Vad är det bästa du vet i trafiken?

Mervolic Yawn...
16 juli 2012 · 3 151 Inlägg

Masquerade skrev:
Timing! Finns inget som slår en heldag av gröna ljus.

Det är lustigt, det där. Vissa dagar har man ett jäkla flyt, men andra dagar får man stå och vänta i evigheter...hmm

Ljepone skrev:
Det "bästa" i trafiken är väl när man efter en veckodag lockas av frihetskänslan i att sätta sig i en bil och bara köra rakt ut på motorvägen...

Helt rätt, det är skönt att bara köra utan mål. Fort, men i precis lagom hastighet ändå. Helt ensam på vägen. Det är king! cool

jocke855R Fullvärdig medlem i NordicR
10 augusti 2012 · 119 Inlägg

igår när jag va inne i växjö för lite ärenden (bor egentligen en bit utanför) och jag kommer upp till ett köpcentrum, där står 5-6 personer och arbetar med att lägga sten eller vad dem nu höll på med tongue alla bara slutar arbeta när jag kommer och alla riktigt vrålglor och lägger fram ett litet leende smile älskar sånna saker! haha big_smile

Go Hard Or Go Home
_DamnIt R1 driver!
10 augusti 2012 · 5 128 Inlägg

Det enda som är bra i trafiken, är när man kör på en helt tom väg, och slipper alla puckon som tyvärr kör bil!

trippelturbo Trucker
10 augusti 2012 · 2 710 Inlägg

_DamnIt skrev:
Det enda som är bra i trafiken, är när man kör på en helt tom väg, och slipper alla puckon som tyvärr kör bil!

Det har faktiskt hänt mig, nästan iaf! En sön, runt kl 03-04, hem från sthlm (tradare), tror fan att jag såg sammanlagt tio bilar på 12 mil. O tro fan att jag stannade några minuter längs E18 bara för att känna tystnaden o lugnet! Kan tänka mig att dom som bor på landet oxå trivs där tongue

Fart missbrukare
it_mutt Avstängd
10 augusti 2012 · 10 388 Inlägg

trippelturbo skrev:

_DamnIt skrev:
Det enda som är bra i trafiken, är när man kör på en helt tom väg, och slipper alla puckon som tyvärr kör bil!

Det har faktiskt hänt mig, nästan iaf! En sön, runt kl 03-04, hem från sthlm (tradare), tror fan att jag såg sammanlagt tio bilar på 12 mil. O tro fan att jag stannade några minuter längs E18 bara för att känna tystnaden o lugnet! Kan tänka mig att dom som bor på landet oxå trivs där tongue

Låter som näst sista turen "hem" från STHLM för mig, 8 fordon (bilar o lastbilar) på de sista 17 milen smile

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
_DamnIt R1 driver!
10 augusti 2012 · 5 128 Inlägg

Som taxichaufför som är bästa tiden att köra vid 4-5 på morgonen, då är det lugnt och skönt! smile

trippelturbo Trucker
10 augusti 2012 · 2 710 Inlägg

it_mutt skrev:

trippelturbo skrev:

_DamnIt skrev:
Det enda som är bra i trafiken, är när man kör på en helt tom väg, och slipper alla puckon som tyvärr kör bil!

Det har faktiskt hänt mig, nästan iaf! En sön, runt kl 03-04, hem från sthlm (tradare), tror fan att jag såg sammanlagt tio bilar på 12 mil. O tro fan att jag stannade några minuter längs E18 bara för att känna tystnaden o lugnet! Kan tänka mig att dom som bor på landet oxå trivs där tongue

Låter som näst sista turen "hem" från STHLM för mig, 8 fordon (bilar o lastbilar) på de sista 17 milen smile

Vart bor du?

Fart missbrukare
it_mutt Avstängd
10 augusti 2012 · 10 388 Inlägg

trippelturbo skrev:

it_mutt skrev:

trippelturbo skrev:

Det har faktiskt hänt mig, nästan iaf! En sön, runt kl 03-04, hem från sthlm (tradare), tror fan att jag såg sammanlagt tio bilar på 12 mil. O tro fan att jag stannade några minuter längs E18 bara för att känna tystnaden o lugnet! Kan tänka mig att dom som bor på landet oxå trivs där tongue

Låter som näst sista turen "hem" från STHLM för mig, 8 fordon (bilar o lastbilar) på de sista 17 milen smile

Vart bor du?

Skåne, så det var från Jönköping och E4:an söderut

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
trippelturbo Trucker
10 augusti 2012 · 2 710 Inlägg

it_mutt skrev:

trippelturbo skrev:

it_mutt skrev:

Låter som näst sista turen "hem" från STHLM för mig, 8 fordon (bilar o lastbilar) på de sista 17 milen smile

Vart bor du?

Skåne, så det var från Jönköping och E4:an söderut

Haha, är det vanligt att de blir så tomt?

Fart missbrukare
it_mutt Avstängd
10 augusti 2012 · 10 388 Inlägg

trippelturbo skrev:

it_mutt skrev:

trippelturbo skrev:

Vart bor du?

Skåne, så det var från Jönköping och E4:an söderut

Haha, är det vanligt att de blir så tomt?

Mnjaäe, iofs, kör alltid hem "mitt i natten", men det händer, efter typ 23 (verkar vara det magiska klockslaget) så brukar det bli rätt tomt hela vägen från sthlm faktiskt.

Men, det är väl enda gången det varit -så- tomt iofs

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
trippelturbo Trucker
10 augusti 2012 · 2 710 Inlägg

it_mutt skrev:

trippelturbo skrev:

it_mutt skrev:

Skåne, så det var från Jönköping och E4:an söderut

Haha, är det vanligt att de blir så tomt?

Mnjaäe, iofs, kör alltid hem "mitt i natten", men det händer, efter typ 23 (verkar vara det magiska klockslaget) så brukar det bli rätt tomt hela vägen från sthlm faktiskt.

Men, det är väl enda gången det varit -så- tomt iofs

För min del har de ofta varit runt 03-04, då de varit nästan skrämmande tomt.

Har kört personbil några gånger oxå, då lovar jag att jag var hemma snabbt! wink farthållare i "lämplig" fart smile

Fart missbrukare
Mervolic Yawn...
10 augusti 2012 · 3 151 Inlägg

Här uppe i norr känns det som om vägarna alltid är tomma, haha. I alla fall om man jämförm ed hur det är söderut.

trippelturbo Trucker
10 augusti 2012 · 2 710 Inlägg

Mervolic skrev:
Här uppe i norr känns det som om vägarna alltid är tomma, haha. I alla fall om man jämförm ed hur det är söderut.

Jag har bott i Luleå och jag lovar, det går inte att jämföra trafiken där i norr som här i mellansverige. Jag har själv suttit 1.5tim i kö.

Fart missbrukare
Mervolic Yawn...
10 augusti 2012 · 3 151 Inlägg

trippelturbo skrev:

Mervolic skrev:
Här uppe i norr känns det som om vägarna alltid är tomma, haha. I alla fall om man jämförm ed hur det är söderut.

Jag har bott i Luleå och jag lovar, det går inte att jämföra trafiken där i norr som här i mellansverige. Jag har själv suttit 1.5tim i kö.

Ja, det är grymt stor skillnad. Har bott i Stockholm, så jag vet vad du menar. smile

OpelP1
10 augusti 2012 · 1 412 Inlägg

Det är härligt när det är helt tomt på vägen.
Jag åkte upp till rättvik för att hämta en motor för några år sedan, åkte vid 4 på lördag morgon och åkte i 2 timmar innan jag mötte första bilen.  smile

it_mutt Avstängd
10 augusti 2012 · 10 388 Inlägg

Inte för inte man kör hem miss i nassen smile,


- - Edit - -

Tror jag sagt det tidigare, men att komma strax söder om ödeshög och köra söderut (mot jönköping då)  en sommarnatt är en sjukt vacker syn. Måste tillhöra en av de vackrare bitarna E-väg vi har

Senast redigerat av it_mutt (10 augusti 2012)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Mack Forum- och sitemoderator
10 augusti 2012 · 26 183 Inlägg

it_mutt skrev:
Inte för inte man kör hem miss i nassen smile,


- - Edit - -

Tror jag sagt det tidigare, men att komma strax söder om ödeshög och köra söderut (mot jönköping då)  en sommarnatt är en sjukt vacker syn. Måste tillhöra en av de vackrare bitarna E-väg vi har

Då tillägger jag med att säga en vacker sommarmorgon, med den nyuppkomna solen i ryggen, köra upp från E14 och komma över krönet vid Körfältet här i Östersund, och se fjällen med snön fortfarande ligga kvar i fjärran.
Det är en otroligt vacker syn, och nåt som ger en en väldig sinnesfrid.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
trippelturbo Trucker
11 augusti 2012 · 2 710 Inlägg

OpelP1 skrev:
Det är härligt när det är helt tomt på vägen.
Jag åkte upp till rättvik för att hämta en motor för några år sedan, åkte vid 4 på lördag morgon och åkte i 2 timmar innan jag mötte första bilen.  smile

Älskar såna stunder smile

Fart missbrukare
Jimmi88 Utlandsboende
31 oktober 2012 · 37 Inlägg

En riktigt jävlig kall och hal vinter, snöstorm så man knappt ser en meter framför sig uppe i dalarna.
Jag körde ned för en backe på riksväg 70, ser att det är stopp i trafiken och bromsar, men icke-sa-nicke, jag gled som en inoljad dildo ned för backen, lyckades styra lite grann med volvo 855 som jag hade då, kom ut på en utfart och gled rakt mot en stor fet skyltstolpe, bilen gled sakta men säkert över stolpen och jag svor och spottade med ilskan av tusen solars kraft då jag var bombsäker på att jag hade förstört hela fronten!!
Bilen stannade till slut och ur kliver jag arg som adolf tills jag får syn på fronten, INTE EN REPA. Stolpen var både krökt och avryckt men bilen såg precis ut som innan.
Efter en psykotisk skrattattack satte jag mig i bilen och fiskörde hem till mamma och åt pannkakor med jordgubbsylt, underbar dag.

Andreas34
31 oktober 2012 · 188 Inlägg

det bästa som finns är folk som vet vad lämpligt avstånd är och att de flesta folk med yrke att köra lastbil är förstående och tacksamma i trafiken. På grund av valet jag gjort att åka veteranbil så går det inte att ligga 100-110 mer än någon kortare stund och behaglig marchfart är runt 70-80. släpper man om en lastbil för att man vet att dom har ett schema att följa så brukar det uppskattas med ett tack och detta kan göra en glad för stunden.

men personbilar i trafiken är bara otacksamma och ska fram till vilket pris och så fort som möjligt och när dom ligger mitt i arslet så funderar man på om det är så svårt att åka 5 minuter tidigare istället för att stressa och kanske inte komma fram alls. likadant när det är stopp i trafiken och det görs omkörningar på väggrenen bara för att komma fram.

Kanske blev lite åt fel håll men jag tycker att fler folk ska uppskatta och hjälpa varandra i trafiken. jag stannar hjärna och hjälper någon efter vägen och hoppas att den dag jag står där är det någon som stannar och hjälper mig.

Det som jag gjort för att hjälpa till var en natt när jag var påväg hem, klockan var väl runt halv tre och det står en äldre herre med punktering mitt ute i skogen. han var på besök från en annan stad och kände ingen i området pluss att vid denna vägsträcka finns ingen motagning på mobilen. han hade inget reservhjul men jag hade gamla däck låg i bagaget son jag inte hade plockat ur och dessa var samma bultcirkel som på hans bil. bytte däcket åt han och han tog upp pengar och skulle ge mig, jag sa då att det är inte növändigt utan jag tar hans trasiga däck och han får det däcket som jag nyss skruvat dit på hans bil. vet inte hur många gånger han sa tack men det kändes att han verkligen menade det. den natten kunde jag sova gott och veta att jag hjälpt någon som behövde hjälp.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang