Sotiga tändstift problem!?!?

kontrasttt
20 maj 2012 · 36 Inlägg

Tjena!

Har en 740 -87 Med rejält sotiga tändstift, Någon som vet hur ja åtgärdar detta? Kan de ha något att göra med knackgivarn? För min är helt paj nämligen tongue

Tack på förhand!

Mvh// Philip

dawwe ...has left the building...
20 maj 2012 · 4 474 Inlägg

Varför tror du att det finns en "knack-sensor"? Har Volvo satt dit den för att de råkade ha ett antal 100000 sådan givare som skräpade på hyllan? Eller kan det ha varit som så att de råkade gänga ett hål för mycket i motorn o kände sig tvungna att "skruva dit något"? Eller kan det vara som så att den verkligen fyller en funktion o backar tändningen precis när den är på väg att börja "spika" (knacka, som egentligen betyder att förbränningen sker explosionsartat, inte bra för kolvarna tex...). Även om givar-byte inte får dina stift att bli "gyllenbruna" så skulle jag rekommendera att byta sensorn, kan vara som så att motorn går i nån form av "felsäkert" läge o det är därför den sotar o drar ännu mer bränsle än den borde...Torra sotiga stift tyder på fet blandning i regel.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
kontrasttt
20 maj 2012 · 36 Inlägg

Ok tack för svar ska genast byta den! E de bara att trycka på den nya, eller måste man skruva å ha sig?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang