Hallå alla här på garaget!
Fyllde 18 i Februari och skaffade körkort i mitten av Mars, sen dess har bilintresset ökat mer och mer så därför tänkte jag slänga upp en projekttråd här på garaget.
Nu till min älskade bil, Det är alltså en Bmw 318is årsmodell 1990. Denna skönhet var min far uppe och hämtade i boden. Bilen var helt "orginal" när jag fick den. Inte alls mycket rost eller några direkta skavanker, detta ska bli lite roligare och en fetare första bil.
Mitt mål med denna tråden är att jag ska försöka uppdatera så bra det går och hålla tråden vid liv. Vore ju kul om några följde tråden och skrev kritik osv.
Så här såg den ut när jag fick den
Bilderna är inte de bästa men får duga..
Efter ett tag så tonade jag mina baklysen( och nej jag tonade de inte på plats, har två par så tonade ett vid sidan om och bara bytte
) fick även in en mds 12" bas och nån gammelt slutsteg i bilen med, spelar helt okay faktiskt,
har även köpt nya sänkfjädrar och bytt dämpare runt om, målat oken i guld dock inga bilder på detta. Sen så köptes nya fälgar Team Dynamics monza silver 18" fast det var 4x108 bultindelning så vi fick fräsa nya hål med en cnsfräs.
Bilen är dekalad av Niklas på
www.raceready.seDetta var allt för idag. over and out