Smajly skrev:
Softis skrev:
Jag visade den laddaren på rsb och det var absolut inget att rekomendera enligt dom.
Men jag vet inte, alla säger olika hela tiden så det är lite svårt att veta vad som funkar och inte.
Hmm, där har dom lite fel. Den laddaren är helt okej.
Det du ska ha den till och dom accarna du ska ladda så kommer den funka ALLDELES utmärkt till dina behov.
Köp du den så blir du nöjd. Den är myyyyycket bättre än den andra billiga röda du tittat på.
Fördelen är att du kan köra laddaren på antingen 220volt hemma i vägguttaget men även ta med dig laddaren ut om du ska köra en bit hemmifrån och koppla den på bilbatteriet. Lås inte upp dig på en laddare som enbart går att använda hemma.
Softis skrev:
Tittade på den laddaren jag också, men hur får man den svenska kontakten på den?
Det står i info: Input: 110v or 240v
Så du behöver bara en annan sladd-- den på bilden ser ut att vara en enkel bandspelar sladd. Finns till många grejor i hemmet och du har säkert nån hemma redan..
Själv kör jag med ett par av dessa:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor … arger.htmlSäkert inte många som skulle rekomendera dom heller men det är BARA för att dom inte testat dom eller "vågar" handla från kina.. Jag köper ALLA mina accar(lipo), motorer o fartreglage från hobbyking och alla i märket Turnigy. Inte en enda har svikit än sålänge och då kör jag accarna motorerna och reglagen i mina flygplan och helikoptrar. Hade jag inte litat på/testat grejorna hade jag aldrig stoppat i dom i flygplan för 4000:- och helikopter för 10000:-