Hej denna guide handlar om att lägga till ljus till bil lyktorna jag kommer att använda samma bild som del 1.
Vad du behöver :- Photoshop CS5 Extended - Gratis versionen finns
här Windows länk- Bilder på en bil
- OBS - Photoshop på min datorn är på Engelska så kanske en bra ide att ni också har det så ni kan följa alla guider -Steg 1Som vi gjorde förut öppna bilden genom FILE >> OPEN. Nu ska vi börja med att gå till FILTER sedan letar ni fram RENDER och sedan Lens Flare. En ny ruta kommer upp som på bilden.
Steg 2Här ska vi ändra lite å flyttas lite. Längst ner i denna rutan skall ni ni trycka in 105mm Prime. Sedan i den lilla rutan där ni ser eran bild med ljus och ett + täcken, tryck och håll ner vid + täcknet och dra den senare till , press-is på lampan, sedan tarn ni och väljen en rimlig stryka på ljuset genom att dra fram och tillbaka, se bilden.
Steg 3Tryck OK, nu ska vi göra bilden lite mörkare genom att gå till rutan jag berätta om i DEL 1 med layers. Letafram cirkeln som är hälften svart och vit.
Tryck på den och leta fram, Brightness/Contrast då kommer en ny ruta upp och välj typ som mina inställningar.
Steg 4Nu skall du markera båda layers i layers rutan och sedan trycka ner CTRL och E så det blir en layer.
Nu kan du spara bilden med FILE >> SAVE AS...
Här är en bild på hur det blev för mig, se
härEnjoy <3
Här finns alla mina guider samladehttp://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=235734