Kapning av fjädrar

Manne Jajjemen!
16 september 2006 · 1 512 Inlägg

Siiimon skrev:
Men...ett varv, hur många mm är det?

Svårt å säga.. det är inte så mkt iaf. Beror lite på hur många varv de är på fjädern från början och vilket skick den är i. Men testa dig fram om du är osäker.. Kapa lite itaget, tex, först ett varv, för hög? kapa ett halvt till osv osv.. Fast de är inte säkert att du kan kapa halva varv, utan måste ta hela varv, de beror på hur anläggningsytan för fjädern är uppe å nere. Lycka till!

Senast redigerat av Manne (16 september 2006)

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
Siiimon
18 september 2006 · 150 Inlägg

Manne skrev:

Siiimon skrev:
Men...ett varv, hur många mm är det?

Svårt å säga.. det är inte så mkt iaf. Beror lite på hur många varv de är på fjädern från början och vilket skick den är i. Men testa dig fram om du är osäker.. Kapa lite itaget, tex, först ett varv, för hög? kapa ett halvt till osv osv.. Fast de är inte säkert att du kan kapa halva varv, utan måste ta hela varv, de beror på hur anläggningsytan för fjädern är uppe å nere. Lycka till!

Okok smile Men, ekonomen, vad är adressen till deras hemsida?

Manne Jajjemen!
19 september 2006 · 1 512 Inlägg

Siiimon skrev:
Okok smile Men, ekonomen, vad är adressen till deras hemsida?

menar du mekonomen? http://www.mekonomen.se/

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
Gizmojohan
19 september 2006 · 3 295 Inlägg

"Offtopic" är det nån som har lagt märke till att majoriteten av alla som har "Kapat sin fjädrar", har en volvo..??tonguetongue

Senast redigerat av Slave_joe (19 september 2006)

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
19 september 2006 · 5 753 Inlägg

ursäkta att jag lånar tråden lite!..... men jag satt på kollade på mekonomens hemsida å såg att säknings fjädrar runt om kostar 1500:- till min sierra 2,9 -91 å jag funderar på å köpa sånna för jag vill inte "bonnsänka" men äre värt å köpa sänk fjädrar för 1500:- som bara sänker 40mm?? å blir 40mm mer än vad de låter?? eller ska man kapa? som jag skrev nyss jag vill IGENTLIGEN INTE BONNSÄNKA för de är ju som sagt inte nån gammal volvo som man kapar fjädrarna på hejvilt på big_smile

Senast redigerat av volvo_glenne (19 september 2006)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Manne Jajjemen!
19 september 2006 · 1 512 Inlägg

volvo_glenne skrev:
ursäkta att jag lånar tråden lite!..... men jag satt på kollade på mekonomens hemsida å såg att säknings fjädrar runt om kostar 1500:- till min sierra 2,9 -91 å jag funderar på å köpa sånna för jag vill inte "bonnsänka" men äre värt å köpa sänk fjädrar för 1500:- som bara sänker 40mm?? å blir 40mm mer än vad de låter?? eller ska man kapa? som jag skrev nyss jag vill IGENTLIGEN INTE BONNSÄNKA för de är ju som sagt inte nån gammal volvo som man kapar fjädrarna på hejvilt på big_smile

40mm är så mkt de sänker på en fabriksny bil.. om de är en 91a så har nog fjädringen sjunkit ihop lite.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
Siiimon
20 september 2006 · 150 Inlägg

Manne skrev:

Siiimon skrev:
Okok smile Men, ekonomen, vad är adressen till deras hemsida?

menar du mekonomen? http://www.mekonomen.se/

Ja! precis! tack ^^

Sofia Dragracingbrutta.
22 september 2006 · 33 Inlägg

Hehe, vet inte vissa här att google eller andra sökmotorer finns? Snabbare än att få svar i ett forum... om t.ex. mekonomens hemsida alltså.

Dragracing och Jänk!
Pegg
22 september 2006 · 42 Inlägg

det finns till din för 1750:- på http://www.gemotorsport.se/ har du pengarna ska du definitivt lägga dom på riktig sänkning enligt min mening;)

"Den största skillnaden mellan pojkar och män är priset på deras leksaker" /Playboy
Siiimon
22 september 2006 · 150 Inlägg

Pegg skrev:
det finns till din för 1750:- på http://www.gemotorsport.se/ har du pengarna ska du definitivt lägga dom på riktig sänkning enligt min mening;)

Ohhh nice! äntligen! tack smile fanns ju till min bil där, blir nog att köpa nån gång i framtiden wink 1750:-! inte överdrivet dyrt heller ^^ 40mm är ju en bit de å..


MVH Simon

Pegg
22 september 2006 · 42 Inlägg

Siiimon skrev:

Pegg skrev:
det finns till din för 1750:- på http://www.gemotorsport.se/ har du pengarna ska du definitivt lägga dom på riktig sänkning enligt min mening;)

Ohhh nice! äntligen! tack smile fanns ju till min bil där, blir nog att köpa nån gång i framtiden wink 1750:-! inte överdrivet dyrt heller ^^ 40mm är ju en bit de å..


MVH Simon

varsågod:) finns nog säkert billigare nån annanstans. isf slänger jag fram det....är klart värt pengarna istället för att kapa org.fjädrarna och 40mm låter litet men gör rätt mycket på bilen faktiskt. så lycka till o ha de:)

"Den största skillnaden mellan pojkar och män är priset på deras leksaker" /Playboy
Siiimon
23 september 2006 · 150 Inlägg

Pegg skrev:

Siiimon skrev:

Pegg skrev:
det finns till din för 1750:- på http://www.gemotorsport.se/ har du pengarna ska du definitivt lägga dom på riktig sänkning enligt min mening;)

Ohhh nice! äntligen! tack smile fanns ju till min bil där, blir nog att köpa nån gång i framtiden wink 1750:-! inte överdrivet dyrt heller ^^ 40mm är ju en bit de å..


MVH Simon

varsågod:) finns nog säkert billigare nån annanstans. isf slänger jag fram det....är klart värt pengarna istället för att kapa org.fjädrarna och 40mm låter litet men gör rätt mycket på bilen faktiskt. så lycka till o ha de:)

Tack! skulle vara kul hitta ett par ännu billigare, om du nu gör det så posta det här är du snäll? men 40mm e nog en del, å jag har hört att bilen blir mycket snyggare med sänkning å så big_smile tack å lycka till själv! big_smile


MVH Simon

Siiimon
27 september 2006 · 150 Inlägg

Varför är Volvo dom bästa bilarna att kapa? nån som vet?

precision
27 september 2006 · 2 652 Inlägg

jag vet inte hur det är men när man kapar åp tex en 740 så behöver man bara hissa upp bilen och köra emellan vinkelslipen . o sen akta sej för flygande fjädrar smile

Siiimon
27 september 2006 · 150 Inlägg

precision skrev:
jag vet inte hur det är men när man kapar åp tex en 740 så behöver man bara hissa upp bilen och köra emellan vinkelslipen . o sen akta sej för flygande fjädrar smile

A jo kanske det smile men, som dom flesta sa så har typ mer än hälften som har skrivit i min tråd en volvo som dom har kapat? tongue

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
27 september 2006 · 5 753 Inlägg

Siiimon skrev:

precision skrev:
jag vet inte hur det är men när man kapar åp tex en 740 så behöver man bara hissa upp bilen och köra emellan vinkelslipen . o sen akta sej för flygande fjädrar smile

A jo kanske det smile men, som dom flesta sa så har typ mer än hälften som har skrivit i min tråd en volvo som dom har kapat? tongue

kanske för att en bonnsänkning hör hemma på en traktor? big_smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Manne Jajjemen!
28 september 2006 · 1 512 Inlägg

volvo_glenne skrev:

Siiimon skrev:

precision skrev:
jag vet inte hur det är men när man kapar åp tex en 740 så behöver man bara hissa upp bilen och köra emellan vinkelslipen . o sen akta sej för flygande fjädrar smile

A jo kanske det smile men, som dom flesta sa så har typ mer än hälften som har skrivit i min tråd en volvo som dom har kapat? tongue

kanske för att en bonnsänkning hör hemma på en traktor? big_smile

ska de sänkas så ska de göras ordentligt.. luft ska man ha i däcken, inte i hjulhusen tongue

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
Siiimon
29 september 2006 · 150 Inlägg

Manne skrev:

volvo_glenne skrev:

Siiimon skrev:

A jo kanske det smile men, som dom flesta sa så har typ mer än hälften som har skrivit i min tråd en volvo som dom har kapat? tongue

kanske för att en bonnsänkning hör hemma på en traktor? big_smile

ska de sänkas så ska de göras ordentligt.. luft ska man ha i däcken, inte i hjulhusen tongue

Yes! precis, jag köper en sänkningssats istället! fick ju en sida av en kille jue smile som sålde för min bil ^^

Tobbe__86 Kallinge
29 september 2006 · 78 Inlägg

jag kapade min sänknigsats wink blev fint låg och nada fjädring tongue

Honda S2000 "Kompressor Kraftwerks." (2004)
Manne Jajjemen!
29 september 2006 · 1 512 Inlägg

Siiimon skrev:

Manne skrev:

volvo_glenne skrev:

kanske för att en bonnsänkning hör hemma på en traktor? big_smile

ska de sänkas så ska de göras ordentligt.. luft ska man ha i däcken, inte i hjulhusen tongue

Yes! precis, jag köper en sänkningssats istället! fick ju en sida av en kille jue smile som sålde för min bil ^^

inte så ja menade, 40mm är inte mkt.. ska man sänka så ska de va minst två varv smile

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang