Kapning av fjädrar

Germax
7 september 2006 · 12 086 Inlägg

FantasticZ4 skrev:
Ska man göra det ännu riktigare än att bara köpa sänkningssats så är väl det absolut bästa att köpa hela kittet med coilovers, men då blir det dyrt :S. Det var ialf vad jag blev rekomenderad till att göra på min Z4. Skulle personligen aldrig kapa av eller enbart köpa nya fjädrar.

Jag skulle häller aldrig kapa fjädrarna om jag hade en BMW Z4 =P Men därimot på en 740, lr sierra som jag sänkt 4 stycken av nu..

Gekkan
7 september 2006 · 3 Inlägg

kolla showoffimports.nl har du tur så hittar du de du söker, Lycka till:D

MeloveGolf Vw trimmare
7 september 2006 · 2 995 Inlägg

finns några alternativ:

1.Kapa fjädrar belastar sönder orginal dämparna mycket fort och bilen hoppar och får sämre väghållning.

2.Köpa sänkfjädrar ha kvar orginal dämparna....bilen får en bättre väghållning........en stund.

3.Köp sänkfjädrar och "Sport" dämpare bilen blir stum får bättre väghållning och det håller!
  men som sagt finns det baksidor av allt...komforten försvinner då bilen blir stum/Stötig....

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Gekkan
7 september 2006 · 3 Inlägg

kapa inte fjädrarna!! som sakt de stutsar fram sen får du fjädersläpp i besiktningen o då går den inte igenom!!! jag köpte ställbara fjädringar till min på showoffimports.nl funkar kannon!!

Nallen_sthlm Direktör
7 september 2006 · 305 Inlägg

Mina är kapade med 2/1 varv, fin fint men problemet vart att den vart lite låg med spoliern lol...... bara att kapa smile

Speed limit are only for pussy
fs
8 september 2006 · 17 Inlägg

kapa fjädrar=dålig väghållning, SKITSNACK. Kapa på bara, ett lätt och billigt sätt att sänka bilen, funkar utmärkt, ta inte för mycket bara. Väghållningen blir det inget fel på. tack för mig

Siiimon
8 september 2006 · 150 Inlägg

Alla tycker lite olika just nu yikes Vissa säker som fan heller, ingen kapning, å vissa andra säger, kapa på ;D så jag vet inte tongue men det som är problemet är att det inte finns nå sänkningssatser till min bil, eller jag har iaf inte hittat...

TaTTe
8 september 2006 · 31 Inlägg

lättast på volvo

Siiimon
8 september 2006 · 150 Inlägg

TaTTe skrev:
lättast på volvo

Är det så? ^^

Manne Jajjemen!
8 september 2006 · 1 512 Inlägg

på 745an har ja riktiga sänkfjädrar bak som är kapade ett varv (fick dom så), å fram är de kapat 3 varv på orginal, å de är fan så mkt goare å åka med den nu än när de va orginal.. kändes ju som bilen skulle välta om man körde lite inspirerat. Känns meningslöst å slänga ut massa tusenlappar på en bil som är så gammal när man kan göra de själv med vinkelslipen. Men hade ja däremot en nyare bil skulle ja inte kapa.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
MeloveGolf Vw trimmare
9 september 2006 · 2 995 Inlägg

Siiimon skrev:
Alla tycker lite olika just nu yikes Vissa säker som fan heller, ingen kapning, å vissa andra säger, kapa på ;D så jag vet inte tongue men det som är problemet är att det inte finns nå sänkningssatser till min bil, eller jag har iaf inte hittat...

finns garanterat.....kollat på dalhems/Frågat om dom kan hämta?...

Du får värdelös väghållning av att kapa fjädrarna inte värt det du hoppar som en kanin och i vissa fall får du inte igenom den på besiktningen....

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
940R
9 september 2006 · 1 567 Inlägg

Om du går in på www.gemotorsport.se
så finns det tilla alla golfar ju..

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
davidfock Anställd.. =)
10 september 2006 · 126 Inlägg

örebro stötdämpar service.. e mitt tips dom hade till min micra... det var dom enda som hade till den...och dom e billiga...

Vadå konstapeln? jag bränner inte däck!! Ser du inte att jag har kört fast???
MSN: davidfock@hotmail.com
www.specialgrafik.se
www.club-s12.org
Nissan 180ZX "Silvia S12" (1988)
Nissan Silvia "S12 Gazelle Silvia 180zx" (1988)
Mike85
10 september 2006 · 78 Inlägg

1500 för en sänkningssats är väl ändå inte så farligt jämfört med när du har kapat fjädrarna och tror att du har bättre väghålning för att bilen är "sänkt" som många andra.. du lär ju skrapa sönder en del om du gör det.. några polare har gjort det misstaget..

//Mike
civic Naturally Aspiranted
10 september 2006 · 543 Inlägg

Siiimon?

Är det denna modellen?

Toyota carina ii incl 2.0i/2,0dsl. 40mm
Modell: 12/87-03/92 TUV

Eller denna:

Toyota carina e lim. 40mm
Modell: 06/92-05/93 (Ingen TUV)

PM:a så kan jag hjälpa dig isåfall.

Mvh

fs
13 september 2006 · 17 Inlägg

Kan folk sluta säga att väghållningen blir sämre med kapade fjädrar, rena skitsnacket. Vad sägs som att prova själv innan man uttalar sig. suck!

turbotompa fritidsprofessor
13 september 2006 · 1 197 Inlägg

Bara kapa på!!  Funderar på att kapa lite på 945an ikväll...blir inte annat än kanoon smile

Mike85
14 september 2006 · 78 Inlägg

fs skrev:
Kan folk sluta säga att väghållningen blir sämre med kapade fjädrar, rena skitsnacket. Vad sägs som att prova själv innan man uttalar sig. suck!

Man får inte sämre väghållning, men definitivt inte bättre.. fjädrarna blir inte styvare för att man kapar dom ju.. visst.. bilen blir lägre.. men det kommer ju skrapa i om man tar en kurva med för hög fart o så där..

//Mike
Manne Jajjemen!
14 september 2006 · 1 512 Inlägg

Mike85 skrev:

fs skrev:
Kan folk sluta säga att väghållningen blir sämre med kapade fjädrar, rena skitsnacket. Vad sägs som att prova själv innan man uttalar sig. suck!

Man får inte sämre väghållning, men definitivt inte bättre.. fjädrarna blir inte styvare för att man kapar dom ju.. visst.. bilen blir lägre.. men det kommer ju skrapa i om man tar en kurva med för hög fart o så där..

den blir stummare i fjädringen. Skrapar de i när man svänger då har man nog kapat lite mkt skulle ja tro.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
Siiimon
15 september 2006 · 150 Inlägg

Men...ett varv, hur många mm är det?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang