Visa fler händelser, laddar segt!

_DamnIt R1 driver!
17 oktober 2011 · 5 128 Inlägg

Ofta när man loggar in här har man ju 15-30 olästa trådar, och väljer jag få visa händelser - visa fler händelser så tar det upp emot 3-4min, ibland med att ladda sidan. Vad beror detta på?

Rensa coockies är inget alternativ, blev inte bättre trotts formatering av datorn, och vad jag märkt så är det samma problem i flera andra webläsare (kör google crome just nu).

Neuro Administratör
18 oktober 2011 · 139 Inlägg

I och med att du kör Google Chrome så skulle du kunna hjälpa oss att felsöka detta och se var felet ligger. Om du trycker Shift-Ctrl-J får du upp Chromes utvecklarverktyg.

Om du först plockar upp den och klickar på ikonen "Network" (antar att den heter "Nätverk" om du kör svensk Chrome, i vilket fall som helst den tredje knappen från vänster).

Därefter klickar du in på händelseikonen -> Visa fler händelser

Allt som laddas in kommer att visas i utvecklingsfönstret i en fin lista, komplett med en färgglad tidslinje som talar om exakt hur lång tid varje objekt tog på sig att laddas in.

I detta fall rör det sig säkert om ett 50-tal objekt. Leta upp raden "notifications.php" i listan och ställ muspekaren ovanför dens tidslinje i högerrutan. Då kommer ett antal mätvärden upp: Blocking, Sending, Waiting och Receiving. Dessa är jag intresserad av att få reda på vad dom säger. Även i den nedersta raden, strax under listan, typ: "52 requests | 15.25KB transfered | 1.88s (onload: 1.91s, DOMContentLoaded: 1.67s)" ... alla dessa värden är intressanta.

Om det är så att det bara går långsamt ibland, försök att få med värdena från en gång när det gick långsamt. Det blir lite lurigt i och med att du måste ha tagit fram utvecklingsfönstret innan för att fånga det.

Anledningen till att jag vill ha siffrorna är helt enkelt för att ta reda på om det är vi eller du som behöver köpa en ny dator. smile

_DamnIt R1 driver!
19 oktober 2011 · 5 128 Inlägg

Ska försöka komma ihåg det! Återkommer när det har hänt lite mer här igen, så ska jag se vad den säger! smile

_DamnIt R1 driver!
20 oktober 2011 · 5 128 Inlägg

Resultat:
38 request, 36,09kb transferred, 3,9min (onload: 1,9min, DOMcontentloaded 1,9min).
Waiting: 1,82ms. Reciving: 432ms

Va en del som tog galet lång tid, dock försvann den ur listan tyvärr! Vet inte om waiting och recivinginfon stämmer längre, då den uppdaterade listan en del medan jag skrev.

Hoppas dock det va till någon hjälp!

chrizz Administratör
21 oktober 2011 · 11 790 Inlägg

_DamnIt skrev:
Resultat:
38 request, 36,09kb transferred, 3,9min (onload: 1,9min, DOMcontentloaded 1,9min).
Waiting: 1,82ms. Reciving: 432ms

Va en del som tog galet lång tid, dock försvann den ur listan tyvärr! Vet inte om waiting och recivinginfon stämmer längre, då den uppdaterade listan en del medan jag skrev.

Hoppas dock det va till någon hjälp!

Hojta till om du tycker att något har förändrats nu, till det bättre, eller kanske till och med till det sämre.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
_DamnIt R1 driver!
21 oktober 2011 · 5 128 Inlägg

Det är ett stort till det bättre! Han inte mer än förbereda mig på att vänta nästan så va det klart!

Toppen snabbt, och bra gjort! smile

chrizz Administratör
21 oktober 2011 · 11 790 Inlägg

_DamnIt skrev:
Det är ett stort till det bättre! Han inte mer än förbereda mig på att vänta nästan så va det klart!

Toppen snabbt, och bra gjort! smile

Strålande smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang