Tjena! Tänkte jag skulle slänga upp en tråd om mitt lilla sidoprojekt! Som någon säkert vet håller jag redan på att spårar med en VW, men må ju ha nått att glida under tiden!
Det handlar alltså om en Jetta mk1 (82:a som är uttagen i slutet på 81). Hittade den på blocket som reservdelsbil då den saknade batteri, generator och framkofångare. Bilen hade endast gått 13k mil, och var endast tre ägare innan mig. Han jag köpte den av, hans mor och den som hämtade ut den från bilhallen i Strömsund var hans mors svärfar. Har alltså gått i Strömsund hela livet.
Som sagt så låg den ute som reservdelsbil, ringde och hörde med honom och skicket var väl sådär sa han. Dålig lack (urskinen som tusan, såg man på annonsbilden också), lätt krockskadad vänster fram och saknar handtag på förardörren. Men för det priset så var det bara till att hyra en trailer och åka iväg!
Väl framme stod en klarröd Jetta framför mig! Anledningen var att det verkligen öste ner regn! Provstartade den och visst fasiken gick den som den skulle! Var bara till att byta pengar mot bil, lasta och åka hemåt!
Lets go!
Här är alltså annonsbilden, "nog fasiken går det att rädda" tänkte jag!
Lastat och på väg hemåt.
Såhär ser den alltså ut. Sjukt matt i lacken och högre än ett hus.
Krockskadad vänster fram, så måste försöka hitta en skärm.
Ser lite less ut, men det ska vi ändra på!
Bakdelen som synes.
Närmare bild på skadan, kanske går att smida till om man inte hittar en skärm.
Eftersom att förra ägaren har 4 hundar så såg den inte så jätterolig ut på insidan. Men det ska jag väl kunna ordna. Rev ut hela inredningen (inga bilder, tänkte att det inte var så roligt att se), och började tvätta mattorna. Använde även diskmedel och borste samt spolade ur dem grundligt så de luktar lite godare också!
Har även börjat slipa bort rost. Ser MYCKET värre ut än vad det faktiskt är, största fläcken var väl som en femkrona. Men bättre att ta bort mer än för lite så jag smaskade på redigt!
Även andra sidan ser ut som en salami!
Såhär långt har jag kommit sedan i fredags, men då detta är ett sidoprojekt för att få lite tid borta från
golfensom är det "riktiga" projektet, så är det inte tänkt att ta mer än ett par veckor.
En liten lista på vad som ska göras kanske ni vill ha också.
[X] Rostlaga lite
[X] Tvätta hela inredningen
[X] Slipa kaross
[X] Laga/byta framskärm
[X] Lacka
[X] Besiktiga
[/] Sänka till backen
[x] Bygga lite ljud
[x] På med fina fälgar
[x] Glida!
Allt för mig för denna gång! Följ gärna både detta projekt samt
det på golfen och kommentera/lämna åsikter och synpunkter