Vad är det bästa du vet i trafiken?

simlar
31 oktober 2012 · 5 548 Inlägg

Det bästa jag vet är:
Hjälpa folk som står vid vägrenen/diket, riktigt härlig känsla att få lite uppskattning när man hjälper andra människor.

Få hjälp de få gånger man själv behöver hjälp ute på vägarna.

Köra på en härligt vit och fin vinterväg en solig vårdag.

Men det absolut bästa är att vara ute med bilen runt kl 3-4 en sommarnatt, helt tomt på vägarna och det är så härligt ljust och fint ute. Man kan hålla sin egna fart och bara njuta av själva bilkörningen. big_smile

Senast redigerat av simlar (31 oktober 2012)

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
MarcusL #2573
31 oktober 2012 · 1 489 Inlägg

* Släppa ut bussar ifrån hållplatser brukar resultera i glada miner smile

* Alltid tänka på att inte köra för långt fram vid rödljus, kommer det en lastbil/buss som behöver ta ut svängen är det bra om man kan ge plats till denne.

* När man ligger bakom en tungt lastad timmerbil t.ex som ligger 20-30km/h under hastighetsbegränsningen och som signalerar med blinkers när det är fritt och köra om gör iaf mig mycket glad ;-)

* Folk som vet vad blixtlåsprincipen går ut på, inte störst går först utan man visar varandra hänsyn i trafiken

* Använd alltid blinkers! Extremt jobbigt med folk som inte kan använda sig av blinkers när dom kör ut från rondeller mm, blir alltid lika glad när man möter någon som kan trafikregler och blinkar i tid så man kan planera körningen

Marcus

• Även den starka måste ta i när han skiter
volvodrajvor
1 november 2012 · 313 Inlägg

Att rasta feta bilar wink

Senast redigerat av volvodrajvor (1 november 2012)

Volvo C70 T5 "RR70" (2000)
Noart Cykelhatande yrkeschaufför.
1 november 2012 · 241 Inlägg

simlar skrev:
Det bästa jag vet är:
Hjälpa folk som står vid vägrenen/diket, riktigt härlig känsla att få lite uppskattning när man hjälper andra människor.

Få hjälp de få gånger man själv behöver hjälp ute på vägarna.

Köra på en härligt vit och fin vinterväg en solig vårdag.

Men det absolut bästa är att vara ute med bilen runt kl 3-4 en sommarnatt, helt tomt på vägarna och det är så härligt ljust och fint ute. Man kan hålla sin egna fart och bara njuta av själva bilkörningen. big_smile

Allt det ovan. Som tidningsbud så får man se en hel del vackra soluppgångar mitt ute i ingenstans.big_smile

DusanMandick Random Hero
2 november 2012 · 4 047 Inlägg

när man får möte av en 70 årig tant i en rondell.... de bästa som hänt mig i trafiken, skratta oavbrutet i en kvart

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Pim_Pim
2 november 2012 ·

När alla stoppklossar är borta från vägen, det är de bästa jag vet.

granadadr
2 november 2012 · 7 305 Inlägg

DusanMandick skrev:
när man får möte av en 70 årig tant i en rondell.... de bästa som hänt mig i trafiken, skratta oavbrutet i en kvart

skadeglädje? tongue

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
jetta16v
2 november 2012 · 1 534 Inlägg

Roligt att läsa inläggen i denna tråd, speciellt den med 70-åriga tanten, vet inte varför det var så kul men din reaktion är nog roligast DusanMandick lol

Kom på en sak som hände mig för ett antal år sen när man hade tagit studenten och hade tagit ett jobb som innebar 1½ timmes enkel resa för att jobba i Eskilstuna.

Hursom, fick låna en gammal bil av chefen, en sån gammal blå skabbig Renault skåpbil, var påväg men missade att tanka(kommer inte ihåg om mätaren fungerade eller ej), jag fick i alla fall stopp mellan bålsta och enköping på den långa rakan efter bron(ni som kört e18 mot Oslo vet var jag menar).
Bilen puttrade sig fram PRECIS till en "poliskontrollplats", sen gick det inte mer, så lite tur i oturen.
Kände mig rätt så stressad då så jag kommer inte ihåg detaljerat, men jag har för mig en lastbilschaffis stannade bakom, kom o frågade om jag behövde hjälp, det var nog inte jag som frågade har jag för mig.
En riktig schysst herre som körde mig till Statoil-macken i enköping och släppte av mig där, sen hade jag flyt o kunde låna en dunk, fylla på bensin och raggade till mig skjuts tillbaka, några som till slut skulle mot Stockholm.
De släppte mig av mig på motorvägen nästan i höjd med där jag fick stopp, fick gå några minuter, men jag var så tacksam över den hjälp man fått och kunde sen åka vidare.

Tummen upp för alla som hjälper till i trafiken på det sättet wink

Nitro
2 november 2012 · 330 Inlägg

när de skiftar till grönt ljus hela vägen

granadadr
2 november 2012 · 7 305 Inlägg

jetta16v skrev:
Roligt att läsa inläggen i denna tråd, speciellt den med 70-åriga tanten, vet inte varför det var så kul men din reaktion är nog roligast DusanMandick lol

Kom på en sak som hände mig för ett antal år sen när man hade tagit studenten och hade tagit ett jobb som innebar 1½ timmes enkel resa för att jobba i Eskilstuna.

Hursom, fick låna en gammal bil av chefen, en sån gammal blå skabbig Renault skåpbil, var påväg men missade att tanka(kommer inte ihåg om mätaren fungerade eller ej), jag fick i alla fall stopp mellan bålsta och enköping på den långa rakan efter bron(ni som kört e18 mot Oslo vet var jag menar).
Bilen puttrade sig fram PRECIS till en "poliskontrollplats", sen gick det inte mer, så lite tur i oturen.
Kände mig rätt så stressad då så jag kommer inte ihåg detaljerat, men jag har för mig en lastbilschaffis stannade bakom, kom o frågade om jag behövde hjälp, det var nog inte jag som frågade har jag för mig.
En riktig schysst herre som körde mig till Statoil-macken i enköping och släppte av mig där, sen hade jag flyt o kunde låna en dunk, fylla på bensin och raggade till mig skjuts tillbaka, några som till slut skulle mot Stockholm.
De släppte mig av mig på motorvägen nästan i höjd med där jag fick stopp, fick gå några minuter, men jag var så tacksam över den hjälp man fått och kunde sen åka vidare.

Tummen upp för alla som hjälper till i trafiken på det sättet wink

joo,, jag ställer upp om jag kan iaf wink 2 ggr har jag hjälpt till vid punktering,, då jag ALLTID har riktig domkraft å verktyg i bilen smile

Mack Forum- och sitemoderator
2 november 2012 · 26 186 Inlägg

Nitro skrev:
när de skiftar till grönt ljus hela vägen

Gröna vågen är en ganska skön känsla ja, haha.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
AD_ Biltokig ingenjör
4 november 2012 · 1 159 Inlägg

Som många har skrivit tidigare, hjälpsamhet är nog bland det bästa smile
Senast idag hände detta:
Kör på en sträcka som stundtals är lite svår att köra om på. Ligger länge bakom en långtradare, visar lite smått att jag vill köra om utan att överdriva. Sedan efter ett tag så blinkar denne höger för att visa att det är fritt. Jag kör om och blinkar höger-vänster-höger som tack, får då ljustuta tillbaka. Då känner jag mig riktigt glad smile

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk
BMW 525i Touring "M-technik" (1996)
Stripz Voodoo
4 november 2012 · 1 444 Inlägg

jag i trafiken

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum
Audi 100 avant "Slammed" (1993)
Volkswagen Jetta Ls "Bettzy" (1981)
jetta16v
9 november 2012 · 1 534 Inlägg

Navkapsel skrev:
I veckan var det dags igen...

Två magra män på lika tunn cykel, trånga dräkter och röven rätt upp i luften cyklar i bredd trots möte och bilar bakom på väl trafikerad väg. Vägen är allmänt sliten och ojämn.
Precis brevid vägen finns en helt ny cykelbana i toppklass...

Du skriver i fel tråd, du skall nog skriva i "värsta"-tråden..

Navkapsel
9 november 2012 · 4 637 Inlägg

jetta16v skrev:

Navkapsel skrev:
I veckan var det dags igen...

Två magra män på lika tunn cykel, trånga dräkter och röven rätt upp i luften cyklar i bredd trots möte och bilar bakom på väl trafikerad väg. Vägen är allmänt sliten och ojämn.
Precis brevid vägen finns en helt ny cykelbana i toppklass...

Du skriver i fel tråd, du skall nog skriva i "värsta"-tråden..

Tack för påpekandet! lol
Blev lite lagom fel...

Evildan
9 november 2012 ·

Stripz skrev:
jag i trafiken

Då är vi två om detta cool


#6

Navkapsel
9 november 2012 · 4 637 Inlägg

M103 skrev:
Att släppa en snygg tjej över gatan och så ler hon eller vinkar eller nåt när hon går över. Det är kul.

Jo, riktigt mysigt!

Backstream
9 november 2012 · 168 Inlägg

medtrafikanter som faktiskt kan trafikreglerna och som INTE kör 38 på 50väg o.s.v.

OpelP1
9 november 2012 · 1 412 Inlägg

Navkapsel skrev:

M103 skrev:
Att släppa en snygg tjej över gatan och så ler hon eller vinkar eller nåt när hon går över. Det är kul.

Jo, riktigt mysigt!

Att inte släppa en ful tjej över gatan så hon pekar finger är ännu bättre! loltongue

henkaae
9 november 2012 · 230 Inlägg

Svarva till gummit en skvätt bland folk lär väll vara de bästa (:

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang