har eventuellt fått tag på en t5 från en 855 som jag tänker "hinka" i min 945. Men jag har en del frågor om just 945an årsmodell 91.
det sitter en FB motor i just nu, 130 hk.
har hört att just 91an är perfekt att regga med utbytt motor, men vad behövs egentligen göras? måste t5:an vara original vid reggning? ja skriv gärna allt ni vet om detta, växellådor, elsystem osv
-----------------
Har länge haft planer på att bygga turbo på original motorn, men blir det krabbigare vid reggning eller är det samma sak?
har eventuellt fått tag på en t5 från en 855 som jag tänker "hinka" i min 945. Men jag har en del frågor om just 945an årsmodell 91.
det sitter en FB motor i just nu, 130 hk.
har hört att just 91an är perfekt att regga med utbytt motor, men vad behövs egentligen göras? måste t5:an vara original vid reggning? ja skriv gärna allt ni vet om detta, växellådor, elsystem osv
-----------------
Har länge haft planer på att bygga turbo på original motorn, men blir det krabbigare vid reggning eller är det samma sak?
Finns fler trädar om detta om du kollar. M90 låda och orginal elsystem från T5an kommer dom vilja ha. det är det de flesta kör med. brukar inte va några konstigheter att regga om.
lite har nämnts där uppe, du måste även ha annat tråg, kortat 960 är bäst, och om motorn inte överstiger effektmaximum så räcker det att du tar motor härva dp och katt, håller allt orginal så kan du åka in å besikta/regga den
Du lär nog göra bäst i att köpa ett oljetråg från en 960 (rak sexa) och korta av det och svetsa ihop det så det passar på T5 motorn i förhållande till framvagnsbalken. Samt bygga nytt grenrör och downpipe åxå tror jag. Motorfästen kanske går att modda från 960 så dom passar på T5 motorn och Framvagnsbalken..
** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Du lär nog göra bäst i att köpa ett oljetråg från en 960 (rak sexa) och korta av det och svetsa ihop det så det passar på T5 motorn i förhållande till framvagnsbalken. Samt bygga nytt grenrör och downpipe åxå tror jag. Motorfästen kanske går att modda från 960 så dom passar på T5 motorn och Framvagnsbalken..
motorfästena passar faktiskt rakt av har jag för mig, nytt grenrör får han ej bygga då han isf måste regga den som ombyggt, är allt orginal så behöver han bara regga med annan motor, om han nu vill ha de på de viset såklart.
Jag skulle regga en 740 med bmwmotor under veckan nu, fick två anmärkningar.
De ena var att ja hade byggt ett eget avgassystem med universalljuddämpare. Då krävs tydligen ett bullerintyg. Å de kan man bara få på sommarhalvåret. Så hans tips till mig var att bygga om systemet så likt bmwns som möjligt, alltså med orginalljuddämpare, gnistsläckare, samma dimentioner osv. Eftersom dom är godkända i de utförandet.
De andra var volvos krav på stötdämpare. Volvo har godkänt 740 och 940 karosserna till 175kw och 310nm om man har främre stötdämpare nr 1273915 och bak ska de vara 1329507. De är artikelnr på volvo.
Fast de sistnämda har dom ju väldigt svårt att kontrollera.
Jag gjorde bort mig när han fråga va ja hade för stötdämpare.. eftersom ja inte visste att de fanns krav på dämparna så svarade ja att de va orginal. Stupid me
Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
Jag skulle regga en 740 med bmwmotor under veckan nu, fick två anmärkningar.
De ena var att ja hade byggt ett eget avgassystem med universalljuddämpare. Då krävs tydligen ett bullerintyg. Å de kan man bara få på sommarhalvåret. Så hans tips till mig var att bygga om systemet så likt bmwns som möjligt, alltså med orginalljuddämpare, gnistsläckare, samma dimentioner osv. Eftersom dom är godkända i de utförandet.
De andra var volvos krav på stötdämpare. Volvo har godkänt 740 och 940 karosserna till 175kw och 310nm om man har främre stötdämpare nr 1273915 och bak ska de vara 1329507. De är artikelnr på volvo.
Fast de sistnämda har dom ju väldigt svårt att kontrollera.
Jag gjorde bort mig när han fråga va ja hade för stötdämpare.. eftersom ja inte visste att de fanns krav på dämparna så svarade ja att de va orginal. Stupid me
Bullerkravet va nått nytt! Då låter den troligtvis jävligt mycket eftersom han klagade på det.
Ja stötdämparna brukar dom fråga efter, du skall säga att det är Turbons dämpare och stå på dig!
Bullerkravet va nått nytt! Då låter den troligtvis jävligt mycket eftersom han klagade på det.
Ja stötdämparna brukar dom fråga efter, du skall säga att det är Turbons dämpare och stå på dig!
Nej grejen va den att den inte lät så mkt. Ja påpekade detta flera gånger, man han hänvisade bara till att om man byggt ett eget avgassystem, så ska de finnas ett bullerintyg på detta.
Jo, men eftersom ja hade bommat den detaljen så va de liksom redan kört
Men imorse va ja in igen å nu är den godkänd!
Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
Bullerkravet va nått nytt! Då låter den troligtvis jävligt mycket eftersom han klagade på det.
Ja stötdämparna brukar dom fråga efter, du skall säga att det är Turbons dämpare och stå på dig!
Nej grejen va den att den inte lät så mkt. Ja påpekade detta flera gånger, man han hänvisade bara till att om man byggt ett eget avgassystem, så ska de finnas ett bullerintyg på detta.
Jo, men eftersom ja hade bommat den detaljen så va de liksom redan kört
Men imorse va ja in igen å nu är den godkänd!
sa han vem som skulle utföra bullerprovet..för ett intyg kan man jhu alltid snickra ihop