Hej m-lower!
Kolla på kablarna till kupèfläkten, finns det 2st tjocka kablar, ena röd och ena som är blå?
I så fall, den röda ger 12v (plus) direkt från batteriet och den blåa varierar mellan 0-11 volt (plus) och den kommer från regulatorn och den varierar beroende på den önskade fläkthastigheten.
Ta bort den blå sladden från motorn och byggla med en testkabel mellan den blåa kabelns motor terminal och aluminium fläkthuset (dvs jorda terminalen med motorn). Motorn ska köras i full hastighet. Om den inte gör så, kontrollera (med en multimeter) att det finns +12 V mellan den röda terminalen och jord. Om det inte finns 12V där då är ett problem med kabeldragning. Om det finns 12V då har problemet att göramed själva fläktmotorn.. Om motorn går på full fart, är det fläktregulatorn som har pajat.
ACC felkoder på en Mercedes MÅSTE raderas, det går inte att bara fixa problemet. Mercedes never forgets.
Lycka till. -Henry
PS: Det kan alltid vara annorlunda än jag skrev, men det är ganska standard på Mercedes bilar...
Jag heter AutoCool. Can you .se why?