2312
Sök

Bil köparen-bedragare ?

7 Inlägg
8 september 2011
Trådstartare
Hej, vet inte om det är rätt ställe att posta på men det var den mest lämpliga enligt mig.

Har just nu min bil på annons och fick ett sms av en rolig person vid namn Kristene.wh. Det var det som stog på min mobil men inget nummer.

I smset säger personen att han/hon är intresserad av min bil och vill veta sista priset och bilens skick just nu och hänvisar till en mail adress.

Jag svara och sänker priset med 2000 kronor och köparen svara tillbaka direckt att dom går med på priset och vill betala snarast och vill också att jag ska skapa ett pay-pal konto.

i mailen skriver köparen på svenska.

frågan är då om detta är en seriös köpare roll enligt mig tycker jag inte det och anser att det är en bedragare.

eller ?

någon mer som har upplevt detta ? .

Jävel
2 018 Inlägg
8 september 2011
Finns ungefär 30 andra trådar om dessa situationer, och jag har råkat ut för samma sak flera gånger. Det är bara skräp-post. Strunta i det och vänta på en seriös person som ringer och kommer och kollar på bilen.

You got to risk it, to get the biscuit :)

2 982 Inlägg
8 september 2011
googla o du kommer bli upplyst.

1 160 Inlägg
8 september 2011
bluff har varnats innan här för det
falska paypal konton

Makaronborrare
993 Inlägg
8 september 2011
Släng mailen i papperskorgen och glöm att du någonsin fått dom

Saabifierad
2 031 Inlägg
8 september 2011
Undvik folk som skickar sms utan nummer och vill "prata" via mejl tongue

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

7 Inlägg
8 september 2011
Trådstartare
haha oki då gör jag så smile

Sök