Angående: Karavan från Södertälje till BMW's of Sweden #3 Lördagen den 10 September!

Jenmarry
8 september 2011 · 154 Inlägg

Ja sad Det var på Linavägen in mot Södertälje, djupaste hålet jag skådat! Helt sjukt, men det värsta att det inte åtgärdats. Kör ju där varje dag. Men just den morgonen var det ös regn, mörkt och en sömnig Jen.. För övrigt är vägarna till vattubrinken hemska.

Haas skrev:

Jenmarry skrev:
Körde sönder däcket och fälgen igår på Södertäljes berömda gator *morr* Men jag längtar som f-n tills på lördag, kommer bli galet bra smile

Trist...men är inte förvånad med tanke på standarden på vägarna här i stan. På vissa sträckor är det mer slalom än körning rakt fram. Fast dom har dock börjat förstå det nu, börjar bli mer och mer "svart" väg smile
Vilken väg hände detta?

shidapu Herr
8 september 2011 · 851 Inlägg

Har för mig att man kan få VV att ersätta sönderslagna bilar på grund av vägskador...

Kan vara värt att ta det med dom.. kanske du får en liten slant tillbaka om inget annat


Jenmarry skrev:
Ja sad Det var på Linavägen in mot Södertälje, djupaste hålet jag skådat! Helt sjukt, men det värsta att det inte åtgärdats. Kör ju där varje dag. Men just den morgonen var det ös regn, mörkt och en sömnig Jen.. För övrigt är vägarna till vattubrinken hemska.

Haas skrev:

Jenmarry skrev:
Körde sönder däcket och fälgen igår på Södertäljes berömda gator *morr* Men jag längtar som f-n tills på lördag, kommer bli galet bra smile

Trist...men är inte förvånad med tanke på standarden på vägarna här i stan. På vissa sträckor är det mer slalom än körning rakt fram. Fast dom har dock börjat förstå det nu, börjar bli mer och mer "svart" väg smile
Vilken väg hände detta?

Det är ni som är konstiga, det är jag som är normal.
150,7db @ 42hz BMW E39T med 5 säten
Spordas av: [Min plånbok]
Byggd av: [Mina händer]
635CSi
9 september 2011 · 135 Inlägg

Hoppas dom kan rikta fälgen -och det kan dom säkert! Fast det är så surt att det ska ske inför träffen...

Jag lyckades sabba hjulinställningen (nyinställd till på köpet!) på 635:an en gång i ett potthål men gudskelov klarade sig fälgen.

Jag upptäckte hålet för sent, det dunsade till och plötsligt satt ratten snett... Så det kan vara en ide att du kollar hjulvinklarna också.

Lycka till!

BMW 525iM "eSextin" (2010)
BMW Alpina B7 Turbo Coupé "den Gröna" (1986)
BMW 635 CSi "den Svarta" (1986)
Jenmarry
9 september 2011 · 154 Inlägg

Ja jag har tagit det med Södertälje kommun då vägen är deras, vi får väl se hur det hela slutar.

shidapu skrev:
Har för mig att man kan få VV att ersätta sönderslagna bilar på grund av vägskador...

Kan vara värt att ta det med dom.. kanske du får en liten slant tillbaka om inget annat


Jenmarry skrev:
Ja sad Det var på Linavägen in mot Södertälje, djupaste hålet jag skådat! Helt sjukt, men det värsta att det inte åtgärdats. Kör ju där varje dag. Men just den morgonen var det ös regn, mörkt och en sömnig Jen.. För övrigt är vägarna till vattubrinken hemska.

Haas skrev:

Trist...men är inte förvånad med tanke på standarden på vägarna här i stan. På vissa sträckor är det mer slalom än körning rakt fram. Fast dom har dock börjat förstå det nu, börjar bli mer och mer "svart" väg smile
Vilken väg hände detta?

Jenmarry
9 september 2011 · 154 Inlägg

Ja det finns inga ord för hur surt det är, inför träffen och allt sad Men men, det måste ju finnas motgångar ibland så klart wink

635CSi skrev:
Hoppas dom kan rikta fälgen -och det kan dom säkert! Fast det är så surt att det ska ske inför träffen...

Jag lyckades sabba hjulinställningen (nyinställd till på köpet!) på 635:an en gång i ett potthål men gudskelov klarade sig fälgen.

Jag upptäckte hålet för sent, det dunsade till och plötsligt satt ratten snett... Så det kan vara en ide att du kollar hjulvinklarna också.

Lycka till!

adde_240
9 september 2011 · 55 Inlägg

jag måste tyvärr hoppa av karavanen sad är fast uppe i norrland på älgjakt..

ztereoid Mopar Man
9 september 2011 · 65 Inlägg

Så, imorgon gäller det! Min copilot har hoppat av men jag kommer ändå! Monterade ´lite fin ny styling igår och skall tvätta å vaxa idag. Vi ses imorrn!!

Z

----------------------------------
*Bil-älskande, Scaniajobbande Dodge-förare
dirr3
9 september 2011 · 52 Inlägg

Jenmarry skrev:
Ja sad Det var på Linavägen in mot Södertälje, djupaste hålet jag skådat! Helt sjukt, men det värsta att det inte åtgärdats. Kör ju där varje dag. Men just den morgonen var det ös regn, mörkt och en sömnig Jen.. För övrigt är vägarna till vattubrinken hemska.

Haas skrev:

Jenmarry skrev:
Körde sönder däcket och fälgen igår på Södertäljes berömda gator *morr* Men jag längtar som f-n tills på lördag, kommer bli galet bra smile

Trist...men är inte förvånad med tanke på standarden på vägarna här i stan. På vissa sträckor är det mer slalom än körning rakt fram. Fast dom har dock börjat förstå det nu, börjar bli mer och mer "svart" väg smile
Vilken väg hände detta?

Jag körde sönder bakdämpen på min och fick ut ersättning för att de inte fanns vägskylltar på den skadade vägen! nästa dag så satt dom därtongue

Jenmarry
9 september 2011 · 154 Inlägg

Åh bra smile Här fanns inte heller någon väg skyllt. Ska skicka in en anmälan i helgen.

dirr3 skrev:

Jenmarry skrev:
Ja sad Det var på Linavägen in mot Södertälje, djupaste hålet jag skådat! Helt sjukt, men det värsta att det inte åtgärdats. Kör ju där varje dag. Men just den morgonen var det ös regn, mörkt och en sömnig Jen.. För övrigt är vägarna till vattubrinken hemska.

Haas skrev:

Trist...men är inte förvånad med tanke på standarden på vägarna här i stan. På vissa sträckor är det mer slalom än körning rakt fram. Fast dom har dock börjat förstå det nu, börjar bli mer och mer "svart" väg smile
Vilken väg hände detta?

Jag körde sönder bakdämpen på min och fick ut ersättning för att de inte fanns vägskylltar på den skadade vägen! nästa dag så satt dom därtongue

Jenmarry
9 september 2011 · 154 Inlägg

Jag har provkört den skadade fälgen och rullade väl ungefär 20 meter, helt omöjligt att åka på sad Men jag är ingen bangare över en fälg så det får bli en ledarbil med reservhjul i morgon! smile
Sååå glad att BMW har rediga och riktiga reservhjul!

Vi ses i morgon 10:30! Det ska bli en toppen dag big_smile

Jenmarry
9 september 2011 · 154 Inlägg

Jag hoppas det med, ska åka med den till Intera i nästa vecka smile

635CSi skrev:
Hoppas dom kan rikta fälgen -och det kan dom säkert! Fast det är så surt att det ska ske inför träffen...

Jag lyckades sabba hjulinställningen (nyinställd till på köpet!) på 635:an en gång i ett potthål men gudskelov klarade sig fälgen.

Jag upptäckte hålet för sent, det dunsade till och plötsligt satt ratten snett... Så det kan vara en ide att du kollar hjulvinklarna också.

Lycka till!

Bagarn
9 september 2011 · 689 Inlägg

Jenmarry skrev:
Jag har provkört den skadade fälgen och rullade väl ungefär 20 meter, helt omöjligt att åka på sad Men jag är ingen bangare över en fälg så det får bli en ledarbil med reservhjul i morgon! smile
Sååå glad att BMW har rediga och riktiga reservhjul!

Vi ses i morgon 10:30! Det ska bli en toppen dag big_smile

Reservhjul får alltid ge plats för slutsteg tongue
Jag och sunke möter upp i södertälje vid avtalad tid som sist smile

Jenmarry
9 september 2011 · 154 Inlägg

Trevligt Trevligt smile

Bagarn skrev:

Jenmarry skrev:
Jag har provkört den skadade fälgen och rullade väl ungefär 20 meter, helt omöjligt att åka på sad Men jag är ingen bangare över en fälg så det får bli en ledarbil med reservhjul i morgon! smile
Sååå glad att BMW har rediga och riktiga reservhjul!

Vi ses i morgon 10:30! Det ska bli en toppen dag big_smile

Reservhjul får alltid ge plats för slutsteg tongue
Jag och sunke möter upp i södertälje vid avtalad tid som sist smile

Jenmarry
9 september 2011 · 154 Inlägg

En sista påminnelse inför morgondagen!
Vi ställer upp så att kungenskurva gänget kan köra in på led och så att vi utan att backa kan köra in i ledet på bästa sätt.
Vi håller karavanen och trafikregler!
Till sist men inte minst, glöm inte 20kr i kontanter som betalas vid entrén väl framme i Vilsta big_smile

dirr3
9 september 2011 · 52 Inlägg

Yes yes vi ses imorgon smile

jon-as
9 september 2011 · 162 Inlägg

Nu e bilen tvättad och sanerad å stereon sitter i igen. Hoppas bara skiten håller imorrn wink

Envy
10 september 2011 · 32 Inlägg

.  Jenmarry e39 530 (ledarbil)
2.  Bagarn e39 523
3.  Sunke e39 523
4.  Daviedork e28 535
5.  Vitto e34 540 i/6
6.  Rillan e39 523
7.  Andres e39 525
8.  Roger e36 320
9.  Adde_240 e36 320i
10. Thomas MC K1300 S
11. nsa e46 330
12. MasterMicke (MADMIKE) e46 M3
13. Shiraz e36 318is - e36 320
14. hampa_ e34 525 touring
15. speciial E28 518
16.Christiian M6
17.Hanbes E30 325 cab
18. dirr3 E46 330d Touring
19. Jonas e92 335i
20. Nobbe e46 318 cab
21. Ztereoid E39 523i (alt E87 116d)
22. Cevil90 E82 135i
23. Zebb E60 525i
24. Shrek E92 335i
25.
26.


zebb och shrek ansluter i läggesta

BMW 525i "E60 M-Sport paket" (2004)
charem STHLM(S)LOW CREW!
10 september 2011 · 564 Inlägg

Mfive skrev:
Önskar och hoppas att du ändå kommer när Sveriges BMW-elit är 10 mil bort.
Vi kommer sakna dig annars. Du har ju typ 8 månader på dig att besikta efter träffen, innan nästa säsong. wink
Lovar att be en extra gång till han däruppe att det blir din lott vi drar.
Riktigt schysta priser denna gång från flera av de tunga företagen.

Jag önskar också jag kunde komma men hann inte ens byta bromsar på bilen idag, var på friday night meet med totalt noll broms verkan, fick hålla på dra handbroms/motorbromsa herla kvällen , Ska upp tidigt imorgon och byta beläggen, KANSKE hinner endå. I do my best! Annars får jag tacka för grymt trevliga träffar hittils och hoppas det fortsätter så smile

Mvh

Charem

Stolt arrangör av Stockholms största bilträffar!
STHLM(S)LOW CREW!
STHLM(S)LOW @ FACEBBOK.
BMW 320ci E46 "STHLMSLOW CREW CAR" (2001)
Mfive
10 september 2011 · 1 393 Inlägg

Hoppas du hinner mannen!!!

CEO @ Bimmers Of Sweden
nsa
10 september 2011 · 73 Inlägg

Jag ansluter till karavanen från Nykvarn, hinner inte annars.

Toyota MR2 GT "2" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang