Liten update..... Musten har som runnit ur nu... allt går käpprätt åt fel håll... var iväg och köpte sprillans ny bakdiff och ny kaaz diff till fördelningslådan
Hissade upp bilen och började demontera
Passade även på att byta ut min läkande org kylare mot en full race alu kylare
efter mycket om och men med massa svordomar och slit så var fördelningslådan nere....
dags att sära på den och byta ut den trasiga viskokopplingen.....
Kolla noga på krondrevet så ser den skadad ut... fördelningslådan var tom på olja... bara en kletig sörja som knappt stänk smorde dreven... förra ägaren hade grundlurat mig totalt... skröt och svor dyrt och heligt att alla oljor var bytt med jämna mellanrum.. han skrev t.om under det på ett bytes kontrakt oss 2 emellan...... bak diffen hade svart bränd olja.. motorn har svart bensindoftande olja... växelådan hade hyfsat fin olja.. men fördelningslådan var tom..... som jag berättade tidigare så bytte jag koppling då bilen började "slira" men samma fenomen fanns kvar... tipsen rullade in att det var viskodiffen som sagt upp sig... där på jag köpte en NY KAZZ lsd diff... (inte billig).
MEN... det var inte viskodiffen.... nej nej.. på grund av att det inte fanns någon olja så vart fördelningslådan för varm. kontaktade en rally åkare som har en E6a som beklagade att jag nu råkat ut för det vanligaste på dessa skit jävla bilar... torr fördelingslåda = ras!!!
Pinjongdrevet är skrot...!!!!!
Jag provade kontakta tidigare ägare och meddelade att han lurat mig för att han har inte bytt alla oljor som han sagt och som vi skrivit kontrakt på. klick....... nu så svarar han inte på varken samtal eller sms... har t.om provat ringa från andra telefoner... men nej... inte ett svar... så nu ber jag alla som åker evo eller känner någon som åker evo att hjälpa mig hitta en fördelningslåda eller krondrevet och pinjongdrevet... nu har jag F*N bytt allt för utom motor på den här bilen....
så snälla hjälp mig!!!