Mätarhus audi a4 b5 -96

ohlsander
27 mars 2012 · 22 Inlägg

Tjenare, ny här men tänkte fråga om någon visste hur jag byter mätarhus och vart jag möjligen får tag på ett nytt, har ont om lysande lampor och skulle fråga om någon vet om man kan byta den röda färgen till blå hade jag tänkt mej, tacksam för svar.

it_mutt Avstängd
27 mars 2012 · 10 388 Inlägg

Skroten lär ju ha ett "nytt" åt dig, se bara till att du får ett som hör hemma på din bil. Du ska ha med klocka utan siffror (dvs generation 1).

Generation 2 har 3,6,9 & 12 utmarkerat och generation 3 har digital klocka, dessa, dvs gen. 2 & 3 passar -inte- på din kärra

Går säkert, hur vet jag inte, lär väl ligga någon röd färgfilm i själva huset, och det GÅR säkert att plocka ut. Personligen tycker jag dock det röda är galet trevligt när det är mörkt.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
ohlsander
27 mars 2012 · 22 Inlägg

bra att veta, jo de röda är inget fel på men nu har jag skaffat mej en blå a4 så det skulle vara lite "häftigare", men vilket som hur får jag ut själva huset ?

it_mutt Avstängd
27 mars 2012 · 10 388 Inlägg

Lossa ramen som sitter runt rattens översida vid instrumentpanelen, sen viker du ner den räfflade plastskärmen och skruvar hur de 2 skruvarna (tror det är torx) som sitter på instrumentpanelens undersida.

Sen drar du bara fram panelen och lossar de 4 kontakterna (dom 2 stora har lila clips du måste lossa lite på först. sen är det bara lyfta ur den...vill jag ha för mig (inte gjort detta på ett bra tag)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
ohlsander
27 mars 2012 · 22 Inlägg

okey, då tackar jag för hjälpen, hör väll av mej om de blir nå problem.

bmwolle S13 owner
7 augusti 2012 · 149 Inlägg

tänkte kolla lite hört att om man tar ur instrumenthuset och sätter tillbaka de igen så kommer inte bilen gå att starta , jag har en audi a4 97 och vill fixa till de lite men är inte så sugen på att åka in och koda om nyckeln för att sätta s4 ringar, någon som vet?

it_mutt Avstängd
7 augusti 2012 · 10 388 Inlägg

Stämmer inte

- - Edit - -

Ok, lite klent svar kanske

Det stämmer inte. Hade mitt ute på 97an ett antal gånger, så det ska inte vara några problem alls


(Även haft det ute på en A6 99 och 02 utan problem)

Senast redigerat av it_mutt (7 augusti 2012)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
bmwolle S13 owner
7 augusti 2012 · 149 Inlägg

ok tack big_smile

it_mutt Avstängd
8 augusti 2012 · 10 388 Inlägg

bmwolle skrev:
ok tack big_smile

Det enda jag vet (eller åtminstone kommer på såhär på rak arm) som folk haft problem med är ju lysande airbaglampor osv, och det som resultat av att tändningen slagits på med kombiinstrumentet bortkopplat

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang