Photoshop-tävling Extreme

LodisLudde
8 februari 2012 · 472 Inlägg

Hej och välkomna till Photoshop-tävling Extreme - tråden.

I den här tråden tänkte jag att vi ska lägga upp en bild på en bil som vi alla ska modifiera utifrån precis samma förutsättningar. Förutsättningarna kommer att vara ett tema och en viss summa pengar som alla kommer att få tillgång till. Pengarna kommer självklart inte att vara riktiga utan bara finnas i "cybervärlden".
När ni känner att ni är klara med er modifiering av bilden så ska ni skriva en lista på vad ni gjort och vad det kostat att göra. Har ni ingen aning om vad ex. en kolfibermotorhuv kostar så gäller det att kolla upp det på internet så att man får ett hum om vad det kostar.

Den här tråden kommer att ha en mycket längre deadline än den vanliga Photoshop-tävlingstråden eftersom det kommer att krävas att man får sin modifiering godkänd. För att få sin modifiering godkänd så gäller det att man laddar upp sitt bidrag och framförallt får sin inköpslista godkänd.

Godkännandet av inköpslistor kommer att göras av den som vunnit ett bidrag. Alltså den person som fått flest röster efter deadline. Så det kommer att krävas ganska mycket energi av den personen. Så som sagt innan, "har man ingen aning om vad ex. en kolfibermotorhuv kostar så gäller det att kolla upp det på internet så att man får ett hum om vad det kostar."

Deadline kommer att sättas av den person som lägger upp en bild. Deadlinen kommer att utgå från hur mycket tid den personen kan lägga ner på sin egna modifiering samt att godkänna inköpslistorna.

Har man ingen som helst fordonskännedom så gör inte det någonting eftersom diskriminering eller rent sagt mobbning ej är tillåtet. Kritik och hjälp är helt okej. 

Hoppas att jag skrivit såpass utförligt så att alla förstår för ju fler vi är som är med i tävlingen. Ju roligare kommer det att bli.

LodisLudde
8 februari 2012 · 472 Inlägg

Bil: BMW 318is
Tema: Drifting
Tillgång: 25.000sek (svenska kronor)
Deadline: Onsdag den 22'e Februari kl.21:00
Röstning: 24h

Länk: http://static.cargurus.com/images/site/ … 14929.jpeg
http://i42.tinypic.com/t5mwlu.jpg

ENJOY!!

Senast redigerat av LodisLudde (9 februari 2012)

LodisLudde
8 februari 2012 · 472 Inlägg

bjurssebbe skrev:
kan vi inte fortsätta med audin som vissa redan gjort? smile

Ledsen över audin men tror det blir enklast om vi börjar på en ny kula.
Sen kanske den bilden dyker upp igen någongång. Då har du ju förtur. Eftersom du redan har kommit en bit väg med den.

Sen om man lägger ner ett par timmar på en bild är väll inte hela världen? Jag kan lägga ner över 30h på mina bilder.

Stoner_fuzz Bitter optimist.
8 februari 2012 · 1 561 Inlägg

Jag börjar på den imorgon smile

Citroën 2CV "deux chevaux" (1972)
Volkswagen Golf GLI "1.8 8v GTi" (1986)
bmx
8 februari 2012 · 7 100 Inlägg

4 MARS!!!!!!de var väll lite overkill va.....

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
pteee
8 februari 2012 · 278 Inlägg

Håller med dem andra, 1 månad är för mycket, 1 vecka är perfekt smile

Chrysler Newport "byx" (1968)
LodisLudde
9 februari 2012 · 472 Inlägg

ja jo en månad kanske är lite overkill. kanske kan sänka deadline med en vecka eller två. det är så att jag själv vill kunna vara med och jag har precis börjat nytt jobb och min dotter kräver sin tid också. så om jag har tur kan jag lägga ner 2h per dag. om ens det. och så måste jag hinna med att godkänna inköpslistorna.

och det finns säkert någon mer som är i samma sits som mig. så därför tänkte jag att man kunde ha lite längre deadline i denna tråd.

jag sänker deadlinen , men tycker att det måste iaf ingå två helger.

bmx
9 februari 2012 · 7 100 Inlägg

joo de kan jag förstå,allt sånt går ju såklart före smile

men 2 veckor tycker ja låter bra iaf!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
AntrE
9 februari 2012 · 2 140 Inlägg

sjukt kul idé!!! och jag tycker 3 veckor är perfekt för att man ska hinna koka ihop något vettigt smile

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Stoner_fuzz Bitter optimist.
9 februari 2012 · 1 561 Inlägg

förresten, är det tillåtet att "sälja" delar, tex som jag gjorde på Audin, tog bort den ena lampan och satte +150:-?

Senast redigerat av Stoner_fuzz (9 februari 2012)

Volkswagen Golf GLI "1.8 8v GTi" (1986)
Citroën 2CV "deux chevaux" (1972)
pteee
9 februari 2012 · 278 Inlägg

Kanske kan vi köra såhär? alla som är med i tävlingen skriver i sitt namn i en kommentar, så när alla skrivit ner det så kör vi igång och så har man 3 veckor på sig, om alla är klar före det så kan man räkna ihop allt och rösta?
någon som fattar? smile

Chrysler Newport "byx" (1968)
kannebanne
9 februari 2012 · 2 046 Inlägg

Volvo_anton.. super ide, skriver upp mitt namn : kannebanne
Stoner_fuzz.. Ja de hade varit smart!

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
kannebanne
10 februari 2012 · 2 046 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/159/158176/158176-104bcef178a152d082b4153e006231d1.jpg

Bmw 325is (org 318is )
Ny 325 motor : 5000 kr
Stor turbo + annat gött motor godis ( ink avgasrör ) : 9010 kr
Beg fälgar : 7000 kr
Custom bodykit : 3000 kr ( glöm ej att bakre kofång e sönder så den hänger i strippes ( japan drift style ) )
Färg och annat : 990
Summa : 25 000 kr

Vet att body kitet blev dåligt imed att jag bara målade över de, vet heller inte hur man får samma metallic effekt på de smile

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
saab_tompa Älskar Emelie<3
10 februari 2012 · 339 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/129/128612/128612-99f65fc604cbb375ebdb5e7382da7b62.jpg

Dekal 65:-
Coilovers 3000 :-

Audi A4 TS Quattro "GT35" (1998)
LodisLudde
10 februari 2012 · 472 Inlägg

Stoner_fuzz skrev:
förresten, är det tillåtet att "sälja" delar, tex som jag gjorde på Audin, tog bort den ena lampan och satte +150:-?

Ja det tycker jag absolut!

pteee
10 februari 2012 · 278 Inlägg

kannebanne skrev:
Volvo_anton.. super ide, skriver upp mitt namn : kannebanne
Stoner_fuzz.. Ja de hade varit smart!

fint, vad tycker trådskaparen om det här då?

Chrysler Newport "byx" (1968)
peter_1976 JDM
10 februari 2012 · 2 201 Inlägg

bjurssebbe skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/135/134709/134709-25fc1769a2a0185e40cea482cc660619.jpg
Mitt Bidrag

Fälgar: 6000:-
Spackel till dörrhandtagå lås: 300:- Meca
Coilovers: 3500:- Blocket
Decal: 600:- Dekaltrim.se
Japs dämpare 600:-  Blocket
m20b25 motor: 6000:-Blocket
Turbokit 4000:- blocket

Totalt 21 000:-

Dessa fälgar (volk racing) du har satt på kostar typ 6000 (minimum) per styck. Så plussa på 18000:-

Synd man inte kan ps:a, det hade varit sjukt kul

LodisLudde
10 februari 2012 · 472 Inlägg

peter_1976 skrev:
Synd man inte kan ps:a, det hade varit sjukt kul

går ju alltid att lära sig.
en bra nybörjarguide att bläddra lite i är ju http://www.digimods.co.uk/tutorials/tutorials.htm


@volvo_anton: 
vet inte riktigt hur du menar , eller vad syftet är. skriver man upp sig och sen inte hinner klart med bidraget så kanske någon blir pumsen. eller om någon inte hinner att skriva upp sig , får den personen inte vara med då?

är det inte lättast och bäst att bara ha en deadline , den som inte hinner innan det får inte vara med den omgången?

eller är jag helt ute i svängarna nu? tongue

pteee
10 februari 2012 · 278 Inlägg

LodisLudde skrev:

peter_1976 skrev:
Synd man inte kan ps:a, det hade varit sjukt kul

går ju alltid att lära sig.
en bra nybörjarguide att bläddra lite i är ju http://www.digimods.co.uk/tutorials/tutorials.htm


@volvo_anton: 
vet inte riktigt hur du menar , eller vad syftet är. skriver man upp sig och sen inte hinner klart med bidraget så kanske någon blir pumsen. eller om någon inte hinner att skriva upp sig , får den personen inte vara med då?

är det inte lättast och bäst att bara ha en deadline , den som inte hinner innan det får inte vara med den omgången?

eller är jag helt ute i svängarna nu? tongue

hade varit bra och göra som jag sa, då hade alla ivriga fått bygga fler bilar snabbare, men den t ex att man har 2dar på sig att skriva i sitt namn, eller så få den som har kvar lite på sin bil skriva att det tar 1 dag så imon kan vi köra röstning osv smile

Chrysler Newport "byx" (1968)
LodisLudde
10 februari 2012 · 472 Inlägg

hmm , jo visst. men , som jag skrev tidigare. jag själv har egentligen bara helgerna som jag kan sitta vid datorn. är nog inte ensam om det. tråkigt då om det är två dagar ex mitt i veckan som man måste skriva upp sig på. så hinner man inte skriva upp sig eftersom många ivriga på att modifiera fler bilar.

det var bl.a en av orsakerna till att jag skapade den här tråden. för att den skulle vara lite seg och för att folk skulle hinna med att vara med på tävlingarna. det var därför jag satte så lång deadline från början. som jag dock ändrade. men principen är den samma.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang