4394
Sök

Uppringd av "Paypal"

12 086 Inlägg
16 oktober 2011
Trådstartare
Vart precis uppringd av en kille från "Paypal", han pratade engelska och lät väldigt seriös.

Sen fråga han om jag kunde verifiera min email och jag vart genast väldigt skeptisk.
Jag sa åt han att jag inte tänkte nämna något om mina uppgifter och då tackade han för sig och sa hej då.

Vafan har dom börjat ringa folk och luras nu?
Någon som varit med om samma nyligen?
Jag använde Paypal för 2h sedan, kändes lite obehagligt.

1 653 Inlägg
16 oktober 2011
bluff skulle jag säga...
byt lösenord mm om du känner dig osäker.
Senast redigerat av Thullen (16 oktober 2011)

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

Muttley
16 oktober 2011
Ja, de går framåt. Ge aldrig nånsin ut några uppgifter till någon även om de försöker. Tyvärr kommer någon att gå på det.

KOMETFOTO
2 247 Inlägg
22 oktober 2011
När jag köpte fälgarna till bmwn så ringde dom efter ett par minuter.Då fick jag säga hur mycket dom skulle kosta. Det var allt dom frågade.

Följ Kometfoto via fejjan http://www.facebook.com/#!/Kometfoto

1 653 Inlägg
23 oktober 2011
2002tii skrev:
När jag köpte fälgarna till bmwn så ringde dom efter ett par minuter.Då fick jag säga hur mycket dom skulle kosta. Det var allt dom frågade.

Jag har hört om några som fått dessa samtal direkt efter de ska göra en ganska stor transaktion, men det är för att verefiera att det verkligen är du som gör överföringen och inte någon scammer.
De frågar helt enkelt bara om du nyligen registrerat en överföring, hur mycket den är på och till vem överföringen ska till, inget annat.

Att "paypal" däremot ringer upp och vill verifiera ditt konto, dvs be om kontouppgifter, det är scam så det skriker om det imo.

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

Sök