/Slumpas_WV … 18&w=1

"Ange även vilket telefonabonnemang du har så vi ringer från vår billigaste telefon."

Intressant sätt att göra affärer...

Att plocka in bud osett för att sedan låta högstbjudande kika på bilen är nog inte rätt väg att gå om man vill sälja. Den finns nog kvar länge smile

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Andromeda Rumpmas
5 juli 2011 · 3 860 Inlägg

killercow skrev:
jag ser hellre att folk kontaktar mej via mejl då kan jag välja ut vem jag vill prata med å när.

Satte ut mobil nr i annons en gång å de gör ja inte igen. folk ringde på alla möjliga tider. nä då är de bättre köparen kontaktar via mejl å ja tar kontakten sen när jag har tid.

Jag kan förstå de med lånad mejl om de är Berit 68år som ska sälja nått å låtit barnbarnet lägga ut annonsen.

Om Göran 32år skriver lånad mejl i annnsen kan ja inte förstå de

Kan ju ta ett exempel också.

En tjej som sålde en 9000 2,3T som kanske var skitbra, kanske dålig, vem vet? Inget telefonnummer, men jag drog iväg ett mail med mitt telefonnummer. När hon behagade ringa upp efter ett par dagar var jag redan på väg hem med en annan bil jag nyss köpt smile

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Mazdakillen Motormontör
5 juli 2011 · 437 Inlägg

Volvo142_73a skrev:
Här är nog en ny en

http://www.blocket.se/kalmar/Slumpas_WV … 18&w=1

"Ange även vilket telefonabonnemang du har så vi ringer från vår billigaste telefon."

Hmm jobbar har som mobilsäljare eller?? lol

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara
Lexus Ct200H "F-sport" (2012)
killercow
6 juli 2011 ·

http://www.blocket.se/skaraborg/Volvo_9 … 13&w=1

Helt onödig annons

Laga felen å bes innan man sätter ut annonsen kanske...
Istället för att man kommer laga å bes innan den säljs.

Dessutom ska ju dörren bytas innan försäljning så varför lägga ut kort på den med fel dörr?

Hatar "intresse-annonser" mad

trippelturbo Trucker
6 juli 2011 · 2 710 Inlägg

killercow skrev:
http://www.blocket.se/skaraborg/Volvo_9 … 13&w=1

Helt onödig annons

Laga felen å bes innan man sätter ut annonsen kanske...
Istället för att man kommer laga å bes innan den säljs.

Dessutom ska ju dörren bytas innan försäljning så varför lägga ut kort på den med fel dörr?

Hatar "intresse-annonser" mad

Kan ej annat än o hålla med dig!

Fart missbrukare
Mattsson_91 Självlärd
6 juli 2011 · 3 083 Inlägg

killercow skrev:
http://www.blocket.se/skaraborg/Volvo_9 … 13&w=1

Helt onödig annons

Laga felen å bes innan man sätter ut annonsen kanske...
Istället för att man kommer laga å bes innan den säljs.

Dessutom ska ju dörren bytas innan försäljning så varför lägga ut kort på den med fel dörr?

Hatar "intresse-annonser" mad

Vet att det är fel tråd men känner att jag måste...

Det är dessutom drag på bilen som går som en klocka

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
AntrE
6 juli 2011 · 2 140 Inlägg

fin för sin ålder - betyder alltså oftast att de finns några fel
inget pris BUD - Hur ska man veta vad han vill ha?
fälgar medföljer ej - varför lägga upp bild med dom då?
säljes av bil/audi/mb - nej
lägger inte ut något telefonnummer - vissa kanske vill få snabb kontakt och då är inte mail de snabbaste alternativet

de är väl de grejer jag stör mig på tongue

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
HalfShell
7 juli 2011 · 162 Inlägg

"Bytt luftfilter och avgassystem, ger 80-90hk extra"

Detta är iofs ingen onödig info, men det är något jag stör mig på smile

How about you come sit on my lap and we'll see what pops up
Marticus Meldem
7 juli 2011 · 917 Inlägg

"intressekoll", "kommer fixas innan försäljning", "skitig på bilden", "fälgarna på bild följer ej med", 5 olika priser beroende på medföljande utrustning där högsta och lägsta priset skiljer på 5k.

sånt jag stör mig på.

är det bara jag som ser till att allt är fixat, bilen skiner som fan och att allt på bilderna följer me bilen?

känns så ibland när man kollar blocket ;P

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
Skaune
7 juli 2011 ·

jag blir alltid så förvånad att de finns så många säljare som heter volvo, bmw, saab, opel etc, oerhört vanligt! men slår man mobilnummret på eniro heter de annat! även de som sätter ut namn som "sven" sen svara nån som inte heter sven! ljuger man om sitt namn så köper jag fan inte bil av personen!

Att köpa bil på annons idag e svårt, har gjort de så pass många gånger att man nästan utgår från att bilen är skit, de blir roligare o låta sig överraskas positivt!

Åkte ca 30 mil häromdan med tåg för o kolla på en bil, frågat allt, kommer fram, ja de stämde ju inte så bra, säljaren sa tom till mig att han var säker på att jag skulle ta den, snopen han ble när jag satte mig på tåget hem igen, han ville gå ner i pris, men jag ville inte ens börja byta allt som behövde bytas, ren princip sak, säger man en sak o sen e de en annan, ja då hoppar jag!

Marticus Meldem
7 juli 2011 · 917 Inlägg

ja bilar som ser fina ut på bilderna och säljaren säger bara massa bra saker om den och sedan ser den ut som skit när man åker och tittar är ju fan det värsta som finns!!

mina föräldrar åkte från oskarshamn till GBG för att titta på en polo (hos en bilfirma), den va så skitig och dålig så det va fan inte klokt sa min mamma! den va inte ens dammsugen innuti.... sen var det rost som säljaren sa inte fanns, pappa upptäckte massa fel som säljaren bara snacka bort... ja ni vet hur det e, blev ingen polo den dagen.

Sedan någon vecka senare köpte dem en från en auktionssite, helt sjukt va fin den är, 10k mil, inte en skråma varken utvändigt eller invändigt, e som ny!

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
Andromeda Rumpmas
7 juli 2011 · 3 860 Inlägg

Jag har också lite svårt för det här med att inte skriva ut sitt namn. För och efternamn, hur svårt kan  det vara? Det inger förtroende.
Är man orolig att missa potentiella köpare som inte gör affärer med "svennar" eller "blattar" är man ju ute i ogjort ärende. Ska man då ta dit grannen att prata i telefon? Någon gång under affären lär jag ju prata med eller träffa säljaren i vilket fall som, om inte annat ser jag namnet på regbeviset om det sköts av en bulvan. Och det är aldrig försent att dra sig ur.

Själv gör jag inte affärer med för mig okända människor av utländsk härkomst och kultur. Dels av erfarenhet att det brukar vara mycket krångel och ett enormt slöseri med tid, och dels pga risken att det dyker upp någon tre månader senare och ska hota en till livet för att något gått sönder. En svensk knyter bara näven i byxfickan. Undvika problem helt enkelt, av samma anledning som jag korsar gatan om jag håller på att möta ett gäng fulla ungdomar. Dessutom är det helt OK och t o m bra att blåsa en otrogen om man är rättrogen muslim.

Edit: Naturligtvis är inte alla muslimer så, men hur ska jag kunna veta vem som är vem? "Fördomar" kanske kostar mig någon bra affär, men kan också hjälpa mig att undvika en katastrofal affär.

Att säga att ett maskinellt kronvrak är i kanonskick för att lura iväg en att titta på skiten har jag skrivit om ett par sidor bakåt. Jag hörde på omvägar på forumet att den bilen bytt ägare nu. Jag planerar att ta reda på vem den nya ägaren är och ringa och fråga om de kände till alla brister smile
Trasiga topplockspackningar och turbo på en bil som kostar som bilar i bra skick på Blocket är tillräckliga skäl för att häva ett köp i tingsrätten om man har lust och ork.

Senast redigerat av Andromeda (7 juli 2011)

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
killercow
7 juli 2011 ·

Vem är den skyldige till topic ändring? smile

Blev nog ett mer passande namn på tråden ny big_smile

HalfShell
7 juli 2011 · 162 Inlägg

http://www.blocket.se/jonkoping/Subaru_ … _3&w=3

5 bilder och inte en enda där jag kan se hur bilen ser ut. Bra.

How about you come sit on my lap and we'll see what pops up
RD_87 Skrotsamlare
7 juli 2011 · 4 031 Inlägg

HalfShell skrev:
http://www.blocket.se/jonkoping/Subaru_impreza_wrx_sti_34220318.htm?ca=23_3&w=3

5 bilder och inte en enda där jag kan se hur bilen ser ut. Bra.

Haha, proffsfotograf? tongue

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Andromeda Rumpmas
7 juli 2011 · 3 860 Inlägg

HalfShell skrev:
http://www.blocket.se/jonkoping/Subaru_impreza_wrx_sti_34220318.htm?ca=23_3&w=3

5 bilder och inte en enda där jag kan se hur bilen ser ut. Bra.

Tycker ändå det var ett rätt skapligt försök jämfört med alla bilder på nerdammade bilar eller korniga bilder på mörka bilar i kolmörker smile

Tycker förövrigt det kan vara skapligt irriterande när det saknas bilder på fram- och baksäte. Speciellt om bilen har skinn är det för mig en stor skillnad i lust att köpa bilen om den har revor i skinnet jämfört med om den ser bra ut.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang