Bluff köpare av bilar

vr6turbovariant
21 juli 2011 · 37 Inlägg

Jag och några bekanta har blivit erbjudna att sälga våra bilar som ligger på annons till en kille som påstår sig heta frank edward. Han vill betala till paypal sen skickar han en falsk bekreftelse om att han satt in pengar o då vill han att man ska betala 8000 till fraktbolaget som skall hämta bilen innan man fått in några pengar. Tänkte bara uppmana alla att inte göra detta hur lockande det än är att få mycket pengar för en bil.

DalleRacing
21 juli 2011 · 1 738 Inlägg

Du är typ den 100 000:onde personen som lagt upp en sån här tråd o varnat wink

Mvh

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
sir_daniel www.kudoz.se
21 juli 2011 · 3 802 Inlägg

och man loggar ALLTID in och kollar på paypal kontot att det finns pengar, ett mail räcker ju inte....

vr6turbovariant
22 juli 2011 · 37 Inlägg

Jo jag vet.. Men det kanske finns någon som lagt ut sin bil på överpris på sin bil o är desperat på pengar o kanske tycker det är lockande att betala in som i detta fall 8000 för att bli av med sin bil. jag skulle dock aldrig göra det.

Muttley
22 juli 2011 ·

paypal är då inte någon säker åtgärd längre.  Finns visst några som blivit riktigt lurade av den tjänsten.

Adeno självutnämnd expert
22 juli 2011 · 157 Inlägg

Inte första gången som sagt, men ändå bra att personer gör trådar om det då det fortfarande finns folk som går på det här tyvärr.Så bara bra att man gör en ny tråd så ingen glömmer bort eller missar att det finns sånna här bedrägeriförsök.

Senast redigerat av Adeno (22 juli 2011)

if you’re going to talk the talk, you’ve got to walk the walk
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang