Rookieklassen är för bilar med mindre modifieringar som annars faller i skuggan av storbyggena. Vi vill lyfta fram dom och kommer att utveckla klasssystemet ytterligare under 2012.
Rookie kommer få ett annat namn.
mvh Per
OphanWitehall skrev:
Har en fråga ang klasserna... Roockie, är väll nykomling? Eller är jag helt fel ut?
Okey för jag trodde Rookie va nykomling även här som på andra ställen inom bilvärlden. Därför blev jag väldigt förvånad när OPC fick pris i den klassen. Men då vet jag att Rookie på dessa träffar inte är vad det brukar vara inom bilsport.
Till nästa år kommer Rookie få ett nytt namn men vi tittar även på en "riktig" rookieklass för förstagångsbyggare
Okey för jag trodde Rookie va nykomling även här som på andra ställen inom bilvärlden. Därför blev jag väldigt förvånad när OPC fick pris i den klassen. Men då vet jag att Rookie på dessa träffar inte är vad det brukar vara inom bilsport.
Har en fråga ang klasserna... Roockie, är väll nykomling? Eller är jag helt fel ut?
För att räta ut frågan så kan jag berätta att Rookie i vår mening är en bil som har väldigt få mods gentemot original. (Sänkning, fälgar, toning och kanske en frontläpp) Alltså en bil som är nära på original. I vår bedömning av rookie bilar är finishen mycket viktig. En originalbil med mycket bra puts kan få pris.
I år hade vi adderat Rookie plus vilket är en originalbil med lite mer mods men en bil som inte är totalt ombyggd och sponsrad.
Jag och Per som har bedömt nu i 4:a år har redan börjat se över klasserna inför nästa år så 2012 kan klassindelningen se helt annorlunda ut.
Hoppas detta svarar din fråga!
Mvh Fidde
Det gav mig svar på en fråga som jag funderat lite på med
Super härligt väder & träff med trevliga människor!kan ju inte bli en trevligare dag:) El vänta Patricia ropade ju upp mitt namn, när det var prisutdelning blev förvånad men glad:) ''Året slutade ju fint'' för det var nog min sista bilutställning med hugin-hachiko.
Kanondag även som publik Jag fotade o dreglade på alla fina byggen och bilder ligger på min sida 118 st. Får jag fråga hur får man in klickbara thumbs visandes i ett inlägg så här som flera gjort här?
Kanondag även som publik Jag fotade o dreglade på alla fina byggen och bilder ligger på min sida 118 st. Får jag fråga hur får man in klickbara thumbs visandes i ett inlägg så här som flera gjort här?
Gå in i ditt fotoalbum. sen vidare till dina bilder och där hämta BBcode och markera det och klistra in det i inlägget.
Bilder från träffar. WooDMaN? foto Sponsorer|MDS||Bollnäs bilvård |