3333
Sök

Volvo v70 glt kamrems nollnings problem

Volvo 4 life
347 Inlägg
2 juli 2012
Trådstartare
#1
Jag har ett problem med  veven  finns  ingen nolling på den  inge märke alls titta runt hela  drevet nu men hittar inget.
Men nu är de  så att jag har juh toppenborta från denna  bil.
Så  hur ska kolvarna vara  så kan man noll på de sättet oxå om jag inte  är  ute  å cyklar nu.
1a kolven  närmast kamen  så räknar jag  tacksam  för allt hjälp nu  smile

2 712 Inlägg
2 juli 2012
#2
Om jag inte minns helt fel från vad de sa i skolan så ska du t ex lossa ett tändstift kör försiktigt ner en skruvmejsel så den vilar på kolven, vrid sen så att den åker upp. precis när den vänder så har du ju övre död läge. tror det är där man skulle kunna montera remmen också..

Är inte exakt 100 på detta.

Mvh

Plötsliga stoppet är det som dödar..

Volvo 4 life
347 Inlägg
2 juli 2012
Trådstartare
#3
amoreex skrev:
Om jag inte minns helt fel från vad de sa i skolan så ska du t ex lossa ett tändstift kör försiktigt ner en skruvmejsel så den vilar på kolven, vrid sen så att den åker upp. precis när den vänder så har du ju övre död läge. tror det är där man skulle kunna montera remmen också..

Är inte exakt 100 på detta.

Mvh

okej  så 1ans kolv ska vara  högläge  då  alltså 
Behöver inte köra ner nån skruvmejsel  för jag toppen bort  monterad  pga av  topp packningen hade  gått i den.
Men jag väntar  å  se  vad fler  säger om detta.  Annars e de inge mer  än testa detta

2 712 Inlägg
2 juli 2012
#4
Ring till en Volvo verkstad och fråga vad de säger om att?

Är ganska säker att det är så men det skadar ju inte att fråga en volvo verkstad som jobbar med det?

Plötsliga stoppet är det som dödar..

278 Inlägg
2 juli 2012
#5
volvocola skrev:
amoreex skrev:
Om jag inte minns helt fel från vad de sa i skolan så ska du t ex lossa ett tändstift kör försiktigt ner en skruvmejsel så den vilar på kolven, vrid sen så att den åker upp. precis när den vänder så har du ju övre död läge. tror det är där man skulle kunna montera remmen också..

Är inte exakt 100 på detta.

Mvh

okej  så 1ans kolv ska vara  högläge  då  alltså 
Behöver inte köra ner nån skruvmejsel  för jag toppen bort  monterad  pga av  topp packningen hade  gått i den.
Men jag väntar  å  se  vad fler  säger om detta.  Annars e de inge mer  än testa detta

Har gjort det på ett flertal b230 så det bör ju funka på v70 också smile

2 712 Inlägg
2 juli 2012
#6
Motorn jag gjorde det på var någon B motor .. mer vet jag inte var en gammal risig volvo motor iaf smile

Plötsliga stoppet är det som dödar..

Volvo 4 life
347 Inlägg
2 juli 2012
Trådstartare
#7
amoreex skrev:
Motorn jag gjorde det på var någon B motor .. mer vet jag inte var en gammal risig volvo motor iaf smile

detta är juh t5motorn  hehe  inte nån  b230 4a  smile

8 252 Inlägg
2 juli 2012
#8
På femmorna kan man I-N-T-E gå efter att ettans kolv står i topp. Med ettan i topp så har man missat 0-läget rejält.

Har man inte tolk till vevaxeln så nollar med med märket på oljepumpen och på drevet till kamremmen (inte det till aggregatremmen!) på vevaxeln.


Volvo 4 life
347 Inlägg
2 juli 2012
Trådstartare
#9
Marlboroman skrev:
På femmorna kan man I-N-T-E gå efter att ettans kolv står i topp. Med ettan i topp så har man missat 0-läget rejält.

Har man inte tolk till vevaxeln så nollar med med märket på oljepumpen och på drevet till kamremmen (inte det till aggregatremmen!) på vevaxeln.

Tack  för redigt svar nu vet hur jag ska göra får putsa  upp lite  dära iaf  märkningen kommer  fram. 
Håller  på bli smått tokig på detta bara


Sök