Tjena!
HistoriaAllt började med att jag dränkte min Subaru, så den ville inte riktigt gå. Jag började då kolla runt efter billiga bilar, och har sedan barnsben velat ha en golf. Fick sedan ett samtal om att jag fått jobb, och det blev bråttom med en bil. Hittade denna sak på blocket, och fick t.om bilen levererad till arbetsplatsen dagen efter.
Provkörde och insåg att det inte fanns en enda anledning till att inte köpa den, så jag slog till!
I september blev jag av med både jobb och körkort, så golfen började plockas lite med. Sedan kördes den till stugan där den fick stå i över 9 månader, tills jag äntligen hade garageplats och pengar så jag kunde börja!
Framtidsplaner[X] Riva ner hela bilen
[/] Skrapa underrede
[] Blästra kaross (Får se om det blir blästrat eller inte)
[] Renovera framvagn och bakvagn
[] Lack
[] Renovera eller byta motor
[] Göra nytt mätarhus
[] Montera TT-panelen
[] I med resten av inredningen
Bilen sommaren 2010
ProjektetGaraget var ganska småsunkigt, så vi började måla lite. (Garagegrannen på bild, Crillzor här på gorg)
Blev ganska bra skillnad med lite färg!
Köpte en soffa (underbart att ha!), samt lite hyllor och flytta dit lite grejor
Sedan hämtade vi min lilla bil (tänk inte på gubben där i bakgrunden, det är ingen biltjyv, bara min styvfar)
Lacken är inte den finaste direkt!
Efter att ha lastat åkte vi mot garaget
Ganska snart var inredningen ur, även så rutor och framskärmar, lyktor, grill och lite annat
Sedan hittade garagegrannens bil dit! (crillzor här på gorg)
Efter detta har det inte hänt så mycket mer än att rutorna är ur dörrarna, samt att ena dörren har ramlat av bilen. Jobbat kväll hela veckan och då får man inte så mycket gjort. Har dock tonat brukisen (golf 2:an).
Har blivit ganska hemtrevligt där nu
Allt för nu, men mer kommer inom kort! Hoppas ni finner detta projekt roligt, och att det ger lite inspiration till andra!
Mvh!