Protection mode på slutsteget

1989ts
29 februari 2012 · 278 Inlägg

Det har uppstått ett litet problem med mitt ljud. Det gäller följande : mutant ascension 1 steg, kicker 2*12 baslåda. Jag har kopplat allt rätt, alla kablar. Jag fick först inte någon bas, men jag skruvade upp " gain lvl" lite och då gick det sen. Men en dag när jag skulle starta bilen och lyssna på ljudet så funkade det inte alls. Det är var bara stereon som funkade och alla säkringar var hela. Konstaterade att kabelskon till plus på batteriet satt dåligt och bytte den. Efter bytet så fick jag igång ljudet igen. När jag satte mig i bilen dagen därpå, vilket är idag då, så funkar det inte igen, bara stereon som funkar. Slutsteget lyser inte att det är igång, inte bas remouten heller. Då är min fråga... Vad är det för fel? Kan det vara batteriet som är dåligt och behöver laddas eller har jag dålig jord? Ska också nämna att på steget så sitter där totalt 200A, ström kabeln är säkrad med 300A. Jag fick klippa av lite på tjockleken på jord och strömkablarna för att don skulle gå in i slutsteget. Samt att strömkabeln skulle gå i säkringshållaren. Det är ett 53mm2 kabelkit. Spelar det någon roll om jag förminskat kabeln som jag gjort? Kan det påverka att steget går i Protection mode? Tacksam för svar!

/1989ts
1989ts
29 februari 2012 · 278 Inlägg

Kan vara att det är glapp i kabeln till säkringshållaren ( strömkabeln) märkte att den inte satt så bra. Ska testa att spänna fast den hårdare.

/1989ts
Spetan
29 februari 2012 · 245 Inlägg

jag har ett problem med mitt mutant steg! jag har bara bas i 40 minuter sen dör den.. sen slår den till nån gång ibland o under den tiden så går steget i protect mode ??? nån som vet??

när bilen inte är igång så har jag bass till batteriet dör, och när den är igång bara 40 min

MVH Spetan

If you dont live for something
you die for nothing
Volkswagen T3 "Kommissarien" (1987)
big-jepp
29 februari 2012 · 3 187 Inlägg

1989ts skrev:
Det har uppstått ett litet problem med mitt ljud. Det gäller följande : mutant ascension 1 steg, kicker 2*12 baslåda. Jag har kopplat allt rätt, alla kablar. Jag fick först inte någon bas, men jag skruvade upp " gain lvl" lite och då gick det sen. Men en dag när jag skulle starta bilen och lyssna på ljudet så funkade det inte alls. Det är var bara stereon som funkade och alla säkringar var hela. Konstaterade att kabelskon till plus på batteriet satt dåligt och bytte den. Efter bytet så fick jag igång ljudet igen. När jag satte mig i bilen dagen därpå, vilket är idag då, så funkar det inte igen, bara stereon som funkar. Slutsteget lyser inte att det är igång, inte bas remouten heller. Då är min fråga... Vad är det för fel? Kan det vara batteriet som är dåligt och behöver laddas eller har jag dålig jord? Ska också nämna att på steget så sitter där totalt 200A, ström kabeln är säkrad med 300A. Jag fick klippa av lite på tjockleken på jord och strömkablarna för att don skulle gå in i slutsteget. Samt att strömkabeln skulle gå i säkringshållaren. Det är ett 53mm2 kabelkit. Spelar det någon roll om jag förminskat kabeln som jag gjort? Kan det påverka att steget går i Protection mode? Tacksam för svar!

har du extra batteri till det steget?
har du testat att mäta spänningen på steget samt på batteriet? (mät även på remote ingången)
testa att bygla + plinten med remote plinten på steget, hoppar det inte igång då är det jord eller + kabeln det är fel på (eller trasigt steg)
vart har du jordat?

Honda civic "civicen" (1993)
Daniieel
29 februari 2012 · 160 Inlägg

mitt steg går i protection mode när jag laddar mitt bilbatteri och spelar samtidigt, kan de vara så att din bil lämnar för mycket ström ? smile

Varför hatar alla svenssons mig? :)
Volvo 945 "sponsad av tidans hemelktriska" (1994)
1989ts
29 februari 2012 · 278 Inlägg

big-jepp skrev:

1989ts skrev:
Det har uppstått ett litet problem med mitt ljud. Det gäller följande : mutant ascension 1 steg, kicker 2*12 baslåda. Jag har kopplat allt rätt, alla kablar. Jag fick först inte någon bas, men jag skruvade upp " gain lvl" lite och då gick det sen. Men en dag när jag skulle starta bilen och lyssna på ljudet så funkade det inte alls. Det är var bara stereon som funkade och alla säkringar var hela. Konstaterade att kabelskon till plus på batteriet satt dåligt och bytte den. Efter bytet så fick jag igång ljudet igen. När jag satte mig i bilen dagen därpå, vilket är idag då, så funkar det inte igen, bara stereon som funkar. Slutsteget lyser inte att det är igång, inte bas remouten heller. Då är min fråga... Vad är det för fel? Kan det vara batteriet som är dåligt och behöver laddas eller har jag dålig jord? Ska också nämna att på steget så sitter där totalt 200A, ström kabeln är säkrad med 300A. Jag fick klippa av lite på tjockleken på jord och strömkablarna för att don skulle gå in i slutsteget. Samt att strömkabeln skulle gå i säkringshållaren. Det är ett 53mm2 kabelkit. Spelar det någon roll om jag förminskat kabeln som jag gjort? Kan det påverka att steget går i Protection mode? Tacksam för svar!

har du extra batteri till det steget?
har du testat att mäta spänningen på steget samt på batteriet? (mät även på remote ingången)
testa att bygla + plinten med remote plinten på steget, hoppar det inte igång då är det jord eller + kabeln det är fel på (eller trasigt steg)
vart har du jordat?

Jag använder mig bara av ett batteri, det är jordat under baksätet, dock inte på bältespunkten. Vad gör man när man byglar? Tack för hjälpen iaf.

/1989ts
A-Dahlgren Dahlgren
29 februari 2012 · 450 Inlägg

Låter som att steget blir överhettat eller så är ditt batteri skrot.

1989ts
29 februari 2012 · 278 Inlägg

A-Dahlgren skrev:
Låter som att steget blir överhettat eller så är ditt batteri skrot.

Jag tror att jag kommit på vad felet ligger. Jag använde allt som följde med kabelkitet, så där ligger plast i säkringshållaren som koppartrådem ligger i, vilket innebär att steget får bara kontakt från toppen på kabeln. Så jag ska ta bort plast bitarna så kommer det nog gå bättre hehe.

/1989ts
Lonefox Bad music kills good sound
29 februari 2012 · 7 241 Inlägg

Daniieel skrev:
mitt steg går i protection mode när jag laddar mitt bilbatteri och spelar samtidigt, kan de vara så att din bil lämnar för mycket ström ? smile

Just i ditt fall kan dte vara överspänningsskydd som slår till eftersom en del laddare (främst äldre som saknar laddövervakning) kan kliva upp mot 16V på slutet då strömmen ur dem minskar....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
1989ts
29 februari 2012 · 278 Inlägg

Problemet är löst, det var den plastbiten jag nämnde tidigare. Tack för all hjälp.

/1989ts
Spetan
29 februari 2012 · 245 Inlägg

gött!! undra va som e mit problem.. sad

If you dont live for something
you die for nothing
Volkswagen T3 "Kommissarien" (1987)
MitZu
29 februari 2012 · 75 Inlägg

Spetan skrev:
gött!! undra va som e mit problem.. sad

Vad har du för grejer och hur har du kopplat?

1989ts
29 februari 2012 · 278 Inlägg

Spetan skrev:
gött!! undra va som e mit problem.. sad

Jag hade kollat alla kablar, så dom sitter ordentligt, sen att det är jordat riktigt. Ta ett mät instrument och mät på steget och sen på batteriet, har för mig att dom ska visa ungefär samma. Kolla säkringarna på steget och vid batteriet. Kolla även så batteriet inte behöver laddas:)

/1989ts
Spetan
29 februari 2012 · 245 Inlägg

1989ts skrev:

Spetan skrev:
gött!! undra va som e mit problem.. sad

Jag hade kollat alla kablar, så dom sitter ordentligt, sen att det är jordat riktigt. Ta ett mät instrument och mät på steget och sen på batteriet, har för mig att dom ska visa ungefär samma. Kolla säkringarna på steget och vid batteriet. Kolla även så batteriet inte behöver laddas:)

hmm tack smile börjar med detta:)

har en liten tanke på om steget e förstort så det behövs en kondensator som hjälper till hmm.. e dock bara ett 300Watts Mutant steeg

If you dont live for something
you die for nothing
Volkswagen T3 "Kommissarien" (1987)
Spetan
29 februari 2012 · 245 Inlägg

MitZu skrev:

Spetan skrev:
gött!! undra va som e mit problem.. sad

Vad har du för grejer och hur har du kopplat?

har bara en 12" Mutant bas och ett 300W Mutant steg kopplat på standard bateriet! hade inget sånthär problem i min Peugeot är väl bäst att tillägga  MVH !

If you dont live for something
you die for nothing
Volkswagen T3 "Kommissarien" (1987)
1989ts
29 februari 2012 · 278 Inlägg

Spetan skrev:

1989ts skrev:

Spetan skrev:
gött!! undra va som e mit problem.. sad

Jag hade kollat alla kablar, så dom sitter ordentligt, sen att det är jordat riktigt. Ta ett mät instrument och mät på steget och sen på batteriet, har för mig att dom ska visa ungefär samma. Kolla säkringarna på steget och vid batteriet. Kolla även så batteriet inte behöver laddas:)

hmm tack smile börjar med detta:)

har en liten tanke på om steget e förstort så det behövs en kondensator som hjälper till hmm.. e dock bara ett 300Watts Mutant steeg

Vad är det för något kopplat till steget? Vad e det för ett steg? Monoblock? Fler kanaler ? Vad har du för kablar?

/1989ts
Spetan
29 februari 2012 · 245 Inlägg

Köpte de 3 månader begangnat! kommer från media markt ett Mustant set! ett enkanals steg  8kvadrats kablar från biltema (deras set)

If you dont live for something
you die for nothing
Volkswagen T3 "Kommissarien" (1987)
Spetan
29 februari 2012 · 245 Inlägg

Förstår inte en sak dock! varför går det jätte bra när bilen inte är igång?? det är bass hela tiden till batteriet dör!

men när bilen är igång så går det inte längre än MAX 40 min om ja har tur!

If you dont live for something
you die for nothing
Volkswagen T3 "Kommissarien" (1987)
1989ts
29 februari 2012 · 278 Inlägg

Spetan skrev:

MitZu skrev:

Spetan skrev:
gött!! undra va som e mit problem.. sad

Vad har du för grejer och hur har du kopplat?

har bara en 12" Mutant bas och ett 300W Mutant steg kopplat på standard bateriet! hade inget sånthär problem i min Peugeot är väl bäst att tillägga  MVH !

Okej , tror inte att steget är " för stort" det ska kunna spela med det du har. Hur många kanaler är steget på?

/1989ts
Spetan
29 februari 2012 · 245 Inlägg

1989ts skrev:

Spetan skrev:

MitZu skrev:

Vad har du för grejer och hur har du kopplat?

har bara en 12" Mutant bas och ett 300W Mutant steg kopplat på standard bateriet! hade inget sånthär problem i min Peugeot är väl bäst att tillägga  MVH !

Okej , tror inte att steget är " för stort" det ska kunna spela med det du har. Hur många kanaler är steget på?

ne de tror inte ja heller ! det är bara en kanal Mvh

If you dont live for something
you die for nothing
Volkswagen T3 "Kommissarien" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang