2384
Sök

Volvo 850 t5, Magnetventil ska kopplas, men hur?

Snickare
407 Inlägg
7 juli 2011
Trådstartare
#1
Ska nu koppla in min magnetventil som inte har varit inkopplad sedan ja köpte bilen för 2 år sedan, slangarna är inte original, så vet inte hur dom ska kopplas, någon som vet? finns heller inga markeringar på Mv:n 

Hoppas på svar   Mvh Andreas


719 Inlägg
7 juli 2011
#2
https://www1.garaget.org/gallery/archive/28952/641485_x8m0dd.jpg

Snickare
407 Inlägg
7 juli 2011
Trådstartare
#3
TAckar så mkt:D  hittade precis den bilden hehe:D


930 Inlägg
7 september 2011
#4
Är det magnetventilen som visas längst ner på bilden? och isf ska den slangen som är i mitten kopplas till luftfilter röret?

V70:ns projekttråd! kolla in där;)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=223643

Fri fart för ett fritt folk!
14 366 Inlägg
7 september 2011
#5
Jimpstyle skrev:
Är det magnetventilen som visas längst ner på bilden? och isf ska den slangen som är i mitten kopplas till luftfilter röret?

jepp på under sidan av röret är det en ledig plats smile

Kör fort så hinner inget hända...

930 Inlägg
7 september 2011
#6
Growe skrev:
Jimpstyle skrev:
Är det magnetventilen som visas längst ner på bilden? och isf ska den slangen som är i mitten kopplas till luftfilter röret?

jepp på under sidan av röret är det en ledig plats smile

okej, och dom andra två ska gå till wastegate klockan och vart är det den andra går? är det returen till turbon?

V70:ns projekttråd! kolla in där;)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=223643

Snickare
407 Inlägg
7 september 2011
Trådstartare
#7
Jimpstyle skrev:
Growe skrev:
Jimpstyle skrev:
Är det magnetventilen som visas längst ner på bilden? och isf ska den slangen som är i mitten kopplas till luftfilter röret?

jepp på under sidan av röret är det en ledig plats smile

okej, och dom andra två ska gå till wastegate klockan och vart är det den andra går? är det returen till turbon?

Ja den andra sitter under turbon, finns redan en slang där dom 2 är antagligen ihopkopplade på din nu, dom båda ska kopplas in i magnetventilen.


947 Inlägg
30 mars 2012
#8
lånar denna tråd lite, hoppas de e lugnt. Om man drar ur kontakten å bilen laddar lika mkt 0,4-0,5 som när kontakten är i, är det mv som är pajj då? vet ej vad som är fel då bilen inte laddar mer, har inte prövat å dra ur kontakten än dock.


GREASEMONKEY
822 Inlägg
31 mars 2012
#9
850_GLT skrev:
lånar denna tråd lite, hoppas de e lugnt. Om man drar ur kontakten å bilen laddar lika mkt 0,4-0,5 som när kontakten är i, är det mv som är pajj då? vet ej vad som är fel då bilen inte laddar mer, har inte prövat å dra ur kontakten än dock.

Du borde ju ha en felkod om den är paj, annars får du en när du drar ur den.

Mvh S.Österdahl

695 Inlägg
31 mars 2012
#10
850_GLT skrev:
lånar denna tråd lite, hoppas de e lugnt. Om man drar ur kontakten å bilen laddar lika mkt 0,4-0,5 som när kontakten är i, är det mv som är pajj då? vet ej vad som är fel då bilen inte laddar mer, har inte prövat å dra ur kontakten än dock.

Magnetventilen kan absolut vara paj. den behöver inte ge någon felkod då den kan vara paj men att grejjerna rör sig tillräckligt mycket i MV för att boxen ska tro att den är hel... ca0.4 bar är vad du får utan MV..

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance

25 Inlägg
2 april 2012
#11
Jag lånar också tråden lite, den slangen i mitten.. som ska gå till luftfilterröret.. den finns inte på min bil. Innebär det att min bil suger i sig skitluft?
Vad gör man om det inte finns någon plats ledig på luftfilterröret? smile



Sök