Onödig / korkad info i bilannonser

killercow
7 juli 2011 ·

Jag vill ha bilder där hela bilen syns å helst invändigt om en bil som gått över 15000mil å är super fräsch inuti så vet man att den är skött ordentligt.

Fattar inte folk som envisas med att ta kort på en helt orginal/skitig motor

Rallyhalle
7 juli 2011 · 4 299 Inlägg

AcesHigh666 skrev:
Mobilnumret kommer sällan fram och skulle jag göra det så ser jag till att alltid stänga av telefonen när jag inte vill bli nådd. Det hjälper inte att skriva mellan vilka tider dem kan ringa för det skiter dem i.

Hade en snubbe som ringde efter midnatt en vardag. Han var helt seriös lät det som. Jag sa till han att han var dum i huvudet sen la jag på och stängde av telefonen....

Av denna anledning angav jag bara mailen när jag la ut senaste bilen på annons. Gick kalasbra, fick sova ostört och bilen var såld inom 24 timmar smile

Phaetoon
7 juli 2011 · 8 156 Inlägg

Jag stör mig lite på annonser där man lägger ut trimmade bilar och påstår att besiktningen inte är något problem, eller att bilen är gatlegal. Speciellt om bilen fortfarande är reggad med 100hk och är utrustad med en dubbelturbo V8 på 500hk. Vem försöker man lura liksom?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
7 juli 2011 · 14 082 Inlägg

Phaetoon skrev:
Jag stör mig lite på annonser där man lägger ut trimmade bilar och påstår att besiktningen inte är något problem, eller att bilen är gatlegal. Speciellt om bilen fortfarande är reggad med 100hk och är utrustad med en dubbelturbo V8 på 500hk. Vem försöker man lura liksom?

Ja, dom bilarna kommer förmodligen aldrig gå att reg-besikta......

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
8 juli 2011 · 1 948 Inlägg

Phaetoon skrev:
Jag stör mig lite på annonser där man lägger ut trimmade bilar och påstår att besiktningen inte är något problem, eller att bilen är gatlegal. Speciellt om bilen fortfarande är reggad med 100hk och är utrustad med en dubbelturbo V8 på 500hk. Vem försöker man lura liksom?

Jag stör mig lika mycket på att Bilsport gör samma sak, de snackar om "gatbilar" och enligt mig är det bara en gatbil om bilen är reggad med ändringarna. Alternativt att dem är lika diskreta som t.ex en chippning.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
schnauz
8 juli 2011 · 1 758 Inlägg

Gatbil är sedan länge ett ganska urvattnat begrepp känns det som...
Är inte många vassa bilar (förutom vassa originalbilar, förstås) som skulle klara en grundlig besiktning i det skick de körs på gatan.
Gatbilar med över 1.000 hk?! Är det ens någon som tror att dessa bilar faktiskt besiktas helt korrekt i samma skick som de rejsas?

Marticus Meldem
8 juli 2011 · 917 Inlägg

haha ja den e ju för jäklar bra, "besiktningen borde inte vara några problem med denna spec smile))))"

skulle aldrig köpa en obesiktigad bil!!

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
8 juli 2011 · 14 082 Inlägg

Marticus skrev:
haha ja den e ju för jäklar bra, "besiktningen borde inte vara några problem med denna spec smile))))"

skulle aldrig köpa en obesiktigad bil!!

Hahaha!!!! lol

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Jorsten
8 juli 2011 · 376 Inlägg

Något som jag stör mig otroligt på är då säljaren skriver UNIK i rubriken. I själva verket så är det en mazda 626:a med navkapslar och lackade handtag ( som säkert förövrigt var tillval från fabrik)

Underliga äro Herrens vägar, sa prästen när han körde i diket
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
8 juli 2011 · 14 082 Inlägg

Jorsten skrev:
Något som jag stör mig otroligt på är då säljaren skriver UNIK i rubriken. I själva verket så är det en mazda 626:a med navkapslar och lackade handtag ( som säkert förövrigt var tillval från fabrik)

Unik? Då tycker jag det bara ska finnas kanske 100 bilar kvar i hela världen. Säljaren vill bara skapa intresse för sin dussinbil.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Jorsten
8 juli 2011 · 376 Inlägg

Precis! Och det är ju inte bara en som skriver det direkt

Underliga äro Herrens vägar, sa prästen när han körde i diket
killercow
8 juli 2011 ·

vad anser ni vara "låg mil"?

jag anser att de är låg milare när bilen gått max 500mil eller max 15,000mil mer än 15,000mil så är det inte i mina ögon en lågmilare längre. men sett annonser där dom kallar de låg milare om bilar som gått närmare 20,000

Muttley
8 juli 2011 ·

killercow skrev:
vad anser ni vara "låg mil"?

jag anser att de är låg milare när bilen gått max 500mil eller max 15,000mil mer än 15,000mil så är det inte i mina ögon en lågmilare längre. men sett annonser där dom kallar de låg milare om bilar som gått närmare 20,000

Beror på ålder. Är bilen 30 år gammal med 20 tusen mil är de lågmilare men är de en månad gammal bil med 500 på mätaren är de en långmilare.

master_lars
8 juli 2011 · 1 180 Inlägg

Jag kan nog ta en hel del konstigheter i en bilannons! Dock har jag väldigt svårt för stavfel som skapats genom att säljaren inte kan stava korrekt, Ex. Sterio, Stereo heter det.

Vidare har jag väldigt svårt för bilder tagna i mörker, man får sig verkligen inte en rättvis uppskattning om hur bilen ser ut.

Jag anser även att när man väl säljer en bil på tex. Blocket, skall man vara helt ärlig. Tala om de eventuella fel som finns. Att säga att en AC bara behöver fyllas är ren idioti, då den till 100% är trasig, skall den nämligen bara fyllas så gör man det innan den säljs.

Farleykarley
8 juli 2011 · 406 Inlägg

jes skrev:

killercow skrev:
Är onödigt störande med saker som folk kallar "utrustad med"
Särskilt om de tex handlar om en 5 år gammal v70 så är inte följande extra utrustning enligt mej:

*ac
*elhissar
*elspeglar
*airbag
*cd-spelare?!
*fjärrstyrt c-lås

Finns garanterat mer. hade de varit en 20år gammal bil då hade de varit extra utrustning. men på nyare bilar är detta helt onödigt att skriva då det mer eller mindre är standard

lägg därtill
*servo styrning
*abs bromsar

Ja, en del kallar ju t.o.m det "fullutrustad".. big_smile

Sitter och kollar en hel del efter en nyare Mercedes nu, o stöter ständigt på bilar som är "Totalt fullutrustad!" - Vilket i verkligheten enbart brukar innebära elhissar, elspeglar, ac och möjligtvis minne i stolarna..  Ja menar, det har ju som sagt varrenda jäkla bil nuförtiden.. När en Mercedes (eller en bil över lag) är fullutrustad, då jäääklar finns det grejer smile

Senast redigerat av Karlie (8 juli 2011)

Nitrometanskada Gött mos
8 juli 2011 · 1 096 Inlägg

Dock ingen bilannons men såg av en händelse en annons på en gräsklippare "Tändstift saknas, därav det låga priset" de tyckte iallafall jag var roligt smile

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
Mattsson_91 Självlärd
8 juli 2011 · 3 083 Inlägg

Nitrometanskada skrev:
Dock ingen bilannons men såg av en händelse en annons på en gräsklippare "Tändstift saknas, därav det låga priset" de tyckte iallafall jag var roligt smile

HAHA det är ju verkligen jobbigt o muttra i ett tändstift. Kanske är så att han pajjat gängorna i toppen

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
8 juli 2011 · 17 597 Inlägg

Fullutrustad.

Obes (Men givetvis inga problem...)

http://www.blocket.se/alvsborg/BMW_535_ … 15&w=2

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Lurken_85
8 juli 2011 · 832 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:
Fullutrustad.

Obes (Men givetvis inga problem...)

http://www.blocket.se/alvsborg/BMW_535_ … 15&w=2

En 535 som är utrustad med en 3,5l motor? tongue

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"
Nitrometanskada Gött mos
8 juli 2011 · 1 096 Inlägg

Volvo142_73a skrev:

Nitrometanskada skrev:
Dock ingen bilannons men såg av en händelse en annons på en gräsklippare "Tändstift saknas, därav det låga priset" de tyckte iallafall jag var roligt smile

HAHA det är ju verkligen jobbigt o muttra i ett tändstift. Kanske är så att han pajjat gängorna i toppen

Eller hur, en oerhört tung utgift dessutom smile

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang