2635
Sök

Motor byte bmw. tacksam för svar !

9 Inlägg
11 februari 2012
Trådstartare
#1
Har en bmw 525 e34, som toppen förmodligen har spruckigt på.. eftersom att ja fick den billigt så kännar jag att den inte är värd att laga!
jag har även en 520 e34, men krockad kaross.
Min tanke var nu att lägga över 520 motorn i 525:an, så att vintern blir räddad.. men nu till frågan, passar det rakt av? andra fästen? kabelpisskan ?  tänkte ta både motor och låda..
tacksam för svar, vintern är snart slut. tack på förhand !

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
11 februari 2012
#2
ta med motor låda och kardan.

Låt kabelhärvorna sitta kvar på motorn. Det är 1stor kontant att släppa på och en 2 jordar och 2 grova + matningar.

Byt och montera ihop. Detta gör du på en helg om du skruvar på lite med en kompis.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

9 Inlägg
13 februari 2012
Trådstartare
#3
ToTTeN skrev:
ta med motor låda och kardan.

Låt kabelhärvorna sitta kvar på motorn. Det är 1stor kontant att släppa på och en 2 jordar och 2 grova + matningar.

Byt och montera ihop. Detta gör du på en helg om du skruvar på lite med en kompis.

Jo tanken är att jag tar med låda och hela kittet.. men är det verkligen samma kontakter då?
om piskorna är samma ?
eller passar det rakt av ?

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
13 februari 2012
#4
Gör som jag säger bara så löser det sig nog ska du se!.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

186 Inlägg
13 februari 2012
#5
dedär beror väl lite på vilka årsmodeller de är på dem? är det M20 eller M50 snurror i dem båda?

9 Inlägg
13 februari 2012
Trådstartare
#6
haack skrev:
dedär beror väl lite på vilka årsmodeller de är på dem? är det M20 eller M50 snurror i dem båda?

M50 snurror i båda

9 Inlägg
13 februari 2012
Trådstartare
#7
haack skrev:
dedär beror väl lite på vilka årsmodeller de är på dem? är det M20 eller M50 snurror i dem båda?

Det skilljer ett år på dem.. det är dem bilarna som finns på min sida..

186 Inlägg
13 februari 2012
#8
gör som totten säger!

1 435 Inlägg
13 februari 2012
#9
Plocka kabelhärva och box från 520 maskinen så är det inga bekymmer. Jag har gjort samma operation på min fast åt rätt håll.. dvs slängt i m50b25 i en 520 wink Det blir ju lite tråkigt med m50b20 maskin och låda + 525 diff för dig men det är ju bättre än inget smile
Senast redigerat av Alpinabiturbo (13 februari 2012)


9 Inlägg
14 februari 2012
Trådstartare
#10
Alpinabiturbo skrev:
Plocka kabelhärva och box från 520 maskinen så är det inga bekymmer. Jag har gjort samma operation på min fast åt rätt håll.. dvs slängt i m50b25 i en 520 wink Det blir ju lite tråkigt med m50b20 maskin och låda + 525 diff för dig men det är ju bättre än inget smile

Ja det blir ju lite åt fel håll.. Men hade inte så mycket att välja på nu..
Får se om det finns nån tid i Helgen..

9 Inlägg
17 februari 2012
Trådstartare
#12
Tack..  men har tappat orken,, du får köpa båda bilarna billigt om du vill smile

1 435 Inlägg
17 februari 2012
#13
Njaa har redan en bus34a smile
Senast redigerat av Alpinabiturbo (17 februari 2012)


9 Inlägg
18 februari 2012
Trådstartare
#14
Såg det smile jävligt skoj bil smile


Sök