OverBoosted skrev:
Har du råd så visst, Men räkna med dyra reprationer och extrem soppa förbrukning.
rost lider dom också av, nästan omöjligt att hitta en rostifri.
Det är riktiga känsliga motor. känsligt tändsystem. och elkablar och hela motorelhärva kan brännas.. likaså är lådorna känsliga. samt fram och bakvagnen. Inköpet är billiga delen i inköpet utav en e55. försäkringen är också svindyr.
Men det är coola bilar om man lyckas hitta en rostfri samt har råd att hålla den rullande med ägande kostnader och reparationer.
/FD-ägare
Oj ska du inte ta i lite mer??
Jag har ingen E55 men jag har en likvärdig bil med samma motor.
Reperationer är inte alls värre än till någon annan bil i den här klassen, snarare tvärt om på dom grejjer jag köpt.
Service osv till min går på samma pris som till en volvo v70 vilket får anses okej.
Dom ligger som någon annan tidigare sa runt 1,2 - 1,3 lite blandat. Men det är svårt att låta bli att gasa vilket drar upp snittet. Min brukar ligga på 1,5 mestadels stad och lite gas här och där..
Motorn är skottsäker det är samma motor som merca kört med i typ alla modeller under lång tid.
Lådan är det heller inget fel på, mercedes har alltid haft bra automatlådor och den i e55 är inget undantag.
Försäkringen på amg bilarna brukar heller inte skilja nämnvärt mot en volvo v70.. Min bil kostar 12 tusen helår helför på mig 22 år. E55 borde vara betydligt billigare.
LMM är dock ett vanligt fel på gamla e55. Vid stillastående och esp off ska bilen vid fullgas utan problem dra däckspinn på torr assfalt någon meter utan att man bromsar. Har den problem med det så är troligen LMM trasig.
Någon nämde att E55an inte var så snabb som man kan tro, med största sanorlikhet var LMM trasig på den bilen.
Det är som sagt väldigt vanligt på dessa.
Sedan får du som tidigare sagt passa dig för rosten. Borde finnas fräsha iomed att inte alla kör AMG på vintern.